Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bodyscan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133333)

The Syndrome 2 januari 2010 15:51

Bodyscan

Na Nederland en Nigerie wil nu ook Italie de bodyscan invoeren op luchthavens om aanslagen zoals vorige week tegen te gaan .
Europa in al haar dwaasheid is steeds tegen de bodyscan geweest zogezegd omdat het de privacy schendt , nou sjeg , ik laat mij toch liever bodyscannen door een vrouw dan mij te laten bepampelen door lieden van verdacht allooi die van het bepotelen van mannen en minderjarigen hun hobby maken .

De schoofzak 2 januari 2010 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4521583)
Na Nederland en Nigerie wil nu ook Italie de bodyscan invoeren op luchthavens om aanslagen zoals vorige week tegen te gaan .
Europa in al haar dwaasheid is steeds tegen de bodyscan geweest zogezegd omdat het de privacy schendt , nou sjeg , ik laat mij toch liever bodyscannen door een vrouw dan mij te laten bepampelen door lieden van verdacht allooi die van het bepotelen van mannen en minderjarigen hun hobby maken .

Wat kan het mij schelen dat mijnen bodie geskand wordt ... een eindje later lig ik in mijn zwembroekje langs het water, met hopelijk binnen zichtsafstand zoveel als mogelijk dames in monokini en string ... (in een - helaas - altijd iets te goedkoop all inkloesif hotel ... ne mens is nooit kontent hé)

Duvelke 2 januari 2010 18:22

Ik ben voorstander, als de scanning op een vlotte manier kan gebeuren, en er niet langere wachttijden zijn.

guido 007 2 januari 2010 19:45

In principe ben ik voorstander, zeker als het onze veiligheid verhoogd.
Maar van welke technieken maken deze scanners gebruik?
Zijn de scanningsstralen niet schadelijk voor de gezondheid?
Langere wachttijden zullen er waarschijnlijk niet zijn omdat de scanning gebeurt terwijl je erdoor loopt, vergelijkbaar met zo'n ding in de winkels.

Rudy 3 januari 2010 08:51

Ik heb geen probleem met de bodyscan zolang het de apparatuur of software is die bepaalt wie verdacht is en wie niet. Maw, zolang geen personeel of wie ook de gescande beelden bekijkt.

guido 007 3 januari 2010 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4522467)
Ik heb geen probleem met de bodyscan zolang het de apparatuur of software is die bepaalt wie verdacht is en wie niet. Maw, zolang geen personeel of wie ook de gescande beelden bekijkt.

Is wel zo bij de nieuwe bodyscans, ook de contouren van borsten enz.... zijn aangepast, moest er toch iemand zin hebben om te kijken naar een leuke griet.

Rudy 3 januari 2010 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4522479)
ook de contouren van borsten enz.... zijn aangepast,

aangepast ? (sic)

The Syndrome 3 januari 2010 14:55

Contouren ?

Mijn boodschap is duidelijk , laat alle bodyscans door vrouwen doen in een apart kotje in plaats van ons te laten bepampelen door zo'n griezel uit een marginale familie .

From_Vlaanderen 3 januari 2010 16:26

Goed plan.

Want ja, wat moet je doen als security agent als je die mannen hun hoedje niet van hun hoofd moogt nemen?
Dan moeten die blijven wachten en het vliegtuig dus ook. Dat kost nogal wat centen.

Scarabaeida 3 januari 2010 16:45

In principe niet tegen. Het kan alleen preutse religieuzen schelen.

Toch vind ik wel dat men de veiligheid niet kan garanderen zonder uiteindelijk onze vrijheid te ontnemen, tegen dan is terrorisme niet meer het grootste probleem. Een terrorist hoeft niet per se luchthavens als doelwit te aanzien.

Mambo 3 januari 2010 17:03

Ik heb toch de voorkeur aan zo"n grondige fouillering van zo'n schone madam. Wil me zelfs geheel uitkleden voor haar.:-P

guido 007 3 januari 2010 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4523092)
Ik heb toch de voorkeur aan zo"n grondige fouillering van zo'n schone madam. Wil me zelfs geheel uitkleden voor haar.:-P

Meestal zetten ze daar geen schoon madam :twisted:

maddox 3 januari 2010 18:08

Absolute veiligheid is absolute onvrijheid.

Maar gewoon door een poortje wandelen, who cares? Alsof men niet weet wat ik onder mijn kleren heb.

Mcnab 3 januari 2010 18:11

Liever dat een schoon madam me even bodyscant dan dat een terrorist me even later letterlijk de kleren van het lijf blaast.

Rudy 3 januari 2010 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 4523064)
Toch vind ik wel dat men de veiligheid niet kan garanderen zonder uiteindelijk onze vrijheid te ontnemen, tegen dan is terrorisme niet meer het grootste probleem. Een terrorist hoeft niet per se luchthavens als doelwit te aanzien.

Tuurlijk nie. Laten we ineens op elke hoek van de straat een bodyscanner plaatsen. En in de bus, trein. Inclusief bewaking, dat creëert werk.

Rudy 3 januari 2010 21:43

Citaat:

Wil me zelfs geheel uitkleden voor haar.:-P

'k Zou dat niet doen. Maakt het fouilleren overbodig ...

From_Vlaanderen 3 januari 2010 21:47

Citaat:

Die keren dat ik gefouilleerd ben, was dat toch telkens al een man hoor. :lol:

Mambo 3 januari 2010 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4523506)
'k Zou dat niet doen. Maakt het fouilleren overbodig ...

Je hebt twee soorten fouillering hé.
1) op de kleren, daar is niks aan natuurlijk (kan je nog zoveel wegsteken als je wil trouwens.
2) volledig naakt en alles laten zien terwijl ze overal nog eens aan prutsen ook. Uw oren en zo, uw mond, uw oksels, uw intieme delen
...veel spannender. :-P

From_Vlaanderen 3 januari 2010 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4523517)
Je hebt twee soorten fouillering hé.
1) op de kleren, daar is niks aan natuurlijk (kan je nog zoveel wegsteken als je wil trouwens.
2) volledig naakt en alles laten zien terwijl ze overal nog eens aan prutsen ook. Uw oren en zo, uw mond, uw oksels, uw intieme delen
...veel spannender. :-P

Volledig naakt mogen ze hier niet.

Mambo 3 januari 2010 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4523520)
Volledig naakt mogen ze hier niet.

Vroeger wel.
En als puntje bij paaltje komt zal je toch naakt staan hoor.

Maar goed...ik vind dat we moeten kunnen kiezen.
Een naakt fouillering of een ongezonde x stralen dosis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be