Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Rellen Culemborg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133362)

busdriver 4 januari 2010 00:31

Rellen Culemborg

In Nederland is het momenteel onrustig in Culemborg!
Marokanen en Molukkers zijn met elkaar op de vuist gegaan! Een groep marokanen is op oudejaarsnacht met opzet ingereden op een groepje feestvierende molukkers!
Blijkbaar wordt het overal wel erger en erger met die marokanen!
Hier Antwerpen, Brussel en verscheidene andere steden.
In Frankrijk terug meer dan 1100 auto's in brand... Pf!! Dan dit!

Jammer voor de mensen die de naam (nieuwe)Belg echt waard zijn!
Hoe meer er wordt getracht oplossingen te zoeken, hoe erger de problemen worden! Jammerlijke evolutie in West-Europa.

Ik kan op mijne relatief jonge leeftijd alleen maar vastellen dat we zwaar in de problemen komen en dat wij en onze kinderen er de dupe van zullen zijn!

Wij en zij gevoel wordt met de dag erger, dit lijkt niet meer te stoppen, op een dag zal het wel eens raak zijn! Het kan niet blijven duren op deze manier, 't hangt nu enkel nog af van de lengte van de brandende lont.

D'ARTOIS 4 januari 2010 21:01

Momenteel zie je een kruipende tendens in de Islamitische landen naar een meer rigide opstelling en een strengere handhaving van de Sharia. Naar alle waarschijnlijkheid om een vorm van ' verwestelijking' te voorkomen.
Zie bv Indonesië.

Antillianen vs Marokkanen is - denk ik - een cultuurclash. Het is al jaren aan de gang maar lijkt zich uit tge breiden. Naar mijn idee dan.
Ik heb vernomen dat in Rotterdam ook zoiets aan het opbroeien is. Waar nu de schuldvraag lligt zul je in het midden moeten laten; het is een verschil in cultuur.

Sjaax 4 januari 2010 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4525146)
Momenteel zie je een kruipende tendens in de Islamitische landen naar een meer rigide opstelling en een strengere handhaving van de Sharia. Naar alle waarschijnlijkheid om een vorm van ' verwestelijking' te voorkomen.
Zie bv Indonesië.

Antillianen vs Marokkanen is - denk ik - een cultuurclash. Het is al jaren aan de gang maar lijkt zich uit tge breiden. Naar mijn idee dan.
Ik heb vernomen dat in Rotterdam ook zoiets aan het opbroeien is. Waar nu de schuldvraag lligt zul je in het midden moeten laten; het is een verschil in cultuur.

Weinig valt te lezen in de berichten over de oorzaak van de conflicten. Alleen in het AD stond een artikel over een mogelijke reden.

Wanneer twee groepen mot krijgen en die groepen zijn hecht, kun je een echte clash krijgen. Nederlanders (en Belgen) zijn veel meer individualistisch en treden niet snel per groep op. Slechts in speciale gevallen, zoals bij voetbalhooligans, willen ze elkaar nog wel eens groepsgewijs te lijf gaan. Maar deze groepen Marokkanen en Molukkers lijken me nog hechter dan de voetbalhooligans. Dat houdt waarschijnlijk in dat de strijd tot een vete uitgroeit die nog heel lang kan voortduren.

Btw: het gaat hier niet over Antillianen. Misschien komt dat nog in Rotterdam.

Mahalingam 4 januari 2010 22:39

het dateert niet van vandaag of gisteren:

Citaat:

6 mei 2004
De gemeente kondigt een harde aanpak van probleemjongeren in Terweijde aan. Een groep Marokkaanse jongeren zorgt er voor flinke overlast, variërend van vernielingen tot berovingen. ‘Buurtbewoners die aangifte doen, worden geïntimideerd en hebben het vertrouwen in de politie verloren. Er heerst een sfeer van angst’, oordeelde de toenmalige burgemeester A. Van Vugt-Toonen.
Citaat:

4 januari 2010
De gemeente kondigt een harde aanpak van probleemjongeren in Terweijde aan. Een groep Marokkaanse jongeren zorgt er voor flinke overlast, variërend van vernielingen tot berovingen. ‘Buurtbewoners die aangifte doen, worden geïntimideerd en hebben het vertrouwen in de politie verloren. Er heerst een sfeer van angst’, oordeelt de burgemeester.
En net zoals in Kopenhagen komen de motorclubs de bedreigde bevolking helpen:

Steve_M 4 januari 2010 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 4525274)

Weten de Hells Angels dat ze tegenwoordig ook een Molukse tak in Nederland hebben? Anders zou ik er toch mee oppassen mezelf als dusdanig te beschrijven.

Diego Raga 4 januari 2010 23:24

Blijkbaar wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Daniel_Uneputty

Steve_M 4 januari 2010 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 4525327)

Ik wist dat er een Molukker aan het hoofd stond van de Hells Angels Amsterdam. Ik weet (nog steeds) niet of er een Molukse chapter van de Hells Angels bestaat. Dit artikeltje stelt dat deze club de 'Molukse evenknie is van de Hells Angels': http://pasteurella.blogspot.com/2009...rband-met.html

Bertie 4 januari 2010 23:39

Molukkers hebben natuurlijk ervaring.

Ongetwijveld moeten ze gedacht hebben: Hallo, wij komen naar Europa en opnieuw worden wij omsingeld door moslims!

Mahalingam 4 januari 2010 23:42

De vader van het meisje dat tot nu toe twee aanslagen op haar leven heeft doorstaan en dus als getuige nog in leven is, doet hier zijn verhaal (video)

http://www.rtl.nl/components/actueel..._culemborg.xml

Steve_M 4 januari 2010 23:59

Dit is een website van de Molukse gemeenschap in Nederland. Ze zijn blijkbaar niet van plan op politie of overheid te rekenen:

http://maluku4you.web-log.nl/maluku4...ag-in-wij.html

forzaflandria 5 januari 2010 16:36

Ik dacht dat Molukkers ook moslims waren, want uit Indonesie.
Nu, het gaat wellicht meer om rivaliserende benden drugdealers dan om een puur 'cultureel' conflict.

abou Anis 5 januari 2010 16:41

Citaat:

Of hoe je het ene krapuul veroordeelt terwijl je het andere dat wellicht geen haar beter is toejuicht :roll:

Steve_M 5 januari 2010 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4526328)
Ik dacht dat Molukkers ook moslims waren, want uit Indonesie.
Nu, het gaat wellicht meer om rivaliserende benden drugdealers dan om een puur 'cultureel' conflict.

Nee, de Molukkers bestaan zowat voor de helft uit Christenen en de voor de helft uit Moslims. Een deel van de Molukkers heeft indertijd meegevochten met het KNIL tegen Indonesië. De Nederlandse overheid had die mensen een eigen eiland beloofd en is die belofte nooit nagekomen. Daarna zijn een grote groep Molukkers in Nederland in kampen 'gehuisvest' (o.a. Westerbork). Zeer summiere (maar grotendeels correcte info) op:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Molukken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...s_in_Nederland
http://nl.wikipedia.org/wiki/Republik_Maluku_Selatan

Steve_M 5 januari 2010 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4526346)
Of hoe je het ene krapuul veroordeelt terwijl je het andere dat wellicht geen haar beter is toejuicht :roll:

Of hoe hoaxers het willen doen uitschijnen alsof een of andere motorbende zo dom is haar komst te melden op de site van de Telegraaf. Zo is de naam van de club verkeerd gespeld, is de bewust MC helemaal geen tak van de Hells Angels en zou niemand zich ooit 'officieel lid' van zo'n MC noemen. Er klopt nog een en ander niet aan dat bericht.

smokey 5 januari 2010 17:02

rellen / ruzie is begonnen nadat een moluks meisje bij de politie is gaan getuigen over een paar marokkaanse jongeren die een auto in brand staken, ofzo heb ik het toch gelezen

Herr Flick 5 januari 2010 17:09

Citaat:

How als die gasten er zich mee gaan moeien, ...

probleem is dat als er zo nen SD gast serieus aangepakt wordt, de Hells Angels wel eens zouden kunnen komen helpen, trouwens als die SD gasten even erg zijn als de Angels (en dat moet haast wel als ze tot hun chapter behoren) dan zou ik die "jongeren" aanraden binnen te blijven en met de lego`s of playmobiel te spelen.

Steve_M 5 januari 2010 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smokey (Bericht 4526397)
rellen / ruzie is begonnen nadat een moluks meisje bij de politie is gaan getuigen over een paar marokkaanse jongeren die een auto in brand staken, ofzo heb ik het toch gelezen

Eigenlijk zijn die rellen/ruzies daar al een paar jaar bezig.

Herr Flick 5 januari 2010 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4526384)
Of hoe hoaxers het willen doen uitschijnen alsof een of andere motorbende zo dom is haar komst te melden op de site van de Telegraaf. Zo is de naam van de club verkeerd gespeld, is de bewust MC helemaal geen tak van de Hells Angels en zou niemand zich ooit 'officieel lid' van zo'n MC noemen. Er klopt nog een en ander niet aan dat bericht.

ah, ik dacht al, ... Anyway als die gasten bestaan en ze zeggen dat ze Hells Angels zijn (of prospects, of hoe heten die beesten ook al weer ) en het is niet zo, ...

Dan kan dat nogal negatief uitpakken,

Die gasten zijn minstens even erg als de Maffia, (of dat nu Italiaanse, Albanese of Russische is. )

Henri1 5 januari 2010 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4525341)
Molukkers hebben natuurlijk ervaring.

Ongetwijveld moeten ze gedacht hebben: Hallo, wij komen naar Europa en opnieuw worden wij omsingeld door moslims!

Vroeger kaapten ze treinen.

smokey 5 januari 2010 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4526414)
ah, ik dacht al, ... Anyway als die gasten bestaan en ze zeggen dat ze Hells Angels zijn (of prospects, of hoe heten die beesten ook al weer ) en het is niet zo, ...

Dan kan dat nogal negatief uitpakken,

Die gasten zijn minstens even erg als de Maffia, (of dat nu Italiaanse, Albanese of Russische is. )

das zeker,

ik zat ooit in een MC en ons logo bevatte een deel van het harley logo, die gasten zijn op een van ons treffens toegekomen en hebben de boel serieus op stelten gezet, wij dachten dat we zware jongens waren, tot die mannen met guns, bats and knives toekwamen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be