Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Ik heb een oplossing voor al die lange files. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133451)

Derk de Tweede 6 januari 2010 14:52

Ik heb een oplossing voor al die lange files.

Geef den Belgische huischvouw gewoon gratis een fiets of damesbrommer en verbied hen verder om nog in het bezit te zijn van een wagen of er één te besturen.
Wat is er mis met een degelijke Batavus-fiets of voor de iets grotere afstanden een comfortabele Mobylette damesbrommer met boodschappenmandje (helaas van Franse makelij).

Kodo Kodo 6 januari 2010 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4527752)
Geef den Belgische huischvouw gewoon gratis een fiets of damesbrommer en verbied hen verder om nog in het bezit te zijn van een wagen of er één te besturen.
Wat is er mis met een degelijke Batavus-fiets of voor de iets grotere afstanden een comfortabele Mobylette damesbrommer met boodschappenmandje (helaas van Franse makelij).

In afwachting van het feministische protest tegen dit voorstel, alvast een masculistisch voorsmaakje: ik doe dat allemaal het liefst met de fiets, en ben teleurgesteld dat je de mannen in de auto wil stoppen.

Maar als we het praktisch bekijken heb je natuurlijk gelijk. Eerst eens ons fietspadenbeleid op Nederlandse leest schoeien zou beter zijn, maar het geld is in België op.

Overigens: zijn er in NL nog steeds veel meer vrouwen dan bij ons die het huishouden doen ipv buitenshuis te werken, of is dat nu al overal hetzelfde?

Derk de Tweede 6 januari 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4527756)
In afwachting van het feministische protest tegen dit voorstel, alvast een masculistisch voorsmaakje: ik doe dat allemaal het liefst met de fiets, en ben teleurgesteld dat je de mannen in de auto wil stoppen.

Maar als we het praktisch bekijken heb je natuurlijk gelijk. Eerst eens ons fietspadenbeleid op Nederlandse leest schoeien zou beter zijn, maar het geld is in België op.

Overigens: zijn er in NL nog steeds veel meer vrouwen dan bij ons die het huishouden doen ipv buitenshuis te werken, of is dat nu al overal hetzelfde?

Dat laatste is hetzelfde, ook hier gaan de dames steeds vaker weer het huishouden doen. Maar er zijn er ook die een baan of een halve baan hebben.
Ik zat nog te denken om in iedergeval de mannelijke handarbeider een stoere brommer te geven.
Flandria en Berini bestaan helaas niet meer.

Blue Sky 6 januari 2010 15:48

Wist u dat 3/4 van de werknemers op minder dan 10 km van hun werk woont?

Bij is het ongeveer 10 km, perfect doenbaar met de fiets dus.

Het idee is op zich wel goed, al ben ik wel niet akkoord met die brommer. De mensen zijn al lui en dik genoeg ... laat ze maar trappen - dat is goed voor hun eigen conditie en het milieu. Geen tweetakt brol aub.

Herr Flick 6 januari 2010 16:00

Citaat:

Ik ken anders wel madammen die me nen dikke motto rijden ook hoor, ...

en nen Batavus, ... ja da zijn geen slechte velo`s maar in Vlaanderen maken ze ook goei velo`s ;-)

Herr Flick 6 januari 2010 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 4527831)
Wist u dat 3/4 van de werknemers op minder dan 10 km van hun werk woont?

Bij is het ongeveer 10 km, perfect doenbaar met de fiets dus.

Het idee is op zich wel goed, al ben ik wel niet akkoord met die brommer. De mensen zijn al lui en dik genoeg ... laat ze maar trappen - dat is goed voor hun eigen conditie en het milieu. Geen tweetakt brol aub.

ook geen elentrieken velo`s dat is ook zo lame.

ik rij zelf bijna altijd met de velo naar t werk, dat is bijna zo rap als met de voituur.

Behalve vandaag bvb er lag wat veel sneeuw en ijs om mijn vege lijf te gaan riskeren, de kou zelf daar trek ik mij niks vaan aan.

Blue Sky 6 januari 2010 21:06

De elektrische fiets kan wel vb nuttig zijn voor mensen die al wat op leeftijd zijn.

Ik rij door weer en wind, ook in dit weer. Mits aangepaste kledij en materiaal is het perfect doenbaar. Heb wel het geluk dat de fietspaden hier erg goed geruimd zijn. Doordat je beweegt wanneer je fietst, heb je het ook niet zo snel koud.

Zucht 6 januari 2010 21:35

Citaat:

Daarbij reserveren we de autosnelwegen voor fietsen en mobilettes en verbieden er autoverkeer.

Xenophon 6 januari 2010 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 4528364)
Daarbij reserveren we de autosnelwegen voor fietsen en mobilettes en verbieden er autoverkeer.

En de vrouwen zorgen voor geld en de mannen mogen thuisblijven.

En heel de dag poker spelen online.

En drinken.

En drugs pakken.

Oh, en uitslapen.

En de kinderen zijn braaf.

Micele 6 januari 2010 23:05

Welke files ?

Nynorsk 6 januari 2010 23:09

Citaat:

kunnen mijn vier kinderen allemaal in dat mandje?

Pelgrim 6 januari 2010 23:27

Ja hoor.

Jaani_Dushman 6 januari 2010 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4528552)
kunnen mijn vier kinderen allemaal in dat mandje?

Daar kunnen heus wel vier baby-eekhoorns in. De vraag is eerder: kan mama-eekhoorn met haar pootjes tot aan het stuur? :-P

Nynorsk 6 januari 2010 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4528595)
Daar kunnen heus wel vier baby-eekhoorns in. De vraag is eerder: kan mama-eekhoorn met haar pootjes tot aan het stuur? :-P

:-D

Pelgrim 6 januari 2010 23:50

vanachter is toch een rekje voor de mand nootjes.

Nynorsk 7 januari 2010 00:27

lol.
goed, dit topic kan verhuizen naar k&k lijkt me :-D

Derk de Tweede 7 januari 2010 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 4528364)

Er was ooit een plan voor overdekte fietssnelwegen, in deze winterse tijden ideaal.

Derk de Tweede 7 januari 2010 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4528547)
Welke files ?

Nou, deze:

Micele 7 januari 2010 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4529582)
Nou, deze:

Af en toe een rijdende file dan, maar daar rij ik natuurlijk niet. ;-)

http://de.wikipedia.org/wiki/TMCpro ;-)

Johan Bollen 7 januari 2010 16:23

Thuiswerk stimuleren en lokale recrutering. Stimuleer ook decentralizering van werkplaatsen.

Stel er wordt een beloning gegeven aan werkgevers (of boete voor het omgekeerde) naargelang de afstand dat de werknemer van zijn werkplaats kleiner is, zodat het voordeliger is dichtbijwonenden aan te werven.

Daarnaast is het gemiddelde aantal pasagiers van die autos die daar brandstof staan te verknoeien in een file en het milieu beschadigen iets boven de 1 per voertuig, een enorme verkwisting op te lossen door een keuze voor 'openbaar vervoer' al dan niet prive georganizeerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be