![]() |
TOPPER : België is achtste beste land om in te wonen
België is achtste beste land om in te wonen
België wordt geroemd om de florissante handelssteden en het 'groene' en Europees gerichte Brussel, maar geen woord over de culinaire geneugten die ons land te bieden heeft. België is een goed land om in te wonen. Het bekleedt de achtste plaats in het lijstje van landen waar de levenskwaliteit het grootst is. Het lijstje werd opgesteld door het magazine International Living, dat de leefsituatie in 194 landen onderzocht. Voor de beoordeling werd rekening gehouden met de levenskost, het cultuur- en ontspanningsaanbod, het milieu en het klimaat, de veiligheid, de gezondheidsvoorzieningen, de infrastructuur en de economische situatie. http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...te-wonen.dhtml Het is fijn BELG te zijn :-D ![]() |
er werd het gemiddelde genomen.
in Vlaanderen betaalt men dan ook veel meer belastingen dan in Wallonië. indien Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, zal het wel hoger staan dan de 8e plaats. |
is er ook een studie over Vlaanderen en Walloniê?
Ik lees dat ze in Walloniê twee maal zoveel antidepressie pillen slikken. Dat is meetbaar Ik lees dat de zelfmoorden erg hoog zijn in Vlaanderen. Dat is meetbaar. En het gemiddelde van al die antidepressie pillen en zelfmoorden is dat het goed leven in Belgie is. Hoe meet men dat? |
hmmm .. Nederland pas op de elfde plaats ... drie achter ons dus. Geeft wel te bedenken. In ieder geval ... het klimaat doet er wel veel aan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En Frankrijk het beste.
|
Ik kan me goed voorstellen dat het goed leven is in België.
daarvoor, gefeliciteerd! Maar ik wil wel de volgende kanttekeningen plaatsen: Bij Infrastructuur scoort België hoger dan Nederland ?? Bij Economie scoort België hoger dan Nederland??? Bij Klimaat scoort België (significant) hoger dan Nederland?? Dat lijkt me op zijn zachts gezegd een discussie waard. Monaco heeft meer cultuur dan het Verenigd Koninkrijk? Liechtenstein heeft meer cultuur dan Duitsland ?? wel ja, ik krijg geen warm gevoel van dit onderzoek. |
wie weet hoe ze die dingen berekenen :')
honestly... wie neemt er nu zoiets als 'realistisch'... Zo'n zaken kan je niet berekenen, want 1) ze brengen niet alle factoren in rekening, wat logisch is; sommige factoren zijn moeilijk uit te drukken in cijfers + er zijn zoveel factoren :/ 2) door enkel een selectie te maken van factoren, verander je het eindresultaat 3) Hoe bepaal je bvb wie er 'beter' is op het vlak van cultuur? kan jij mij bvb zeggen waarom de cultuur in botswana slechter zou zijn dan in belgië... ze is anders, maar... :/ Dit soort dingen zijn ongelooflijk subjectief. samengevat met de wijze woorden van mijn meemee: zever in pakskes! |
Citaat:
|
Waarom krijgt Zweden een 0 voor "Cost of Living"?
Zonder die 0 haalt Zweden een gemiddelde van 85. Blijkbaar krijgt een Zweed volgens deze test geen loon uitbetaald. |
Citaat:
Niet toevallig op één, dus. Prachtig land in alle opzichten 8-) |
Citaat:
Eat your heart out, separatisten 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede kan België (Vlaanderen incluis) een puntje zuigen aan het handelsinstinct van de Nederlanders van vroeger, nu en in de verre toekomst. Het zijn no nonsense businessmannen en -vrouwen die je tot in de verste uithoeken van de wereld tegenkomt. Shell, Philips tot Unilever... You name it, they've got it. Wat kunnen de Belgen daartegenover zetten? Bekaert waar geen fluit van overblijft? Janssens Pharmaceutica waar ze net 700 man buiten gezet hebben? Die paar wapenfabrieken in Luik of Barco misschien? Ons land ligt op zijn gat, maar ik vrees dat voor velen de ontkenningsfase ingetreden is. etc...etc...etc... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be