![]() |
Groeipijnen N-VA
De Standaard ziet groeipijnen die de N-VA "teisteren."
Al bij al nogal klein bier als ik het hele artikel lees. Ik kijk wel uit naar dat inhoudelijk congres eind dit jaar. |
tja, de regimepers moet iets doen hé. Als uit onderzoek blijkt dat bij de vorige verkiezingen al 1/3 overwoog om voor n-va te stemmen, en gezien wat er nu weer allemaal gebeurt in de politiek...
Dan beginnen ze weeral een schrik te pakken zeker? Ik ben er redelijk gerust in, in die 'groeipijnen'. |
Da's ergens normaal als je als relatief kleine partij ineens veel wint.
Toch nog effe zeggen dat het potentieel van een partij groter wordt naargelang een partij groeit maar dat dat ook mensen aantrekt die vaak om heel andere redenen voor die partij stemmen dan misschien kan gedacht worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is plezante pijn :-)
|
Citaat:
N-va staat sinds 2004, met een kleine 'show-onderbreking' er tussenin, mee aan het Vlaamse roer samen met de zuilpartijen. Gezien de huidige n-va/bdw-hype zie ik daar nog niet snel verandering in komen. Ze zullen de 2 volgende verkiezingen integendeel nog sterk groeien. Daarna zal moeten blijken of hun strategie zoden aan de dijk heeft gebracht. Je kunt immers niet voor eeuwig mee besturen en de zwarte piet voor wat slecht gaat naar je partners schuiven zonder dat iemand dit door heeft. Groeipijnen al dan niet zijn dus hoogst verwaarloosbaar wegens wel problematisch maar bijlange niet pijnlijk, 't zijn de 'krimppijnen' die't 'm doen en dan valt af te wachten of de Jambon's nog hun mond gaan houden... |
Ik denk dat ze bij de SP.a, het VB, de CD&V, Groen! en O-VLD óók liever groeipijnen zouden hebben dan het gerommel van de laatste jaren....
|
Citaat:
|
Liever groeipijn dan krimppijn :-)
|
Citaat:
Als het Vlaams niveau, zoals luidens Uw betoog, niets in de pap te brokken heeft betreffende staatshervorming waarom dan schrijft de n-va (en cd&v) een verkiezingsprogramma voor de Vlaamse verkiezingen dat uitgaat van de noodzakelijkheid tot het hervormen van de staat? Waarom de campagne over de 'vlaamse afrit'? Waarom dan staat er in het Vlaams regeerakkoord vanaf p.90 van alles over staatshervorming? Hele tijd dat gewauwel en gedraai van 'vriendjes en vriendinnetjes, de n-va zit wel op Vlaams niveau hé' mag stilletjes aan ophouden hoor. Verantwoordelijkheden voor Vlaanderen neem je daar waar je kan. Of wil de doctrine van Vervoort van 'ons est demandeur de rien' wil zeggen dat je maar bij de pakken moet blijven zitten? Trouwens, gelooft gij nu echt dat Dewever ook maar 1 moment dacht dat met hem aan de onderhandelingstafel er ook maar een waterkansje was dat de Franstaligen geen 'non' zouden formuleren? Dewever was altijd al slim genoeg om te beseffen dat zijn agenda nooit aanvaardbaar zou zijn voor de Franstaligen. 'Un poison nommé N-va', remember Le soir? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De titel en het artikel ... Groeischeuten en groeipijnen teisteren N-VA ... alweer een Standaard-vlag die de lading niet dekt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be