![]() |
Heeft wethouder Maarten van Poelgeest paddo's gegeten ?
Vandaag lazen we in De Volkskrant wat GroenLinkser Maarten van Poelgeest met de stad wil. De ex-kraker Van Poelgeest is partijgenoot van de indrukwekkende wethouder Marijke Vos (alias de gifmengster) die echt helemaal niets voor elkaar kreeg behalve blunders, en was ooit voorman van de studentenvakbond.
De schrik slaat je om het hart, want hij schetst een beeld van een ingedutte provincieplaats, een grotere variant van Monnickendam. En opvallend is dat Van Poelgeest wel dolgraag geld uitgeeft, maar kennelijk weinig affiniteit heeft met hoe dat dan eerst moet worden verdiend. http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Vr...-Poelgeest.htm Het wordt vriendelijker en stiller, terwijl het wel druk blijft’ (Volkskrant). Vanuit Zuidoost gaat een supersnelle RER verbinding naar IJburg, een nieuwe woonwijk die niet alleen energieneutraal is gebouwd, maar zelfs energie oplevert! De Noordelijke oever van het IJ lijkt wel de Seine en op de Zuidas wordt volop gewerkt en gewoond, óók door mensen met een smalle beurs en studenten. Het bruist, het leeft en het is prettig in 2020. http://www.eburon.nl/maarten_van_poe...oene_metropool Die man is kosmisch totaal uitgeflipt! Van dat dorp aan het IJ een paradijs maken op kosten van inwoners van andere gemeentes. Zoals zoveel grachtengordeldieren denkt Maarten dat de wereld buiten de dorpsgrenzen van het vm vissersdorp Amsterdam ophoudt te bestaan. |
Het CS in gangstercity is al sinds mensenheugenis een bouwput. Wat zeg ik? Amsterdam als totaal is een cosmische bouwput zonder einde.
De grootste ellende is veroorzaakt door de vele gemeenteraden en electorale volksidioten die de stad in gestaag tempo naar de afgrond jekkeren. De politici zijn voorspelbaar in hun achterlijke megalomanie en politieke klunzerij. De deelraden leggen daarvan een uitstekend beeld neer. Laat maar wapperen. Die stad is toch niet meer te redden. |
Citaat:
* term van Jules Deelder. |
Citaat:
Ach Amsterdam binnen de Ring: 4000 tot 6500 euro per M2. En probeer je huis maar eens in de voorsteden te verkopen als Almere en Purmerend. |
Beknopte analyse van Amsterdam:
- Binnen de Ring een rijke witte elite (die terecht kotsen op het klootjesvolk). - En buiten de Ring gangster- en rapland, gebundeld in de eindeloze tuigwijken. (Deze mensen kotsen terecht op iedereen) - De verarmde middenklasse woont in de troosteloze voorsteden. Maarten Van Poelgeest (GroenLinks, 165.000 euro per jaar) zelf woont, met vrouw (ook GroenLinks, Kathalijne Buitenweg, enkele tonnen per jaar) in het peperdure witte ghetto op het prachtige IJburg. Binnen de Ring, dat spreekt. |
Citaat:
|
Citaat:
Maarten van Poelgeest is idd megalomaan. Hij ziet Amsterdam als een wereldstad. Hij wil het laten concurreren met de grootste Europese steden. Citaat:
Voor de structuurvisie is hij ook één van de leidende figuren: Citaat:
|
Citaat:
Maarten van Poelgeest woont aan de Stuurmankade op de Oostelijke Eilanden. De exclusieve wijk tussen Centrum en IJburg. En binnen de Ring. |
Citaat:
Dan vraag je je toch ook af wat de man bij zo een links-witte elitaire kabouterpartij moet met hun eeuwige kleinheidsidealen. |
Ach, van steden wereldsteden maken, is "in". Krek hetzelfde wordt voorgesteld in pakweg San Sebastian. Krek hetzelfde, he. Dat is een lobby, zoveel is toch al duidelijk, hoop ik.
|
Citaat:
Maar het gaat erom onder welke voorwaarden. Brugge was ooit eens een van de grootste handelssteden van de wereld. Toen het Zwin verzandde - tengevolge van de kleine ijstijd? - dommelde Brugge in. Harderwijk aan de toenmalige Zuiderzee was ooit een belangrijke stad met een universiteit. Het is nu net iets meer dan een dorp zonder universiteit. Als een stad groeit, heeft dat met de economische omstandigheden te maken. Die zijn al dan niet gunstig. Berlijn profiteert nu bijvoorbeeld enorm van de val van de Muur. Dat zijn zo van die dingen die je niet kunt plannen. Je kunt hoogstens een trend signaleren en die versterken. Maar tegen de trend in een stad laten groeien is onverstandig. Amsterdam, ooit een grote havenstad, is nu verworden tot een perifeer centrum. De Nederlandse regering zetelt zelfs in Den Haag en niet in de hoofdstad. Met andere woorden je moet geen ijzer met handen willen breken. Amsterdam ligt in een moerasgebied waar het ontzettend duur bouwen is. Niet voor niets zijn er ontzettend grote problemen bij de constructie van de metro aldaar. |
Ik was een aantal jaren geleden met mijn boot in La Coruña. Bijzondere stad. Ze hebben er geen kerkklokken. Op zondagmorgen werd ik gewekt met een gala van afweergeschut. 's Morgens om 8 uur. Héél bijzonder.
Amsterdam eind zestiger jaren ging nog. Kon toen ook al met moeite mijn auto kwijt. Woonde idd binnen de ring. In een grachtenpand dat eind '80 met moeite te verkopen was. Nee, ik heb geen goede herinneringen aan die stad nog aan de bestuurders ervan. Straks zakt Amsterdamin de bouwput weg van de Noord-Zuidlijn. Ook al weer zo iets krankzinnigs. Amsterdamis gebouwd op de slechtst denkbare grond. Met die Noord-Zuidlijn zal zeer veel geld onder de tafel geschoven zijn. Vandaar dat dit gevaarte er qoute que qoute komen moet, ook al stort de stad in. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ah ja neen. Marginalen rijden met scooters, die dragen niet bij dus die krijgen niets. Laten we de overconsumptie van energie van de rijken betalen dmv subsidies voor zonnepanelen. Kijkt eens hoe dat geslaagd is. Bijna iedereen heeft ondertussen zonnepanelen volgens onze politici. Bijna iedereen in hun beperkte biotoopje zeker. Als 5 % van alle bebouwing zonnepanelen heeft zal het veel zijn. En het zet alleen aan tot meerverbruik. Langs voor zonnepanelen en vanachter in de tuin dag en nacht een zee van licht. Over zeppelins spreek ik me niet uit wegens te weinig kennis ter zake. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo is hij tegenstander van IJburg III (eilanden tussen Almere en Amsterdam, 120.000 inwoners), waardoor een metro (en dus fatsoenlijk openbaar vervoer) onhaalbaar blijft voor de Oostelijke Amsterdamse wijken. Hij is tegenstander van uitbreiding tussen Amstelveen en Amsterdam Zuidoost. Onbegrijpelijk want de Noord Zuidlijn zou zo doorgetrokken kunnen worden naar dit gebied waar ruimte is voor 250.000 nieuwe Amsterdammers. En hij is tegenstander van uitbreiding in Waterland (ten noorden van Amsterdam). Inderdaad de minst logische uitlegroute voor A'dam. Van Poelgeeest blijft dus rommelen in de marge (wat inbreidingen die toch wel zouden worden gedaan), en is verre van megalomaan of zoals anderen zeggen verre van een visionair. Een ultieme exponent van het kabouterdenken van de machthebbende linkse witte elite in Amsterdam dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be