![]() |
Quid staatshervorming?
Wat is uw prognose voor de zogenaamde staatshervorming?
|
Ik denk dat bhv eenzijdig en zonder toegevingen gestemd zal worden.
De frankofonen gaan jammeren, klagen, zich in hun slachtofferrol wentelen ... en enkel en alleen maar de regering niet doen vallen, omdat a) het toch zo nodig is om de krisis te bestrijden met een echte en geen ontslagnemende regering en omdat b) het (on)land B. zich niet belachelijk kan maken als het geroepen is de EU voor te zitten gedurende 6 maanden. Dan gaat er 6 maanden niks gebeuren. Bij de volgende kiesstrijd gaan de oude machtspartijen proberen het gebrek aan staatshervorming te verdoezelen door de splitsing bhv op te hemelen als een grote overwinning. Op die manier proberen ze de wind uit de zeilen te halen van de flamingante partijen. Of dit dan zal lukken, zal afhangen van een beperkt aantal mensen uit de oude machtspartijen die toch even nadenken over hoeveel Vlaanderen misloopt (aan budget en aan beleidsruimte) met die onmogelijke konstruksie van B. Na de volgende verkiezingen, staat de opvolging van Berten Bibber hoog op de agenda. Hij wordt echt oud, en de taaie "wiil koning worden". Dat zal nog even een krusiale periode worden. |
Er gebeurt niks.
|
Citaat:
|
Er gebeurt niks. Zal wel nog een verkiezing of twee duren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar volgens mij komt dit niet uit... |
d'er komt een staatshervorming op zen tsjeefs ................. niks verandert
|
Citaat:
|
Optie "interesseert mij geen zier".
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Standvastige rust ,is de strategie van de Belgische regering voor de komende jaren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat denk ik ook. Ook al zullen bepaalde krachten een goede poging ondernemen het over de verkiezingen heen te tillen... Maar uiteindelijk, wat er ook komt. Het zal eigenlijk nog niks zijn want ik zie eerder dat er nog stukken terug naar federaal zullen versjast worden... Tenzij wij nu eindelijk eens het spel hard spelen en het laten kraken tot het barst. |
Citaat:
Onderdanigheid is hun handelsmerk. Een staatshervorming komt er dus alleen als de Latino's het willen. Zolang Frans-Belgie zoveel geld krijgt van Vlaanderen, zullen ze zeker geen verandering willen. |
Citaat:
|
BHV wordt gesplitst.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be