![]() |
Opstand migranten in Rosarno (It)
Citaat:
Ondertussen zijn er al nieuwe aanvallen van de maffia tegen migranten geweest. |
Legitieme reactie van deze mensen tegen die laffe aanvallen.
|
In Algerije weet men waarom deze mensen niet de zuidelijke landsgrenzen over mogen. Italie zal het ook nog wel leren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men heeft hen beledigt als bevolking, en de Italianen gaan het voelen. |
Citaat:
Je werk verliezen aan goedkopere werkkrachten... Men kan moeilijk de directie gaan gijzelen hé ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je beschoten wordt, puur omwille van je herkomst, wat blijft er dan nog over van mogelijk verzet daartegen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Omdat die auto op krediet gekocht is, zouden de mensen er niet voor betaald hebben of zo? Omdat een auto het merk van een multinational heeft mag in de fik gestoken wordne ofzo? En wat helpt dat de strijd tegen de sociale uitbuiting vooruit? Hoeveel Iatlianen gaan denken: "Tiens, Afrikanen steken mijn auto (*) in de fik, nu ga ik Berlusconi wegstemmen"? (*) mijn auto: de auto die ik op krediet afbetaal en die in het fabriek van een multinational is geproduceerd. |
Citaat:
Wees blij dat het nog beschietingen zijn met luchtpistolen en wagens die branden... De volgende stap moet nog gezet worden. |
Citaat:
En zelfs als je dat niet bereikt, dan moet je zeker niet het soort uitpsraken doen die Guerin (en jij) doet. Dat soort uitspraken geeft alleen maar koren op de molen van extreem-rechs volgens welke "links eigen volk laatst is", "links opkomt voor alles wat een bruin velleke heeft", enfin, ge kent het wel. Het kan de katalysator worden om de lokale vakbonden eindelijk wel degelijk arbeidsvoorwaarden af te dwingen. Hoewel het in de gegeven omstandigheden wel heel moeilijk zal zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be