![]() |
uurregelingen Openbaar vervoer in het weekend
Bestaat er eigenlijk een betere reclame voor autogebruik dan de uurregelingen van de nmbs in het weekend?
|
Citaat:
|
die in de week zijn ook al reclame hoor.
maandag mag ik met het openbaar vervoer naar het werk omdat mijn auto het begeven heeft. Met de auto is het 25 minuten. Met het OV: 1u10 minuten, en dan ben ik 20 minuten te vroeg op het werk. Ook goed voor 1 keer zenne. |
met veel hoempapa verbeteringen aankondigen en onderwijl zijn we nog langer onderweg. De top van de nmbs werkt waarschijnlijk niet in het weekend en maakt hoogstwaarschijnlijk ook geen gebruik van de eigen diensten.
|
Citaat:
Zij hebben een dienstwagen. |
Citaat:
|
Citaat:
'k vindt dat die nog meevalt. Als je van Ekeren -> Diegem moet lukt dat in anderhalf uur; voor de 54 km met de nmbs is dat zeer vlug. ;) |
Het zal er niet op beteren. De kennis omtrent het onderhouden van hun vloot is allang op pensioen of uitgerangeerd via goedkope outsourcing.
|
Citaat:
|
Wees blij dat u een heeft, Ik heb examen zaterdag en er is GEEN trein in het weekend. Als student steekt dat toch wat tegen.
|
Citaat:
|
die uurregelingen neem je erbij he :)
ik doe al 6 jaar alles met het openbaar vervoer, en ben niet zinnes om een auto aan te schaffen... en ik zit dan nog ergens op de boerenbuiten met een zeer slechte verbinding (ik moet al een kwartier fietsen naar het andere dorp om daar de bus te nemen naar het station om van daaruit met de trein verder te gaan...) her is zoals je het zelf wilt :) Ik heb geen problemen :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En met een goeie woonplaatskeuze is er vééél mogelijk. Ik herinner me een luitenant uit mijn legerdienst die in Landen was gaan wonen : naar welke basis hij ook zou worden overgeplaatst, hij kon er dan binnen het uur geraken met het openbaar vervoer. Toch wel straf dat, want luchtmachtbasissen liggen niet bepaald 'centraal'. (Koksijde zal hij wel buiten beschouwing gelaten hebben). |
Citaat:
|
Dat is nu typisch eigen aan het openbaar vervoer. Het is nooit goed, wat voor de één goed is is slecht voor de ander. Openbaar vervoer zal nooit een alternatief zijn voor de auto.
|
Zolang er geen vastbesloten "terug naar de stad" en "terug naar de kernen" politiek gevoerd mag worden,iets wat een volle generatie kan kosten ,gekombineerd met bevolkingsbeheersing en een echte ruimtelijke planning KAN het openbaar vervoer niks doen,ongeacht de bedragen en middelen die er in gestopt worden....
De LIJN is nu binnen 10 minuten stapafstand bereikbaar van vrijwel iedere plaats in Vlaandreen ,maar dat lost inderdaad niet echt veel op.... Het betekent gewoon dat gepensioneerden,studenten en een kollektie bijna-gratisreizigers vlot naar de marktsteden kunnen......voor de rest van ons is het tamelijk irrelevant,maar het kost ons wel een grote zak geld... Over "den Ijzeren Weg" moeten we het niet meer hebben...het is tamelijk hopeloos,en ze kunnen er ook niks meer aan doen.... :-( |
Citaat:
Wanneer het openbaar vervoer, slecht georganiseerd 'in elfendertig' deeltjes en onderbetoelaagd (op de basis) blijft, is het geen alternatief voor de wagen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be