Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   uurregelingen Openbaar vervoer in het weekend (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133563)

the_dude 9 januari 2010 14:04

uurregelingen Openbaar vervoer in het weekend
 
Bestaat er eigenlijk een betere reclame voor autogebruik dan de uurregelingen van de nmbs in het weekend?

guido 007 9 januari 2010 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 4532926)
Bestaat er eigenlijk een betere reclame voor autogebruik dan de uurregelingen van de nmbs in het weekend?

Eigenlijk niet. Bij ons zijn die ook veel slechter dan in de week en in de week is het al niet veel soeps.

Nynorsk 9 januari 2010 17:25

die in de week zijn ook al reclame hoor.
maandag mag ik met het openbaar vervoer naar het werk omdat mijn auto het begeven heeft. Met de auto is het 25 minuten. Met het OV: 1u10 minuten, en dan ben ik 20 minuten te vroeg op het werk.
Ook goed voor 1 keer zenne.

the_dude 10 januari 2010 12:51

met veel hoempapa verbeteringen aankondigen en onderwijl zijn we nog langer onderweg. De top van de nmbs werkt waarschijnlijk niet in het weekend en maakt hoogstwaarschijnlijk ook geen gebruik van de eigen diensten.

guido 007 10 januari 2010 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 4534823)
met veel hoempapa verbeteringen aankondigen en onderwijl zijn we nog langer onderweg. De top van de nmbs werkt waarschijnlijk niet in het weekend en maakt hoogstwaarschijnlijk ook geen gebruik van de eigen diensten.


Zij hebben een dienstwagen.

Zwitser 12 januari 2010 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 4532926)
Bestaat er eigenlijk een betere reclame voor autogebruik dan de uurregelingen van de nmbs in het weekend?

De NMBS dienstregeling tijdens de week?

the_dude 13 januari 2010 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 4538782)
De NMBS dienstregeling tijdens de week?


'k vindt dat die nog meevalt. Als je van Ekeren -> Diegem moet lukt dat in anderhalf uur; voor de 54 km met de nmbs is dat zeer vlug. ;)

Raven 13 januari 2010 18:55

Het zal er niet op beteren. De kennis omtrent het onderhouden van hun vloot is allang op pensioen of uitgerangeerd via goedkope outsourcing.

Zwartengeel 13 januari 2010 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4533451)
Eigenlijk niet. Bij ons zijn die ook veel slechter dan in de week en in de week is het al niet veel soeps.

Bij ons valt het nog redelijk goed mee qua frequentie, overdag dan toch. Ieder uur een stoptrein in beide richtingen zowel tijdens de week als in het weekend en om het halfuur tijdens de spitsuren; in het weekend vervallen de eerste treinen 's ochtends en 's avonds. Wat natuurlijk wil zeggen dat je de trein ook niet hoeft te nemen wanneer je dan 's avonds nog ergens naartoe wilt. De overstaptijden zijn wel serieus aan de krappe kant. 4 minuten overstaptijd voor de aansluiting naar Brussel bijvoorbeeld zorgt ervoor dat je bij de minste vertraging al bang moet afwachten of de aansluiting nog niet vertrokken zal zijn.

Sam M. 13 januari 2010 21:44

Wees blij dat u een heeft, Ik heb examen zaterdag en er is GEEN trein in het weekend. Als student steekt dat toch wat tegen.

Txiki 13 januari 2010 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. (Bericht 4542505)
Wees blij dat u een heeft, Ik heb examen zaterdag en er is GEEN trein in het weekend. Als student steekt dat toch wat tegen.

Nu vraag ik me af waar jij dan woont dat er helemaal géén trein is in het weekend. Ook niet een station verder?

lollysticky 14 januari 2010 06:01

die uurregelingen neem je erbij he :)

ik doe al 6 jaar alles met het openbaar vervoer, en ben niet zinnes om een auto aan te schaffen... en ik zit dan nog ergens op de boerenbuiten met een zeer slechte verbinding (ik moet al een kwartier fietsen naar het andere dorp om daar de bus te nemen naar het station om van daaruit met de trein verder te gaan...)

her is zoals je het zelf wilt :) Ik heb geen problemen :p

Zwitser 14 januari 2010 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4542572)
Nu vraag ik me af waar jij dan woont dat er helemaal géén trein is in het weekend. Ook niet een station verder?

Er zijn een aantal lijnen in België waar in het weekeinde helemaal geen treinen rijden. Onder andere Antwerpen - Boom, wat eigenlijk een voorstad lijn is. In een land als Nederland, Duitsland of Zwitserland zouden de treinen op een dergelijke lijn minstens elke 20 minuten rijden, ook in het weekeinde.

Kodo Kodo 14 januari 2010 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 4542961)
Er zijn een aantal lijnen in België waar in het weekeinde helemaal geen treinen rijden. Onder andere Antwerpen - Boom, wat eigenlijk een voorstad lijn is. In een land als Nederland, Duitsland of Zwitserland zouden de treinen op een dergelijke lijn minstens elke 20 minuten rijden, ook in het weekeinde.

Ik ben benieuwd of de Nederlandse forummers hier dat zullen bevestigen. Mijn uitstekende ervaringen met de NS dateren van voor de privatisering.

nihao 14 januari 2010 09:30

Citaat:

her is zoals je het zelf wilt Ik heb geen problemen
Het hangt er natuurlijk van af waar je gaat wonen. Je kan niet verwachten dat er om de tien minuten een bus stopt in de Verlorenbosstraat.

En met een goeie woonplaatskeuze is er vééél mogelijk. Ik herinner me een luitenant uit mijn legerdienst die in Landen was gaan wonen : naar welke basis hij ook zou worden overgeplaatst, hij kon er dan binnen het uur geraken met het openbaar vervoer. Toch wel straf dat, want luchtmachtbasissen liggen niet bepaald 'centraal'. (Koksijde zal hij wel buiten beschouwing gelaten hebben).

Zwitser 15 januari 2010 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4543037)
Ik ben benieuwd of de Nederlandse forummers hier dat zullen bevestigen. Mijn uitstekende ervaringen met de NS dateren van voor de privatisering.

Net als ieders ervaringen met de NS dus, want de NS is namelijk nog steeds voor 100% een overheidsbedrijf.

TomT 16 januari 2010 06:56

Dat is nu typisch eigen aan het openbaar vervoer. Het is nooit goed, wat voor de één goed is is slecht voor de ander. Openbaar vervoer zal nooit een alternatief zijn voor de auto.

kelt 16 januari 2010 08:51

Zolang er geen vastbesloten "terug naar de stad" en "terug naar de kernen" politiek gevoerd mag worden,iets wat een volle generatie kan kosten ,gekombineerd met bevolkingsbeheersing en een echte ruimtelijke planning KAN het openbaar vervoer niks doen,ongeacht de bedragen en middelen die er in gestopt worden....

De LIJN is nu binnen 10 minuten stapafstand bereikbaar van vrijwel iedere plaats in Vlaandreen ,maar dat lost inderdaad niet echt veel op....

Het betekent gewoon dat gepensioneerden,studenten en een kollektie bijna-gratisreizigers vlot naar de marktsteden kunnen......voor de rest van ons is het tamelijk irrelevant,maar het kost ons wel een grote zak geld...

Over "den Ijzeren Weg" moeten we het niet meer hebben...het is tamelijk hopeloos,en ze kunnen er ook niks meer aan doen.... :-(

the_dude 16 januari 2010 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomT (Bericht 4546889)
Dat is nu typisch eigen aan het openbaar vervoer. Het is nooit goed, wat voor de één goed is is slecht voor de ander. Openbaar vervoer zal nooit een alternatief zijn voor de auto.

zolang de basisvisie van openbaar vervoer : "iedereen van eender waar naar eender waar brengen op eender welk moment van de dag" niet is, mag er ook opgehouden worden met die geforceerde promotie.
Wanneer het openbaar vervoer, slecht georganiseerd 'in elfendertig' deeltjes en onderbetoelaagd (op de basis) blijft, is het geen alternatief voor de wagen.

Alboreto 16 januari 2010 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 4547416)
is het geen alternatief voor de wagen.

Verre van te willen stellen dat het altijd het alternatief is, is het OV in vele gevallen wel degelijk een goed alternatief voor de wagen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be