![]() |
Jan Peumans (voorzitter Vlaams Parlement): “Stop ADHD, wordt Waal!”
![]() Citaat:
http://www.humo.be/tws/deze-week/188...parlement.html Wel grappig, het is dus bekend bij politici dat ADHD geen echte ziekte is. ADHD is een (dubieus) etiket voor druk gedrag. Er is in het geheel geen bewijs voor een ziekte. Zie ook de Belgische hoogleraar Paul Verhaeghe recent in een Nederlands televisieprogramma: "ADHD is boerenbedrog" |
Mocht de Peuk geneesheer zijn, dan zou hij zijn gedachten wellicht anders formuleren.
Mocht de Peuk een jurist zijn, dan zou hij misschien zo'n vergelijking zoeken in een heel ander domein. Maar de Peuk is een sosioloog, en voordien werkte hij bij De Lijn. Nu kan je op je pik getrapt zijn dat de Peuk een drukke levensstijl verwart met een ziekte, maar zoals jij opmerkt dat je dat "wel grappig" vindt, dat snap ik even niet. |
Als je die foto ziet dan weet je toch gelijk wat voor vieze viezerik die man is?
|
Citaat:
In Australië speelt dit ook en daar gaan ADHD medicijnen er nu dus ook uit: http://www.news.com.au/adelaidenow/s...76-911,00.html ADHD symptomen zijn gewoon normaal kindergedrag roepen hoogleraren, en er is helemaal geen bewijs voor een ziekte. Rel in Australië: ADHD symptomen zijn ‘normaal gedrag’ |
Citaat:
|
Wat is dit nu voor zever? Nog eens een rondje Peumans-bashen? Amai, niveau. Inhoudelijk 'nut' van deze topic: nul. Intellectueel nut: nul.
|
Citaat:
Vlamingen zijn harde werkers maar .... rusteloze stresskonijnen. Geen tijd voor het echte leven. Werken, werken, werken. Ik weet het, ik maak er ook al decennialang deel van uit tot mijne frank begon te vallen. Ik werk nog hard maar heb mij zodanig georganiseerd dat ik ook eens kan doen wat ik graag doe. Een gedicht schrijven, mij wat moeien op een forum als dit, af en toe een weekendje elders meepikken, met de kleinkinderen bezig zijn .... Als ik als zelfstandige ooit de rust vindt om pensioen te nemen dan trek ik gegarandeerd naar de Ardennen. Daan achterna. Ik zou het eigenlijk nu al willen maar het is wat te onpraktisch met mijn professionele bezigheden. En je hoeft helemaal geen nationalist te zijn om je ginder te vestigen. Gewoon terug naar het échte leven. Weg van die fake Vlaamse stress. |
Misschien is de drukke mentaliteit die kinderen tegenwoordig ontwikkelen juist wel ten gunste van de beoogde prestaties in de huidige samenleving.
Als je op een andere manier leert kijken naar je speciale kwaliteiten dan kan het je ook veel goeds brengen. Druk en spontaan zijn heeft ook heel veel voordelen. Voor die kinderen is het vaak dat ze anderen tot last zouden zijn met hoe ze in werkelijkheid zijn, en dat ze daarom pillen slikken: Citaat:
![]() Tsjakka!” Goeroe Emile Ratelband toont kinderen de andere kant van etiket ADHD Citaat:
![]() Carberatier Bert Visscher doet het al 25 jaar zonder Ritalin! |
Citaat:
|
De Peuk gelooft in 't reïnkarneren
gaf men op dit forum ons te kennen, hoe zou hij dan terug willen keren ? ach, om de koning niet te ambeteren liefst, als een echte vent uit de Ardennen. dikken amateur ben ik. Vanderkaarten de Jonge, doe dat eens beter aub |
Citaat:
valt hier op 't forum uit de gratie. Maar De Peuk beweert dat hij straks weerkeert als boswachter, held van de natie. |
Citaat:
Als ge het mij vraagt: een wat schizofreen persoontje onze kabouter Pinnemuts Peuk. Niet veel humoristisch aan. _____ |
Citaat:
Presies of iemand die de politieke overtuiging heeft dat het best is dat de poltiieke overheid zo dicht als mogelijk bij de bevolking staat, dat die persoon dan vb. niet graag op reis zou gaan naar vreemde landen; presies of zo iemand absoluut niet zou kunnen overwegen om te emigreren; in ieder geval heeft de schoofzak, als flamingant, zijn kinderen niet in de verwachte mate opgevoed, vermits er twee zijn die in het buitenland wonen (okee, één in Walenland, een andere in een nu reeds buitenland ...) ook zo raar: in Spanje kan men niet anders dan geloven dat regionalisten ekstreme kommunisten zijn (baskenlan) terwijl men in onze streken hen onmogelijk anders ziet dan een ekstreem rechtse. Jongens toch, gooi die paardenbril weg. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Hoe kunt gij nu zo wreed zijn? ;-) |
Citaat:
Waar is de link tussen ADHD in Vlaanderen en de gemoedelijke gastvrijheid van Luxemburg? Geen grotere lafbekken dan NV-A dikkenekken. NV-A: NIET VLAAMS & ARRIVISTISCH |
Typische houding van de nouveaux riches die de Vlamingen zijn: er komt iets nieuws en hop: ze moeten er in groep bij zijn; zonder nadenken.
Ander voorbeeld: Het griepvaccin: in ongeveer alle Vlaamse gemeenten werden sportzalen vrijgemaakt om aan de lopende band te vaccineren. Wie het niet deed werd als een onnozelaar bekeken. In Wallonië is men veel rustiger gebleven en helemaal niet en masse gaan vaccineren. Wie had gelijk? Niet de Vlamingen die denken dat ze altijd gelijk hebben. |
Citaat:
Ik heb me bovendien ook niet laten vaccineren. Ik vind het wel flauw dat niemand mij om die reden als een onnozelaar heeft bekeken. Stelletje spelbedervers, die Vlamingen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be