![]() |
Leer Vlaanderen kennen
Canvas gaat interessante documentaires uitzenden over de prestaties van de Vlamingen buiten de grenzen van Belgie.
Het is zeer de moeite waard en leerzaam.Zowel Vlamingen als Walen zullen met veel respect en waardering gaan kijken naar hun volk door de eeuwen heen . |
Citaat:
Nu wonen 5.000.000 nakomelingen van hun in Holland. |
Ik hoop dat ze de vlaamse beerput durven opentrekken.
|
En wanneer zenden ze het uit? Lijkt mij inderdaad wel interessant!
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier gaat het over vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat ook over Vlamingen en daar is hij over bezig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe werkt dat Herni1? Vlaming zijn om iets bij te verdienen? |
Citaat:
alle Franstaligen zijn goed, alle Nederlandstaligen slecht. |
Citaat:
|
Citaat:
Totaal uit de lucht gegrepen conclusies. Is je middagmaal tegen gevallen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan ze ook niet vergelijken met de Nederlandse "Exodus". Die is namelijk zo erg dat ze er zelfs een televisieprogramma van hebben "Ik Vertrek"..... |
Citaat:
Als we maar beseffen dat de prestaties van anderen niet onze prestaties zijn. Ook niet als die anderen toevallig een bijkomstigheid zoals nationaliteit met ons gemeen hadden. Het Vlaamse minderwaardigheidscomplex en de recente neiging, onszelf op de borst te kloppen, zijn twee keerzijden van dezelfde blikken medaille. De Vlaamse beweging heeft veel goeds voor ons gedaan, en ook veel goeds voor onze slechte reputatie gedaan. In misplaatste trots heb ik geen zin, want dan beoefenen we het soort nationalisme dat het Belgische establishment anderhalve eeuw lang op ons en onze taal heeft laten neerkijken. We moeten ons niet als een Vlaamse haan gedragen. Nationalism is a silly cock crowing on its own dunghill (Richard Aldington). |
Citaat:
Maar ik vind het wel fijn dat we met onze noorderburen zoiets hebben wat ons, als we diep genoeg in het glaasje gekeken hebben, vertederd kan laten terugblikken op de tijd toen wij zoveel samen ondernamen, en zo'n grootse dingen. En fijn dat we de volgende ochtend opstaan en beseffen dat we er helemaal niet bij waren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be