![]() |
Vic Anciaux wil Brussel als hoofdstad van Belgische confederatie
Citaat:
Het gaat ook voorbij aan het onderscheid tussen Franstaligen en Walen. Het idee dat men vanuit Wallonië mee zeggenschap zal krijgen over Brussel is ironisch genoeg zelfs voor de Brusselse Franstaligen een stap te ver. En bon om dat meteen 1/3 van alle zetels te gaan opeisen in alle Brusselse structuren (die zowieso weinig te zeggen zullen hebben maar de faco vanuit de sterkste "confederatie" bestuurd zulllen worden quid Vlaanderen) op een moment dat de Vlamingen in de verkiezingen amper 10% van de stemmen halen zal wellicht ook de Franstaligen direct overtuigen. En bon wat is de stok achter de deur van de heer Anciaux. België splitsen? Belachelijk als je weet dat dit een eerste voorwaarde is om uberhaupt te kunnen spreken van een confederatie. Het enigste wat men zou kunnen doen is België splitsen en hopen dat de Franstaligen Vlaams geld nodig hebben om hun winkel draaiende te houden (en dat ze niet gaan aankloppen bij de EU, of Frankrijk.) Wees potverdorie een vent, neem een beslissing en aanvaard de gevolgen. |
van de EU zal Brussel geen euro krijgen.
van Frankrijk zal Brussel geen geld krijgen tenzij het toehoort tot Frankrijk wat ook niet zal gebeuren wegens geen corridor. dus enkel van Vlaanderen! Brussel bij Vlaanderen dus. |
Citaat:
|
Face it. Splitsen om van de armlastige Franstaligen af te zijn en dan voorstellen om gezamelijk een stad te besturen dat quasi 90% stemt op Franstaligen. Nope consequent is anders. Persoonlijk vind ik dat men het aantal gemeenten moet reduceren, één gemeenschappelijke politiezone en wat meer bevoegdheden voor het gewest in ruil voor een deftige financiering van Brussel.
|
Citaat:
onaanvaardbaar voor Vlaanderen. face it, federaal België zit muurvast. |
Citaat:
|
Citaat:
indien een federale staat niet meer kan evolueren, splitst ze. |
Citaat:
Neen, solidarnoscje, je truken pakken niet. |
Nil nove sub sole. Viksken A. wordt seniel.
|
Gelukkig betekent Vic A politiek niks meer. Maar ik vind het tegelijkertijd verdacht dat de familie A nog altijd ruimte krijgt in de media...
|
Brussel is met z'n 100 000 Vlamingen nog steeds de 3de grootste Vlaamse stad. logisch dat we die niet zomaar aan de Walen gaan geven en bij Vlaanderen voegen is ook geen goede oplossing. Wat is dan het probleem van dit voorstel? Het zoekt een compromis, daar is niets mis mee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=Rt8oOVKlGWs |
Citaat:
Het voorstel is. We splitsen België en als compromisvoorstel met de Franstaligen bieden we hen aan om Brussel mee over te nemen in de deal. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een Vlaams-nationalist die van Wallonië houdt? Neen, dat kan niet! Dat mag niet! Onze cliché's!! Heeft er niemand aan onze dierbare cliché's gedacht?! :lol: :lol: :lol: |
Citaat:
Ik kan alvast één voorbeeld geven van een unitaire staat en een federatie die goed op weg is. Citaat:
Volgens mij verzin je het. Neemt niet weg dat ik in een confederaal model vind dat Brussel door Brusselaars moet bestuurd worden, hoor. Citaat:
|
Citaat:
Voor Belgie ,de Benelux en voor Europa ,zou dit een goed model kunnen zijn, als de federalisten niet voortdurend roet in het eten zouden strooien ,door zoveel mogelijk macht/te veel naar het federale niveau te schuiven. |
Citaat:
niet wat jij zegt sidharta. en de franstalige politici willen geen confederatie, laat staan meer bevoegdheden naar de deelstaten. daarom werkt belgie niet meer ;) en een Benelux-confederatie zal er ook nooit komen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be