Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wat voor straf zou die Ronald Janssen verdienen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133677)

Derk de Tweede 12 januari 2010 22:40

Wat voor straf zou die Ronald Janssen verdienen ?

Hij is nog verdachte, maar is wel duidelijk dat hij een seriemoordenaar is.
Ik ben tegen de doodstraf en in principe ook tegen levenslange gevangenisstraf. Echter in dit geval mag deze man m.i. nooit meer terug in de maatschappij.
Maar het zou me niet verbazen als zijn lijst van slachtoffers veel groter zal worden. Ook zaken in Nederlands Limburg worden nu opnieuw geopend.
In Nederland wordt vaak TBS opgelegd, een soort van gedwongen verpleging, maar in ernstige gevallen levenslang wat ook daadwerkelijk levenslang is.

Karma 12 januari 2010 22:44

Levenslang ten dienste van de maatschappij zonder enige kans op vrijheid. Hoe ... da's natuurlijk een goede vraag waar ik niet moet over beslissen.

filosoof 12 januari 2010 22:46

Levenslang.

Derk de Tweede 12 januari 2010 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4540216)
Levenslang ten dienste van de maatschappij zonder enige kans op vrijheid. Hoe ... da's natuurlijk een goede vraag waar ik niet moet over beslissen.

Is in België levenslang echt levenslang of wordt er na 20 jaar bv gratie verleend ?
Lijkt me in dit geval zeer onwenselijk.

lantjes 12 januari 2010 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4540224)
Is in België levenslang echt levenslang of wordt er na 20 jaar bv gratie verleend ?

20 jaar? Met wat goed gedrag loopt hier de gemiddelde moordenaar na een tiental jaar weer op 't straat, klaar om te herbeginnen. Als men hem nu eens zou "demonteren" om andere levens mee te redden?

Karma 12 januari 2010 23:01

Citaat:

Ik dacht dat er een verschil zat tot een veroordeling tot levenslang en een veroordeling tot de doodstraf dat wordt omgezet tot levenslang. In het eerste geval heeft men kans om nog vrij te komen en in het tweede geval niet. Maar ik kan mis zijn.

Derk de Tweede 12 januari 2010 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4540249)
20 jaar? Met wat goed gedrag loopt hier de gemiddelde moordenaar na een tiental jaar weer op 't straat, klaar om te herbeginnen. Als men hem nu eens zou "demonteren" om andere levens mee te redden?

Ik las net een stuk over snelkookpanmoord, die man heeft dus 2 moorden gepleegd en komt er met 20 jaar vanaf met idd ook kans dat hij over 10 jaar weer op straat staat.
Gezien de wreedheid van zijn daden lijkt me hier levenslang op zijn plaats.
http://www.nu.nl/algemeen/1902702/tw...kpanmoord.html

Nynorsk 12 januari 2010 23:08

effectief levenslang lijkt me passend als hij die feiten inderdaad gepleegd heeft.

lantjes 12 januari 2010 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4540268)
Ik las net een stuk over snelkookpanmoord, die man heeft dus 2 moorden gepleegd en komt er met 20 jaar vanaf met idd ook kans dat hij over 10 jaar weer op straat staat.

jawadde 8O 20 jaar is ook voor dat monster een farce van gerechtigheid.

bgf324 12 januari 2010 23:19

Levenslange internering

Anna List 12 januari 2010 23:20

zelfmoord

Xenophon 12 januari 2010 23:35

Binnen drie jaar staat die terug buiten.

Volledig aangepast aan de maatschappij.

Henri1 12 januari 2010 23:37

In Brussel een Collosseum bouwen.
Dan hem in de arena lossen met al die ouders van de kinderen die hij vermoord heeft.

Nynorsk 12 januari 2010 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4540321)
Levenslange internering

gesteld dat het een psychopaat is, lijkt me d�*t nu toch wel de meest slechte optie.

praha 13 januari 2010 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4540207)
Hij is nog verdachte, maar is wel duidelijk dat hij een seriemoordenaar is.
Ik ben tegen de doodstraf en in principe ook tegen levenslange gevangenisstraf. Echter in dit geval mag deze man m.i. nooit meer terug in de maatschappij.
Maar het zou me niet verbazen als zijn lijst van slachtoffers veel groter zal worden. Ook zaken in Nederlands Limburg worden nu opnieuw geopend.
In Nederland wordt vaak TBS opgelegd, een soort van gedwongen verpleging, maar in ernstige gevallen levenslang wat ook daadwerkelijk levenslang is.

Als het duidelijk is dat die mens niet meer terug kan in de maatschappij dan is de vraag van een strafmaat in wezen irrelevant.

praha 13 januari 2010 00:13

Citaat:

Voor zulke gevallen ( zie oa Horion ) wordt dat echt wel levenslang

praha 13 januari 2010 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4540268)

????
zegt me niks
Kan iemand me iemand er iets over vertellen of een linkje geven ?

bgf324 13 januari 2010 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4540409)
gesteld dat het een psychopaat is, lijkt me d�*t nu toch wel de meest slechte optie.

In zo'n speciale instelling waar ze ook Kim De Gelder en Hans Van temsche steken.

Tavek 13 januari 2010 00:23

Alle moordzaken uitklaren en hem dan harakiri laten plegen. Goedkoper. Good riddance. Menselijk.

Wilt ge nu echt die gast nog 40 jaar in een cel steken en onderhouden ? Kost geld eh....

bgf324 13 januari 2010 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4540409)

In zo'n speciale instelling waar ze ook Kim De Gelder, Hans Van temsche en Dutroux steken.
En dat naast het militait domein van Kleinen Brogel bouwen.

Als der binnen 10 jaar een WO3 uit barst en de bommen vallen een paar meters naast de militaire dings in Kleine Brogel is der niemand die er rouwig om is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be