![]() |
geen rookverbod op cafe in België aub!
De geur in de cafés werd tot voor kort overheerst door een sigarettengeur, maar sinds het rookverbod in 2008 is ingevoerd, hangt er in de meeste cafés vooral een zweetgeur, zeker tegen het einde van de avond. De meeste cafégangers zijn daar weinig enthousiast over.
Levensmiddelenfabrikant Unilever onderzoekt nu of de café-uitbaters geïnteresseerd zijn om kleine flesjes Axe-deodorant te verkopen in hun zaak. "We leveren nu al frisdranken aan de horecazaken, dus kunnen we deze aanvullende service er mooi bij nemen", zegt marketingmanager Boudewijn den Herder van Unilever Benelux. Unilever denkt aan verkoop via de bar, of in automaten op de toiletten naast de condoomautomaat. --------------------- Dit lezen wij op deredactie.be. Dankzij de onverdraagzamen die zelf nooit uitgaan mag de uitgaande mens in Nederland nu in aangename geuren zitten. Graag voldoende inzicht bij onze volksvertegenwoordigers om gans de bevolking te vertegenwoordigen en niet enkel rekening te houden met de steekpenningen die ze kunnen ontvangen vanuit de deodorantproducenten. 't is toch ver gekomen dat de wereld geregeerd wordt door een vorm van onverdraagzamen die het leven elk plezier willen ontnemen. |
Het argument van de '(rook)stank' heb ik altijd maar zwakjes gevonden.
Irritaties en ongezonde rooklucht daar kan ik inkomen, zeker in kleine besloten 'bruine' kroegen kan het serieuse mist hangen.. In cafés met voldoende (rook)ventilatie is het zeker doenbaar, ik vrees ervoor dat de wet zowiezo niet meer gaat wijzigen.. |
Citaat:
PS: ik ben zelf roker. |
zweetgeur bevat feromonen, zelfs die lelijke trien met haar vettige smoel kan u nu misschien gaan bekoren, nu die feromonen niet meer gecamoufleerd worden met kankerstank :wink:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De kafetaria van sporthallen, waar na sommige wedstrijden heel veel volk komt en blijft plakken, stinken niet naar zweet.
Als het ergens teveel naar zweet gaat stinken, dan is er "stront aan de knikker". Dan is er een probleem. Nu kan je dat probleem onder de mat vegen door sigarettenrook, of wat eender ook, maar het is altijd beter om het probleem zelf aan te pakken. De draadopstarter mag jammeren van hier tot aan de noordpoolsirkel dat we geregeerd worden door "onverdraagzamen die anderen een plezier niet gunnen" ... wel, dat is nog altijd beter dan dat we geregeerd zouden worden door mensen die er niet mee inzitten dat zoveel prosent overlijdens door kanker en hartfalen moeten vallen, omdat meneerke liever sigarettenrook riekt dan zweet. Nu, veel moet er niet meer gereageerd worden in deze post. De internasionale tendens is overduidelijk, en zal niet vlug gekeerd kunnen worden. Voor Vlaanderen zijn er twee mogelijkheden: - de regering neemt nog een moedig inisiatief en vervroegt de rookstop (zij krijgt die bevoegdheid, dat staat letterlijk in de wet) - de regering doet niks (dat zijn we al gewoon, het gaat immers over de federale), dan treedt het tijdstip dat bepaald is in de wet, automatisch in op "datum" (even nog opzoeken : ) |
Citaat:
Niet alleen mannen kunnen geplaagd worden door zweet en andere lichaamsgeuren, dat geldt dus ook voor vrouwen. Stel je voor dat er een aantal vrouwen in een etablissement zitten met erg sterke lichaamsgeuren van onder hun armen, en op andere niet nader te omschrijven plaatsen.... Ik denk dat die cafébaas daardoor meer economische schade zal lijden dan door het rookverbod..... |
Haha, begint iedereen dan met een product te spuiten die sowieso zelf al helemaal niet gezond is,proper.
Moet daar wat geven van de verschillende geuren van deoudorant. Zo zie je maar; dan krijg je dat als probleem. En dan komen niet rokers af van de stank in hun kleuren en zeggen ze dan nu als ze van een rookvrije cafe komen; ik kan zonder probleem mijn kleren terug in de kas hangen haha,echt proper en hygiensch,bweikes. Ik was sowieso altijd mijn kleren als ik eens weg ben geweest met of zonder rook,je kleren ruiken atijd wel naar wat. Is het niet na de rook tis naar zweet of zelfs naar frieten enz.... |
Citaat:
Als er stront aan de knikker is ruikt het ook niet zweef maar naar stront. |
Citaat:
Voor de rest, schijnt gij het beter te willen weten dan den dikke: Citaat:
|
Citaat:
Dit is volgens u een argument om het rookverbod af te voeren? :-D Ik denk dat er wel andere meer intelligente oplossingen tegen dit euvel dan gewoonweg te blijven roken. |
Stel u voor dat iedereen in een café om'd'halverbotten zo'n spray zou bovenhalen... Dat is niet meer te doen na verloop van tijd! Dat stinkt en pakt op uw adem. Be!
Ik vind dat er een zweetverbod moet komen in de café's, ne! |
Citaat:
|
Wel het probleem is wel dat een levende belg meer opbrengt dan een dode belg, tenzij als hij gepensioneerd, of steuntrekkend is.
Dus economisch gezien, zou het rookverbod moeten gelden voor de werkende mens, en niet voor cafés met bejaarden en doppers als doelpubliek Anderzijds kan met gewoon de 100dienst afschaffen, want als de werkende belg niet meer rookt, en alleen nog doppers en bejaarden roken, moet je voor die doelgroep precies niet al die middelen inzetten, beschouw het als een passieve euthanasie |
Dit lezen wij op deredactie.be.
Dankzij de onverdraagzamen die zelf nooit uitgaan mag de uitgaande mens in Nederland nu in aangename geuren zitten. Graag voldoende inzicht bij onze volksvertegenwoordigers om gans de bevolking te vertegenwoordigen en niet enkel rekening te houden met de steekpenningen die ze kunnen ontvangen vanuit de deodorantproducenten. 't is toch ver gekomen dat de wereld geregeerd wordt door een vorm van onverdraagzamen die het leven elk plezier willen ontnemen.[/quote] bla bla bla,.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar tot nader order hebben slimme dokteurs iets meer tegen tabaksrook dan tegen parfum. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be