![]() |
DE oplossing voor de staatsschuld ...
Geef iedereen de kans om voor de rest van zijn leven geen belastingen meer te moeten betalen door voorafbetaling onder de noemer ... "staatsschuldvereffening".
Ik verklaar me nader Als ik vandaag 100.000 euro stort (ik zeg zomaar een bedrag) bij de belasting onder de noemer "voorafbetaling staatsschuld" dan kan ik dat in de toekomst integraal inbrengen in mijn belastingsaangifte(s). Op die manier doe ik aan voorafbetaling belastingen voor het leven (of zoiets). 't Moet natuurlijk allemaal nog uitgerekend worden maar mijne dikke teen vertelt me dat er hier een goudmijntje zowel voor de staat als voor de belastingbetaler zou kunnen inzitten. Win - win situatie dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En voor alle duidelijkheid ... Karma niet dus. |
Citaat:
De staat betaalt immers zeer hoge intresten op voorafbetalingen. |
De parlementariërs kunnen misschien stylo's en wenskaarten gaan verkopen aan de ingang van grootwarenhuizen om geld in te zamelen om daarmee de staatsschuld af te lossen ? In het parlement is hun aanwezigheid blijkbaar niet vereist, gezien de grote hoeveelheid lege zetels.
|
100k heb ik niet op overschot, is 10k ook goed?
|
100K,
Effe denken, de goedkoopste persoonlijke lening die ik tot nu toe heb gezien is rond de 7% Nah, ik denk dat ik de staat gewoon blijf gebruiken als goedkope financierder. langs de andere kant, als ik €100K opzij had staan lijkt het me een redelijke investering, op voorwaarde dat de staat geen extraatjes in mijn nek gaat slaan nadien. Betaald is betaald, geen aanslagen meer, NOOIT. |
Alsof grootverdieners en veelhebbers veel belastingen betalen !!
Het zijn de loonslaafjes die de staatsschuld afbetalen en die hebben niet de 'armslag' om vooraf te betalen. |
Dit is geen oplossing voor de staatsschuld, dit is staatsschuld, je leent geld aan de staat, geld wat ze je later terug moeten betalen/jij hen later niet meer hoeft te betalen. Je vrschuift het tekort van nu naar later, wat eigenlijk het hele idee achter schulden is...
|
Citaat:
reken uit en verklaar je nader |
als ik me niet vergis werken staats- en kasbons op dit principe.
|
Citaat:
Of dat echt een verbetering is ? |
Eigenlijk is het een voorafbetaling van je eigen belastingen waardoor de staatsschuld enorm zou moeten kunnen afnemen zodat de procenten niet moeten betaald worden. Op termijn krijg je die procenten terug natuurlijk en de zekerheid dat je voor x aantal jaren zal gerust gelaten worden.
|
Citaat:
de huidige regeringen gaan die inkomsten verbrassen ... en toekomstige generaties gaan nog veel meer moeten afdokken |
Citaat:
|
De oplossing van de staatsschuld: de brave hardwerkende mensen niet langer belastingen laten betalen. Zo heeft de staat geen inkomsten meer en kan ze niet langer schulden maken.
|
Citaat:
Ik kan zelf niets inbrengen tegen deze belachelijke beredenering. Wie betaald het kindergeld? De pensioenen? Ziekenzorg? Wie legt nieuwe wegen aan? Subsidies voor zonnepanelen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be