Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Gooi die TV buiten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133715)

cookie monster 14 januari 2010 01:50

Gooi die TV buiten

http://www.zita.be/nieuws/buitenland...ezondheid.html

Nou .... Te veel snooit goed , logisch !! overdaad schaadt !!!!
Kijkenjullie veel , weinig , nooit ?? Waarom ??

Ikijk soms , veeeeeeeel minder dan vroeger !!

bgf324 14 januari 2010 01:51

Kijk op uw PC-scherm :cheer:

cookie monster 14 januari 2010 01:55

Hier zet altijd PCTV aan , komt iets interessant ,
zet TV aan , en kijk !! Gedaan , TV uit , PCTV steeds aan :D
Wanneer slapen ga of niet thuis , PC uit !!

cookie monster 14 januari 2010 01:58

Moetwel bekennen , mijnTV is mlijn PC-scherm :oops:
Heb GROOOOTE letters nodig !!

filosoof 14 januari 2010 02:07

-VRT, en drie journaals (VTM en/of RTBF en/of dat vh land waar recent iets gebeurde: vandaag Bak ellende zien spartelen op de NOS:twisted:)
-Zelden eens een goede film, koppen of een politiek programma.
-Nooit series.

Scarabaeida 14 januari 2010 02:19

Wie heeft er televisie nodig als men internet heeft?

filosoof 14 januari 2010 02:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 4542922)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Meinen Televisator ist kaput.

:lol:
D�*�*r heb ik dikwijls mee moeten glimlachen.

maddox 14 januari 2010 09:20

Citaat:

Dat was mijn argument toen ik Babs overtuigde om de kabel hier buiten te flikkeren.

Everytime 14 januari 2010 09:50

Ik ben een grote TV-kijker maar weet ook wat mij op TV bevalt : vooral bepaalde "entertainment"programma's, bepaalde TV-spelletjes maar ook talkshows en interessante reportages. Wat ik op TV niet kan verdragen, zijn al die hudige Amerikaanse series en reality TV (Star Academy, Ferme Célébrités, enz........). Over Vlaamse TV kan ik niets zeggen, ik bekijk ze nooit. Ik bekijk vooral France 2 of France 3.

Everytime 14 januari 2010 10:05

Citaat:

Ik heb liever TV dan internet maar ik kom ook van een generatie die met de TV gegroeid heeft. Wat paradoxaal met de huidige realiteit is, is dat men meer en meer TV-zenders heeft terwijl de hudige generatie (ik bedoel vooral de tieners of de jonge volwassenen) weinig of geen interesse voor TV heeft en blijft liever voor hun PC met hun Facebook, Twitter en andere MSN.
Wat slecht is, is dat dit het contact met de ouders breekt. Wat gebeurt er meer en meer? De ouders kijken 'savonds naar de TV terwijl hun kinderen de hele avond voor hun PC staan. Er zijn (bijna) geen contacten meer tussen de ouders en de kinderen. Is dit de maatschappij van de toekomst? Zeer triestig dan!

Nexer 14 januari 2010 10:35

Ik snap niet waarom er mensen zijn die naar de VTM kijken...

IronChef 14 januari 2010 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4543110)
Ik heb liever TV dan internet maar ik kom ook van een generatie die met de TV gegroeid heeft. Wat paradoxaal met de huidige realiteit is, is dat men meer en meer TV-zenders heeft terwijl de hudige generatie (ik bedoel vooral de tieners of de jonge volwassenen) weinig of geen interesse voor TV heeft en blijft liever voor hun PC met hun Facebook, Twitter en andere MSN.
Wat slecht is, is dat dit het contact met de ouders breekt. Wat gebeurt er meer en meer? De ouders kijken 'savonds naar de TV terwijl hun kinderen de hele avond voor hun PC staan. Er zijn (bijna) geen contacten meer tussen de ouders en de kinderen. Is dit de maatschappij van de toekomst? Zeer triestig dan!

Wat slecht is, is dat je al zo'n idiote lichtbak nodig hebt om sociale interactie te hebben tussen ouders en kinderen.

Smijt dan die PC ook buiten hé.

Andy 14 januari 2010 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4543110)

Ik ben eveneens opgegroeid met zo'n tv, maar op kot gaan heeft me de futiliteit ervan doen inzien. Nu kan ik gewoon geen tv-programma's meer bekijken, aangezien ze me meer ergeren dan entertainen (laat staan informeren).

Wat dat sociale contact betreft: wat je zegt klopt grotendeels. Mijn ouders kijken nog wel veel tv, terwijl ikzelf, mijn broers en mijn zus gezelschapsspelletjes spelen of gezamelijk met de playstation bezig zijn. Let wel: nagenoeg niemand speelt alleen op die playstation: het is immers dat sociale (het uitlachen van de andere bvb) dat het net zo prettig maakt. Als mijn ouders dat sociale contact zo sterk zouden willen laten primeren boven hun FC De Kampioenen, dan speelden ze eens een spel mee. Quod non.

gewoontedieren

Txiki 14 januari 2010 13:09

In vier woorden, mensen:

lantjes 14 januari 2010 13:15

Kom kom, niet overdrijven, soms is er toch wel iets dat de moeite loont om naar te kijken. Stephen Fry in America? Horizon op de BBC? en zo zijn er wel nog af en toe lichtpuntjes.

Andy 14 januari 2010 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4543557)
Kom kom, niet overdrijven, soms is er toch wel iets dat de moeite loont om naar te kijken. Stephen Fry in America? Horizon op de BBC? en zo zijn er wel nog af en toe lichtpuntjes.

Om te weten wat de moeite is en wat niet, moet je eerst wel vrij veel tijd spenderen...

:tvbashedbysmiley:

Txiki 14 januari 2010 13:24

Citaat:

Heb je enig idee hoeveel tijd Vlamingen gemiddeld voor hun TV doorbrengen per week? Gemiddeld 14 uur, of twee uur per dag. Kan je zeggen dat dit niet veel is, maar het is een gemiddelde, he. Het is meer dan de helft van de totale tijd die besteed wordt aan vrijetijdsactiviteiten. In verhouding: gemiddeld 2 uur PER WEEK aan lezen...

Xenophon 14 januari 2010 13:25

Citaat:

Poker en soms westerns op Duits.

Zeikstraal 14 januari 2010 13:47

Citaat:

True. Internetz on 42inch iz tha shit!

funzo 14 januari 2010 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4543574)
Heb je enig idee hoeveel tijd Vlamingen gemiddeld voor hun TV doorbrengen per week? Gemiddeld 14 uur, of twee uur per dag. Kan je zeggen dat dit niet veel is, maar het is een gemiddelde, he. Het is meer dan de helft van de totale tijd die besteed wordt aan vrijetijdsactiviteiten. In verhouding: gemiddeld 2 uur PER WEEK aan lezen...

dat is ook een beetje de bedoeling he, dat iedereen thuis voor zijn tv zit de dagelijkse portie propaganda opslurpen en leeghoofderij. alcoholcontroles, niet meer roken op cafe, achter elke hoek schuilt een boef (want ze laten iedereen direct vrij) en mensen kunnen het niet meer betalen om weg te gaan. men gaat maar content zijn als iedereen thuis blijft, zodat we ons niet meer kunnen informeren en/of organiseren. elke info die we krijgen komt van multinationals of staatsapparaten ah ze weten wel hoe ze ons moeten aanpakken hoor

we moeten bang zijn van het geboefte op straat, terwijl we het meest bestolen worden door boeven in maatpakken

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be