![]() |
Steun Haïti
Zonder deze thread te willen bevuilen met allerhande Belgisch/Vlaams politiek gewauwel:
http://www.s-p-a.be/nationaal/nieuws...onId=5&id=2583 Nog even voor alle duidelijkheid: dit is geen thread waarin ik de sossen wil promoten. Dit is ook geen thread waarin ik in discussie wil gaan over politieke standpunten, beleid of besluitvorming. Ik wil hier wel iedereen, ongeacht overtuiging, geloof, kleur, geslacht, leeftijd of schoenmaat, dringend uitnodigen om zijn of haar steentje bij te dragen. Want wij kruipen vanavond allemaal gezellig in onze luie zetel, zij hebben letterlijk niets meer. |
Na de tsunami hen ik een initiatief genomen op het werk dat een 200 euro opbracht.
Sorry hoor, maar mij krijgt men nu niet meer zo gek. Er is toen veel te veel misbruik gemaakt van de massale financiële steun. Als ik nog eens extra geef, ( De Belgische staat geeft al in naam van alle werkende mensen) is het aan een klein project, waarvan ik 100% zeker weet dat "alles" goed besteed wordt. |
Ik vertrouw de sossen niet.
En de belgische staat zeker niet. ;-) |
Ik heb al gegeven aan music 4 life. Mijn budget voor humanitaire werken is opgebruikt.
|
Ik ga de CD's die mij niet langer interesseren verkopen, en dan zoeken naar een betrouwbaar project in Haïti, iets van, voor en door Haïtianen zèlf opgestart. Ik zal wel een manier vinden om een steentje bij te kunnen dragen.
|
en als het Vlaams Belang geeft, zullen bepaalde caritatieve verenigingen weer weigeren, zoals bij de Tsunami-actie. Hoe ziekelijk fanatiek kunt ge niet zijn: liever mensen laten creperen dan geld te ontvangen van iemand met wie ge het politiek niet eens bent.
|
Waarom ? Ik ken niemand in Haiti.
|
Citaat:
Dit geheel terzijde steun ik elke actie om geld in te zamelen voor Haïti, van welke partij ze ook komt! |
Citaat:
Ik geef geen rotte cent aan de goede doelen maffia. Geld hebben ze beschikbaar om reclame te maken, maar investeren in het tonen van de "resultaten" (als er al resultaten zijn), dat blijft steeds uit. Dat ze transparant werken en volledig uit de doeken doen hoeveel zij zelf achterover slaan en hoeveel geld er echt terechtkomt. |
Citaat:
Demper geeft al veel betere redenen om geen geld te geven. Persoonlijk geef ik ook nooit geld aan ontwikkelingshulp, maar bij een ramp vind ik het wel gepast om een bijdrage te storten. |
Vooraleer ik geld stort wil ik zeker zijn dat het niet in een bodemloze put terechtkomt, een indruk die de politieke situatie van Haïti de laatste tweehonderd jaar toch wel heeft achtergelaten.
|
Wie kraait daar nu om?
Gaan ze bij elke scheet die de planeet laat geldacties inrichten? Dat ze de grootschalige en kitscherige TV-show maar uitlaten. |
Geld ??
Nope . |
Citaat:
Een week geleden mochten alle inwoners van Haiti de collectieve reet van de gemiddelde VTM-vlaming kussen. En nu is iedereen er zo kapot van ? Bullshit. Van alle miljoenen die nu weer uit de goedgelovige vlaming zijn zak geklopt zullen worden, zal wederom bitter weinig bij de Haitianen terechtkomen, maar dat is geen groot verlies want ze hadden toch al niks om te beginnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De eerste link die ik vind betreffende Arabische tsunamihulp: http://www.csmonitor.com/2005/0112/p04s01-wome.html Een andere: Citaat:
Liegen die dan alle twee?8O |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be