![]() |
Pim Fortuyn twee jaar geleden vermoord 06-05-2004
Het is donderdag precies twee jaar geleden dat Pim Fortuyn op het Mediapark in Hilversum door Volkert van der Graaf werd doodgeschoten. Zijn dood zal tijdens verschillende bijeenkomsten worden herdacht. Om 18.06 uur, het tijdstip dat Fortuyn op 6 mei 2002 werd neergeschoten, wordt een minuut stilte in acht genomen. Aansluitend zullen er bloemen gelegd worden bij het beeld van de vermoorde politicus aan de Hoogstraat. Overdag zullen Fortuyn-aanhangers bloemen leggen bij het Mediapark en op de begraafplaats Westerveld in Driehuis. 's Middags zal in Rotterdam een protestmars gelopen worden. |
Moet dat niet zijn 'Pim Fortuyn en demagogie twee jaar geleden vermoord'?
|
En het vunzig Blok is bezig met de democratie te vermoorden... :roll:
|
Citaat:
|
mooie commentaren! Blijkbaar vind men de moord op Fortuyn van weinig belang.
|
HET VLAAMS BLOK MISBRUIKT DE MOORD OP PIM FORTUYN VOOR HAAR EIGEN CAMPAGNE( ZIJ DANSEN ALS HET WARE OP HET GRAF VAN WIJLEN P.F.) :twisted:
|
Peter, verander uw nickname aub, u heeft NIETS met BUB te maken en ook het recht niet om ook maar IETS in onze naam te zeggen!
|
Citaat:
2)IS DEZE NAAM UW EIGENDOM, EN ZO JA, WAAROM? |
Citaat:
Maar ik zie niet in wat onze Belgische Binnenlandse Politiek (Het forum waarop we nu zitten) hier mee te maken heeft... Eerder iets voor buitenlandse Politiek lijkt me... TL |
Citaat:
Uw naam is wel Peter of bent u ook al schizofreen? |
Citaat:
Back to topic voor de rest. |
Citaat:
|
U hebt het recht niet om in onze naam te spreken! U zit hier dingen te verkondigen waar de BUB absoluut niet achter staat!
|
Zoals ik het lees is B.U.B. dus niet akkoord met de bewering dat het Blok P. Fortuyn misbruikt én een gevaar betekent voor de democratie.
Wat zullen we nog allemaal beleven, goede bondgenoten, moet ik zeggen ! :lol: :lol: :lol: :lol: |
Citaat:
|
De moord op Pim Fortuyn is wel net iets anders dan het Blok.
|
Waarom wil het Vlaams Blok een gedenkplaat van Pim Fortuyn in Antwerpen( ik dacht zelfs dat R.V. sprak over Borgerhout?)
Dit noem ik misbruik en provocatie. |
Citaat:
|
Nee, absoluut niet.
|
Aangezien iedereen maar wat zit te lullen zal ik als tegendradigaard maar eens wat zinnige commentaar geven zeker.
Pim Fortuyn is een slachtoffer van het totaal gebrek aan respect dat mensen hebben voor iemand met een andere mening. Mensen met een afwijkende mening probeert men ofwel te negeren, dood te zwijgen. Als dat niet lukt dan probeert men andere middelen. Demoniseren. Men maakt er een monster van. Men gooit met modder en met stront (letterlijke en figuurlijk). Totdat een links type de daad bij het woord voegt. Zijn wapen neemt en de mens Pim Fortuyn vermoordt. 'k zijn al in het kamp van de homobashers geschoven met momenten dus kan ik zonder schroom zeggen : ik hield van Pim. Hij was een ... tegendradigaard eerste klas. Hij schopte tegen de machthebbers hun benen. Hij durfde zeggen wat velen dachten maar niet durfden zeggen. Ook in Nederland was een dictatuur gevestigd, net zoals in dit land overigens. En hij ging in tegen de dictatuur van het verplichte denken. Hij heeft een fluwelen revolutie veroorzaakt. Ik hoop dat Pim Fortuyn nog eeuwen zal herdacht worden. Vooral als durver, als man die vrijheid van spreken het belangrijkste vond, (net zoals ik) als man die tegen de draad in durfde te gaan. Totdat zijn levensdraad brutaal werd doorgeknipt. En recuperatie zal er altijd zijn. Dat het Vlaams Blok op sommige punten dezelfde ideeën had als Pim Fortuyn is nu eenmaal een feit. Mensen zouden blij moeten zijn dat het Vlaams Blok de nagedachtenis van een vermoorde homo wil eren. Er zijn zo van die markante gebeurtenissen in een mensenleven die men nooit vergeet, zoals geboorte van kinderen overlijden van geliefden. Wel het ogenblik dat ik vernam dat Pim Fortuyn vermoord was, is zo een van die momenten. Een van de weinige ogenblikken dat ik moest gaan zitten in mijn leven. Leve de tegendradige Pim Fortuyn. Leven alle tegendradigaards trouwens. Leve de vrijheid van mening en van spreken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be