![]() |
Nu ook Jeker vervuild vanuit Wallonië
|
Ze willen ons vergiftigen !
:roll: |
Alle rivieren stromen van Wallonië naar Vlaanderen.
Vlaanderen kan onmogelijk Waalse rivieren vervuilen. Voor het splitsen van de rivieren hadden de Vlamingen daar beter rekening mee gehouden dat ze nu afhankelijk zijn van de goodwill van de buren. Dat is altijd gevaarlijk. Ik ken 2 Vlaamse gemeenten A en B waar er wegenwerken aan de gang zijn. De meeste werken gebeuren op grondgebied A maar de omlegging gaat vooral over (een uithoek van) B. Omdat vooral de inwoners van A het slachtoffer zijn doet B er weinig aan om de straten die de inwoners van A gebruiken in orde te houden. De weg zit nu vol putten en de randen van de weg zijn helemaal weggezakt door het verkeer van deze anders rustige weg. |
Citaat:
|
of die rivieren nu uit Wallonië, uit het Groothertogdom of uit Patagonië komen doet er niet toe. Wat de afgelopen weken gebeurde is gewoonweg onaanvaardbaar.
|
Citaat:
Ecolo wil de wereld opkuisen, behalve als het België betreft, (het noorden dan) dan mag het wat losser zijn. Gelukkig hebben we nog onze ministers van pensioenen en financiën als houvast. |
Die rivieren zijn niet Waals of Vlaams... die stromen maar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo snel mogelijk die belasting invoeren. |
http://www.deredactie.be/permalink/1.693542
Het zou dus niet veel beter zijn indien Vlaanderen zuidelijker of hoger gelegen zou liggen dan Wallonië. |
Citaat:
besluit: de landsgrenzen spelen niet mee; het maakt de rivier niet uit of de taalgrens een staatsgrens zou worden. Maar een buur die zo weinig respekt toont dat zijn vuil je hindert .... die moet je vooral transferts en grondgebied toewerpen ..... how zekers ? |
Citaat:
Hier ten lande waait meestal een westenwind. Wij vervuilen de lucht, moeten de Duitsers nu ook beginnen kakken dat ze van ons vervuilde lucht binnengewaaid krijgen ? |
Citaat:
Citaat:
Deze vergelijking slaat op niks, en u weet het net zo goed als ik. En toch maar de verontreiniging van rivieren, kwalijke geuren, stervende vissen etc. verdedigen. ik stel het mij al voor, iemand die aan de oever al zwaaiend met een belgische vlag de verontreiniging welkom heet. Misschien nog de brabançonne zingen om het plaatje af te maken. Ik vind het echt jammer dat u hier zo'n karikaturaal beeld van de belgisch gezinden schept. |
Citaat:
U wekt hier immers de indruk dat de Walen expres de waterlopen vervuilen die naar vlaanderen stromen. Ik weiger evenwel mee te gaan in zulke idiote veronderstellingen. Mijn vergelijking houd dus steek. |
25 % van ons afvalwater loopt evengoed ongezuiverd naar de oceaan dus wij moeten niet kakken op de Walen. :(
|
Citaat:
Het probleem oplossen van vuil water dat loopt naar Vlaanderen? Daar is in Waalse media in belangstelling voor en kan Ecolo geen stemmen mee rapen. Van de Belgische solidariteit is enkel sprake als er geld moet stromen van Vlaanderen naar Wallonië. |
Citaat:
|
Citaat:
wellicht kan System even reageren, hij beweerde immers dat Nederland ongezuiverd afvalwater loost. Uit dit filmpje blijkt dat in Nederland 'quasi iedereen' zijn afvalwater wordt gezuiverd, terwijl dat dat in Vlaanderen ca 75% is. een excuses lijkt me op zn plaats. |
Citaat:
Maar wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het gaat om kriminele nalatigheid. En wat betreft het niet willen verwittigen van de getroffen buur: een zwaar politiek feit. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be