Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaanderen en Duitsland samen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133931)

Max van Dietschland 17 januari 2010 17:58

Vlaanderen en Duitsland samen ?

Sommigen gaan er vanuit dat na de splitsing van België Wallonië bij Frankrijk zal worden gevoegd en Vlaanderen bij Nederland. Echter er is nog een derde buurland...

Het idee van Vlaanderen binnen Duitsland is trouwens niet nieuw. Wat zouden jullie ervan vinden ?

Duitsers zijn een stuk pro-Europeser dan de Hollanders, veel minder anglosaksich en zionistisch ook, daartegenover staat dan weer dat Hollanders dezelfde taal spreken en cultureel staat Vlaanderen en Holland ook dichter bij elkaar.

Vlaanderen zou natuurlijk ook een onafhankelijke staat kunnen worden. Iets wat meer en meer mijn voorkeur wegdraagt. Al zou ik het niet erg vinden om deel uit te maken van Duitsland ook...

BWarrior 17 januari 2010 18:00

Ik heb hier ooit een topic over geopend, maar als het van een uitgesproken radicaal als u komt, is het altijd toffer:-P

Shadowke 17 januari 2010 18:08

tegen!
we hebben niets gemeen met de duitsers! we hebben zelfs geen grens met duitsland!
wel met nederland!

Burkide 17 januari 2010 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4549174)
we hebben zelfs geen grens met duitsland!

Wat? Hebben we Voeren dan helemaal voor niets etnisch gezuiverd? :cry:

Hertog van Gelre 17 januari 2010 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 4549187)
Wat? Hebben we Voeren dan helemaal voor niets etnisch gezuiverd? :cry:

Er komt nog een stukje Wallonië voordat je in Duitsland bent.

Burkide 17 januari 2010 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4549189)

Ik was dan ook ironisch bezig.

Max van Dietschland 17 januari 2010 18:17

Maastricht kan eventueel ingelijfd worden in de nieuwe Vlaams-Duitse structuur. Daar ligt het probleem niet echt.

Uiteraard is het idee niet echt realistisch, maar toch eens leuk als denkoefening. :twisted:

Hertog van Gelre 17 januari 2010 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 4549191)
Ik was dan ook ironisch bezig.

Ik weet het maar ik begon zelf te twijfelen... ;-)

Hertog van Gelre 17 januari 2010 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4549193)
Maastricht kan eventueel ingelijfd worden in de nieuwe Vlaams-Duitse structuur. Daar ligt het probleem niet echt.

O geloof me, daar ligt het probleem wél.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4549193)
Uiteraard is het idee niet echt realistisch, maar toch eens leuk als denkoefening. :twisted:

Helemaal niet.

Max van Dietschland 17 januari 2010 18:19

Het is wel een feit dat vele Vlamingen de Duitsers in 1940 als bevrijders zag, in 1914 was dat nog heel anders...

Jantje 17 januari 2010 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4549157)
Sommigen gaan er vanuit dat na de splitsing van België Wallonië bij Frankrijk zal worden gevoegd en Vlaanderen bij Nederland. Echter er is nog een derde buurland...

Het idee van Vlaanderen binnen Duitsland is trouwens niet nieuw. Wat zouden jullie ervan vinden ?

Duitsers zijn een stuk pro-Europeser dan de Hollanders, veel minder anglosaksich en zionistisch ook, daartegenover staat dan weer dat Hollanders dezelfde taal spreken en cultureel staat Vlaanderen en Holland ook dichter bij elkaar.

Vlaanderen zou natuurlijk ook een onafhankelijke staat kunnen worden. Iets wat meer en meer mijn voorkeur wegdraagt. Al zou ik het niet erg vinden om deel uit te maken van Duitsland ook...

Dat Vlaanderen cultureel dichter bij Nederland staat dan bij andere landen is een geheel foute opvatting.
Zelfs dat Vlaanderen dezelfde taal spreekt als Nederland is fout.

Buiten de taal hebben de Vlamingen zelfs meer gemeen met de Noord-Fransen dan met de Noor of midden-Nederlanders.
De enige Nederlanders waar Vlamingen enige gelijklopende zaken mee hebben, zijn de Noord-Brabanders, de Noord-Limburgers en de Zeeuwen.
En dan nog slechts een deel van de Vlamingen.
Vlaanderen kan na de splitsing van België met elk van zijn buurlanden samen gaan, het heeft immers met elk van deze landen even veel gemeen, maar een pak minder dan met Wallonië.

Maar het gaat de Vlaamse politici enkel om macht en centen en dus is het voor hen onmogelijk om met een andere staat in zee te gaan, want binnen die nieuwe staat zouden zijn een veel kleinere politieke rol gaan spelen.

Txiki 17 januari 2010 18:23

Zucht

Hertog van Gelre 17 januari 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4549199)
Het is wel een feit dat vele Vlamingen de Duitsers in 1940 als bevrijders zag, in 1914 was dat nog heel anders...

Nog een paar keer luid herhalen en de Vlaamse beweging heeft weer drie stappen teruggezet. Goed bezig, Max.

Henri1 17 januari 2010 18:41

Kan het nog gekker ?

Eerst bij de Hollanders en nu bij de Moffen ?

Johan Bollen 17 januari 2010 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4549199)

Daar zou ik wel eens 'cijfers' van willen zien als die bestaan uit een tijd vóór opiniepeilingen en referenda (na ja, die laatste bestaan nog steeds niet in België:roll:). Mijn familie woont langs heel de maaskant, van Maaseik tot Luik maar er was niemand te spreken over de invasie van de Duitsers in WO2, ongeacht het feit dat het dialect door een Duitser gemakkelijk verstaan wordt en andersom. De meeste mensen willen geen oorlog.

Fetai 17 januari 2010 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4549235)
Kan het nog gekker ?

Eerst bij de Hollanders en nu bij de Moffen ?

Bij de Walen.

Scarabaeida 17 januari 2010 19:02

België bij Duitsland dan? Luik heeft immers ook bij het Heilig Roomse Rijk gehoord.

Max van Dietschland 17 januari 2010 19:11

Ook een leuk idee: de restauratie van het Heilig Roomse Rijk:

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=12

Svennies 17 januari 2010 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4549189)

Wij moeten dan ook een corridor hebben....

Als de francofonen er één voor brussel willen,dan wij ook één richting duitsland....:lol:

Renesse 17 januari 2010 19:53

Wacko onderwerp...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be