![]() |
Groot nieuws uit het beloofde land:
Althans voor een paar hier.
President Sarkozy heeft de voormalige premier Raffarin benoemd tot Speciaal Gezant Francofonie. Raffarin moet ervoor gaan zorgen dat er meer Frans gesproken wordt in het Europese bestuursapparaat. ![]() http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...y_gestart.html |
Waarom de foto van Charles De Gaulle?
|
Citaat:
En Frankrijk heeft een 2de Guldensporen slag nodig om een beetje te leren dimmen en op zijn plek te worden gezet, arrogante pipo's. Boycot alle franse producten, laat de croissant liggen bij de bakker, geen boursin of paturain meer...e.d Ga niet naar Frankrijk op vacantie en koop geen franse auto's. Lees maar eens op autoweek wat voor een brol dat is. Laatst nog een heel serie Scenics trug gefloten wegens technische problemen. |
Citaat:
Overgens van Frans-Vlaamse afkomst. |
Citaat:
Ben benieuwd hoe de Francofone Walen op dit bericht reageren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.parlement.com/9353000/1/j...&start_tab0=40 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nederlanders en Vlamingen die klagen omdat Frankrijk wel een actief taalbeleid voert. Nee, dan doen wij het beter: op Nederlandse universiteiten worden inmiddels zowat alle cursussen op masterniveau gedoceerd in gebroken Engels. In Vlaanderen is het nog niet zover, maar meer en meer worden master-na-masteropleidingen ook in het Engels gedoceerd. In plaats van te klagen dat andere landen hun taal wel een rol willen laten spelen in een meer en meer verengelst Europa, zouden jullie ijveren dat het Nederlands ook gepropageerd wordt.
|
Citaat:
|
Ik kan met een gerust hart zeggen dat Frans een terechte plaats heeft naast Engels als werktaal in de Instellingen.
Zelf praat ik 90% van de tijd Frans met collega's. Engels beperkt zich tot mijn Finse en enkele Oost-Europese collega's. Duitsers praten verrassend genoeg eerder Frans dan Engels. Doordrukken dat Duits een volwaardige werktaal is, gebeurt nog zelden. Uiteraard praat je wel zoveel mogelijk in "jouw" taal. Zo is het kliekje Nederlandstaligen en Spaanstaligen nogal op zich. |
Citaat:
Citaat:
Wat vond u daarvan, Everytime? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is Europa een Latijnse Unie? |
Citaat:
En pas op, de Hollanders kunnen niet zonder: du pain, du vin....Boursin! |
http://rwf.be/pages/Archives/Annee_2..._une/Zwin.html
Hun conclusie is totaal belachelijk : "Nous invitons les Wallons �* visiter la Côte d’Opale et la Baie de Somme, bien plus authentiques que la « côte flamande », amoncellement de buildings issus de la spéculation immobilière, et nos amis français �* boycotter cette Flandre dont les autorités abominent leur culture et leur langue." Geen toeval dat de RWF niets in Wallonië betekent! Als bepaalde Vlamingen een probleem met de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen hebben, is het dan enkel en alleen HUN probleem en niet het probleem van de Franstaligen. Franstaligen zullen zeker niet stoppen naar Vlaanderen te gaan. Ik vind trouwens dat er nooit genoeg Franstaligen naar Vlaanderen gaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be