Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Alcohol maakte de mens sedentair (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133967)

Descartes Jr 18 januari 2010 21:52

Alcohol maakte de mens sedentair

Nomaden schaarden zich vermetel
rond de oeroude brouwersketel.
Ze proefden curieus
van de eerste geuz'
en raakten niet meer uit hun zetel.

Allez kom, pakt u ne stoel ... !

forzaflandria 19 januari 2010 03:20

Ik heb al alcohol gedronken in 4 werelddelen, dus zo sedentair is drinken ook niet.

kiko 19 januari 2010 07:39

Nonsens. Gewoon een wilde theorie zonder een spatje bewijs.

Descartes Jr 19 januari 2010 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4552139)
Nonsens. Gewoon een wilde theorie zonder een spatje bewijs.

Het lijkt me wel plausibel. Hoe maak je bier of wijn als je aldoor de teut uithangt ?

Herr Flick 19 januari 2010 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4552105)
Ik heb al alcohol gedronken in 4 werelddelen, dus zo sedentair is drinken ook niet.

probleem is dat ge tijd nodig hebt om het te maken, ...

Anna List 19 januari 2010 08:40

de Spanjaarden waren ervoor gekend om in bezette gebieden de plaatselijke bevolking steeds massaal van drank te voorzien ... militaire strategie.

de keren dat mijn bedbedbed...overgrootvader daarin is getrapt ... ni te tellen !

ttz hij had ook zijn strategie, hij liet die Spanjaard geloven dat hij erin trapte, maar in t echt : ... zolang die Spanjaard zijne poef opraapte, mocht m blijven

kiko 19 januari 2010 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4552146)
Het lijkt me wel plausibel. Hoe maak je bier of wijn als je aldoor de teut uithangt ?

Ik blijf bij mijn standpunt: hij mag eerst wat bewijzen op tafel leggen. Hij zegt het zelf: 'maar we ontbreken nog heel wat bewijzen.

http://knack.rnews.be/nieuws/wetensc...icle45144.html

Het is gewoon de zoveelste wetenschapper die graag 15 minuutjes in het zonnetje wil staan en zijn boek wil promoten.

Descartes Jr 19 januari 2010 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4553348)
Ik blijf bij mijn standpunt: hij mag eerst wat bewijzen op tafel leggen. Hij zegt het zelf: 'maar we ontbreken nog heel wat bewijzen.

http://knack.rnews.be/nieuws/wetensc...icle45144.html

Het is gewoon de zoveelste wetenschapper die graag 15 minuutjes in het zonnetje wil staan en zijn boek wil promoten.

Aangezien ik heel wat wetenschappelijke literatuur diagonaal doorneem kan ik je op dat punt tegenspreken : deze stelling is al meerdere jaren oud. Ik nam er al veel eerder nota van.

Het verklaart ook waarom bedoeïnen geen alcohol kennen. Een gistingsproces vraag tijd en rust. Iets wat rondtrekkende nomaden niet kennen.

Xenophon 19 januari 2010 20:14

Los van alle zever in deze draad, ik ben rum met cola aan het drinken.

Ik ben reeds dronken maar straks ga ik nog veel meer dronken zijn.

kiko 19 januari 2010 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4553372)
Aangezien ik heel wat wetenschappelijke literatuur diagonaal doorneem kan ik je op dat punt tegenspreken : deze stelling is al meerdere jaren oud. Ik nam er al veel eerder nota van.

En tot op heden blijft het een wilde hypothese.

Citaat:

Het verklaart ook waarom bedoeïnen geen alcohol kennen. Een gistingsproces vraag tijd en rust. Iets wat rondtrekkende nomaden niet kennen.
En een krop sla en wortels zullen ze wellicht ook niet kennen, want ook dat vraagt tijd en rust :roll:

Xenophon 19 januari 2010 20:26

Citaat:

Ik ga de spreekwoordelijk stoute schoenen aantrekken en zeggen dat u de levenswijze van de nomaden niet begrijpt.

Die trokken niet verder omdat het zo plezant was, die trokken verder omdat de stank niet meer te harden was.

Descartes Jr 19 januari 2010 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4553391)
En een krop sla en wortels zullen ze wellicht ook niet kennen, want ook dat vraagt tijd en rust :roll:

Klopt. Die kochten ze bij de sedentairen. Net zoals de alcohol.

Maar gelukkig waren er dan ook sedentairen ... :roll:

skaldis 19 januari 2010 20:34

Citaat:

Om dit gistingsproces dus te ontdekken moesten mensen al sedentair zijn ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be