filosoof |
21 januari 2010 01:27 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
(Bericht 4554819)
President Obama heeft ondertussen de inzet van die 30000 extra militairen in Afghanistan betaald vrees ik(totnogtoe waren het de republikeinen die dergelijke stupiditeiten deden),ik kan me niet voorstellen dat er plotseling meer republikeinse kiezers wonen in die oude "kennedy-districten",maar te vrezen valt dat een hoop democratische kiezers enigszins gedesilussioneerd afgehaakt hebben :-(
De president heeft een schot voor de boeg gekregen!
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax
(Bericht 4555307)
Het is niet de desillusie van de Afghanistanpolitiek die een rol speelt. Het is de angst voor hogere belastingen tengevolge van het nieuwe gezondheidssysteem dat de bottleneck is. Ik denk dat hij niet genoeg steun van basisbewegingen van onderop voor zijn health insurance plannen heeft georganiseerd.
|
Ik vrees dat 't zowat alles is:
-de uit de pan swingende kosten van de Irak- en Afganistanoorlog (waar Obama niet uitgeraakt)
-de bankencrisis niet achter de rug
-de immobiliëncrisis, niet opgelost
-de economische crisis, niet opgelost (de US berichtgeving vertelt de Amerikanen nauwelijks dat de ganse wereld in 't zelfde schuitje zit) GM's en Ford's miseries hebben grote impact ginds want ooit "blue chips" in de spaarportefeuille van de gewone Amerikaanse huisvaders, zoals bankaandelen.
-de wel érg in de schijnwerper gezette mogelijke kost van ziekteverzekering-voor-iedereen. Verzekeringsmaatschappijen financierden de anti-health care campaign vanaf 't begin met grote middelen. Dat er achterpoortjes bleven voor hen deelde de G.O.P. natuurlijk niet mee aan haar kiezers, ook niet dat Obama de Public Option al grotendeels liet vallen.
Geen bijster goede campagne van Obama en de Dem's dus ook niet.
|