Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Massachusetts, erop of eronder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134024)

Hertog van Gelre 20 januari 2010 01:31

Massachusetts, erop of eronder

Ted Kennedy moet worden opgevolgd. Een zetel die tientallen jaren democratisch was dreigt nu republikeins te worden maar Obama heeft die zetel nodig om voldoende stemmen te krijgen voor zijn plannen. Wat denken jullie?
Ter info: http://www.reuters.com/article/idUSTRE60I5M920100119

Depth of Field 20 januari 2010 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4553820)
Wat denken jullie?

Ik denk dat ook als Coakley wint (hetgeen ik niet waarschijnlijk acht), Obama zijn Obamacare op zijn buik kan schrijven.

Maar uh, Bush had geen supermeerderheid in de senaat en kon toch een aantal zaken realiseren.

Volgens mij kan je daaruit afleiden dat Bush al bij al toch een centrist was op een aantal zaken, terwijl "uniter" Obama een vrij linkse koers vaart.

Jaani_Dushman 20 januari 2010 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4553820)
Ted Kennedy moet worden opgevolgd. Een zetel die tientallen jaren democratisch was dreigt nu republikeins te worden maar Obama heeft die zetel nodig om voldoende stemmen te krijgen voor zijn plannen. Wat denken jullie?
Ter info: http://www.reuters.com/article/idUSTRE60I5M920100119

Is er dan een verschil tussen beide partijen?

Depth of Field 20 januari 2010 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field (Bericht 4553822)
Ik denk dat ook als Coakley wint (hetgeen ik niet waarschijnlijk acht), Obama zijn Obamacare op zijn buik kan schrijven.

De ratten verlaten het zinkende schip:

http://spectator.org/blog/2010/01/19...ls-potential-d

Citaat:

have two reactions to the election in Massachusetts. One, I am disappointed. Two, I feel strongly that the Democratic majority in Congress must respect the process and make no effort to bypass the electoral results. If Martha Coakley had won, I believe we could have worked out a reasonable compromise between the House and Senate health care bills. But since Scott Brown has won and the Republicans now have 41 votes in the Senate, that approach is no longer appropriate. I am hopeful that some Republican Senators will be willing to discuss a revised version of health care reform because I do not think that the country would be well-served by the health care status quo. But our respect for democratic procedures must rule out any effort to pass a health care bill as if the Massachusetts election had not happened.

Derk de Tweede 20 januari 2010 12:05

De kaarten zijn geschud.

Schelfie 20 januari 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4554175)
De kaarten zijn geschud.

Alea jacta est...

filosoof 20 januari 2010 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4553828)
Is er dan een verschil tussen beide partijen?

Dat verschil zie je als er over sociale aangelegenheden gestemd wordt.

nihao 20 januari 2010 12:52

Citaat:

De kaarten zijn geschud.Alea jacta est...
Maar het blijft natuurlijk een schaakspel.
Amerikaanse senatoren zijn niet zo'n partijslaven als de onze.

The Common Sense 20 januari 2010 13:14

Is Obama's grootste (én beste) plan, de gezondheidszorg, er niet al even geleden door gekomen? Dan kan het mij niet veel meer schelen dat er een republikeinse meerderheid is...

Jozef Ostyn 20 januari 2010 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4554271)
Is Obama's grootste (én beste) plan, de gezondheidszorg, er niet al even geleden door gekomen? Dan kan het mij niet veel meer schelen dat er een republikeinse meerderheid is...

Neen, er is nog geen definitieve versie die goedgekeurd is door zowel Snaat als Huis van Afgevaardigden.

The Common Sense 20 januari 2010 16:52

Oei, dan misschien wel dikke shit! :-(

Zeikstraal 20 januari 2010 17:28

Tijd om orde op zaken te zetten

Whisteblower reveals how health insurers can game new insurance bill

Though Senate bill cuts 'pre-existing conditions,' it still allows insurance companies to create 'pre-existing' categories to raise rates

The Democrats' healthcare overhaul, billed as a monumental game-changer for Americans' health insurance coverage, provides numerous loopholes for health insurance companies which will allow them to raise rates to protect profit margins, a health insurance whistleblower says.

http://rawstory.com/2010/01/whistebl...nsurance-bill/

Zeikstraal 20 januari 2010 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4554271)
Dan kan het mij niet veel meer schelen dat er een republikeinse meerderheid is...

Mij wel, voor de joodse invloed. Ik verwacht een stopzetten van het stopzetten van de verdere bebouwingen.

kelt 20 januari 2010 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4554753)

Tijd om orde op zaken te zetten

Whisteblower reveals how health insurers can game new insurance bill

Though Senate bill cuts 'pre-existing conditions,' it still allows insurance companies to create 'pre-existing' categories to raise rates

The Democrats' healthcare overhaul, billed as a monumental game-changer for Americans' health insurance coverage, provides numerous loopholes for health insurance companies which will allow them to raise rates to protect profit margins, a health insurance whistleblower says.

http://rawstory.com/2010/01/whistebl...nsurance-bill/

Ook hier kan een ganse eco-systeem van pharmacie en medische dienstverlening meeprofiteren van onze wetgeving omtrent ziekenkosten en dergelijke....het is ook logisch want wie levert de spullen.De balans tussen profijt en zorg is een konstant discussiepunt alhier,welnu,het zal dat ook in de VS zijn.

President Obama heeft ondertussen de inzet van die 30000 extra militairen in Afghanistan betaald vrees ik(totnogtoe waren het de republikeinen die dergelijke stupiditeiten deden),ik kan me niet voorstellen dat er plotseling meer republikeinse kiezers wonen in die oude "kennedy-districten",maar te vrezen valt dat een hoop democratische kiezers enigszins gedesilussioneerd afgehaakt hebben :-(

De president heeft een schot voor de boeg gekregen!

Depth of Field 20 januari 2010 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4554784)
Mij wel, voor de joodse invloed. Ik verwacht een stopzetten van het stopzetten van de verdere bebouwingen.

Bedoel je echt niet zionistisch in plaats van Joods?

Kwestie van dat je later niet uit de lucht komt vallen als je verweten wordt een antisemiet te zijn.

Sjaax 21 januari 2010 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4554819)
Ook hier kan een ganse eco-systeem van pharmacie en medische dienstverlening meeprofiteren van onze wetgeving omtrent ziekenkosten en dergelijke....het is ook logisch want wie levert de spullen.De balans tussen profijt en zorg is een konstant discussiepunt alhier,welnu,het zal dat ook in de VS zijn.

President Obama heeft ondertussen de inzet van die 30000 extra militairen in Afghanistan betaald vrees ik(totnogtoe waren het de republikeinen die dergelijke stupiditeiten deden),ik kan me niet voorstellen dat er plotseling meer republikeinse kiezers wonen in die oude "kennedy-districten",maar te vrezen valt dat een hoop democratische kiezers enigszins gedesilussioneerd afgehaakt hebben :-(

Het is niet de desillusie van de Afghanistanpolitiek die een rol speelt. Het is de angst voor hogere belastingen tengevolge van het nieuwe gezondheidssysteem dat de bottleneck is. Ik denk dat hij niet genoeg steun van basisbewegingen van onderop voor zijn health insurance plannen heeft georganiseerd.

filosoof 21 januari 2010 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field (Bericht 4555035)
Bedoel je echt niet zionistisch in plaats van Joods?

Kwestie van dat je later niet uit de lucht komt vallen als je verweten wordt een antisemiet te zijn.

:-o8O Zeikstraal antisemiet? Hoe kom je d�*�*r nu op?

Zeikstraal 21 januari 2010 01:02

Nice try filosoof

filosoof 21 januari 2010 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4554819)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4555307)
Het is niet de desillusie van de Afghanistanpolitiek die een rol speelt. Het is de angst voor hogere belastingen tengevolge van het nieuwe gezondheidssysteem dat de bottleneck is. Ik denk dat hij niet genoeg steun van basisbewegingen van onderop voor zijn health insurance plannen heeft georganiseerd.

Ik vrees dat 't zowat alles is:
-de uit de pan swingende kosten van de Irak- en Afganistanoorlog (waar Obama niet uitgeraakt)
-de bankencrisis niet achter de rug
-de immobiliëncrisis, niet opgelost
-de economische crisis, niet opgelost (de US berichtgeving vertelt de Amerikanen nauwelijks dat de ganse wereld in 't zelfde schuitje zit) GM's en Ford's miseries hebben grote impact ginds want ooit "blue chips" in de spaarportefeuille van de gewone Amerikaanse huisvaders, zoals bankaandelen.
-de wel érg in de schijnwerper gezette mogelijke kost van ziekteverzekering-voor-iedereen. Verzekeringsmaatschappijen financierden de anti-health care campaign vanaf 't begin met grote middelen. Dat er achterpoortjes bleven voor hen deelde de G.O.P. natuurlijk niet mee aan haar kiezers, ook niet dat Obama de Public Option al grotendeels liet vallen.

Geen bijster goede campagne van Obama en de Dem's dus ook niet.

Nr.10 21 januari 2010 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4554233)
Maar het blijft natuurlijk een schaakspel.
Amerikaanse senatoren zijn niet zo'n partijslaven als de onze.

Hoeveel lobbyisten per senator?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be