![]() |
Krijgt Belgie Een Moslim Leger?
Even de kat de bel aanbinden.
In het leger van België heeft u - soldaten/ corporalen - onder officiers - Officiers Zonder mensen te beledigen, maar het zijn meestal laag geschoolden die de basis invullen van het Belgisch leger. De ruggengraat van het Belgisch leger zijn laaggeschoolde soldaten en corporalen. Nu , naar aanwerving toe. Het leger is niet zo aantrekkelijk op gebied van betaling. Een laag geschoolde arbeider die heftruck bediener is in het metaal, verdient al vlug in 2 ploegenstelsel 1.600 euro / 64.000 bef netto. Winstpremie, eindejaarspremie, verlofgeld komt zoet binnen Per overuur komt daarbij nog eens 150%. Als het geen crisis is uiteraard………… Om jobs in te vullen in het Belgisch leger, zal men zich in de toekomst moeten richten tot langdurige laag geschoolde werklozen. In Brussel is er alvast een grote vijver aan Moslim allochtonen die de Vlaamse taal niet ( willen ?) machtig zijn en geen werk vinden in de rand van Brussel. Is dat niet gevaarlijk met de radicalisering van het Moslim geloof in de wereld, Europa en dus ook in België? Hoeveel % moslim soldaten zal pakweg binnen 10 jaar het ABL tellen? Wat als daarvan een kleine groep radicaal is zonder het te weten? En ze kunnen aan wapens………… De bel is aan de kat. |
nogal logisch ook... welk claimrecht heeft Belgie bijvoorbeeld nog op gebieden in Anderlecht waar geen blanke meer te zien is. Het is dan ook terecht dat de jongeren eisen voor hervorming, zoals een eigen politiemacht en de Brussels-autochtone in vraag stellen.
Hetzelfde met het leger, dat moet op z'n minst een weerspiegeling zijn van de bevolking. |
ah, hoe waart ge zelf tijdens uw legerdienst: ge liep eens naast de lijntjes, of zelfs niet, en ge werd direct gestraft door den sergeant.
Met andere woorden: zij zullen zich niet teveel moeten permitteren, of ze worden gestraft. De rotte appels worden wel buitengewerkt. |
Afschaffen dat leger. Probleem opgelost.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee echt ik denk niet dat er veel moslims zijn die bij het leger of de politie willen gaan. Er zijn er veel die da als een vorm van collaboratie zien. |
Citaat:
|
Het soldaatje spelen spreekt blijkbaar toch aan..deze week is er weer een vlaamse Al Quidanees in het nieuws geweest..
Voor overheidsdiensten gaan werken is taboe..ervan gebruik maken een must..:lol: |
???
Citaat:
Een leger kan in ALLERLEI noodsituaties doeltreffend hulp bieden! Een modern leger is er niet alleen om te véchten... :smilecol: |
Citaat:
|
Wat heeft islam met een nationaliteit te maken? Bedoel je straattuig (over het algemeen marokkanen) in Brussel? Christendom kwam van verder dan de Islam hoor...
Ik durf er op wedden dat geen van hen ooit de koran zelfs heeft opengeslagen, maar dat zullen er hier maar weinig weten uiteraard...ik vraag me af of ze ooit zelf al een allochtoon op straat hebben aangesproken. Bange blanke mensen zijn we...Ik schaam me diep voor de idioterie van men medelanders. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En vanaf de onderofficieren zelfs hoog geschoold. Elke onderofficier heeft voor indiensttreding reeds een A2 op zak en moet daarna een opleiding volgen die hem/haar een diploma van bachelor geeft. Elke officier heeft een master-diploma opzak voor hij/zij officier worden. Hogere officieren zelfs een IR of doctoraaldiploma. Elke soldaat krijgt een opleiding die hem een A2 diploma bezorgen. Goed niet allemaal even bruikbaar in de burgerij, maar het zijn wel evenwaardige diploma's. Het verhaal dat een militair een ongeschoolde boer is, is dus gewoon uit de lucht gegrepen. Zonder scholing kunnen deze mensen hun werk gewoon niet uitvoeren. De tijd dat een soldaat enkel een geweer moet kunnen vasthouden is reeds lang voorbij. En men is zelfs het systeem van vrijwillige dienstplicht aan het uitbouwen, juist omdat een militair een scholing krijgt en een diploma behaald. Daarnaast moeten de moderne militairen meer talig zijn en krijgen zij daar ook opleiding in. En de meeste knelpuntberoepen zijn beroepen die men vroeger leerden tijdens de dienstplicht. Wij hebben immers een leger van dienstverlening en technische ondersteuning en niet zoals de militaire grootmachten van kanonnenvlees met een onderdeel van dienstverlening en technische ondersteuning. |
Citaat:
Maar eens buiten die grenzen, is het Belgische leger zelfs bezig met de bouw van dorpen, ziekenhuizen, scholen enz.. geven zij les in technische en administratieve opleidingen aan buitenlandse militairen. geven zij opleiding aan politie-korpsen. zoeken en vernietigen zijn mijnen en bommen. verlenen zij medische hulp en geven er opleidingen in. verzorgen en organiseren zij transporten en leiden mensen op om het zelf te kunnen. zijn zij de meest gevraagde weerkundigen. houden zij toezicht om de medische toestand van de vele ruimtevaarders. En dit is slechts een kleine greep uit wat ons leger allemaal doet buiten onze landsgrenzen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zo'n exemplaar in mijn eigen tuin gehad en was erg blij dat we over een leger beschikken dat dit tuig 'gratis' is komen verwijderen. Moest ik hiervoor een privé-firma nodig gehad hebben, ik zou mij blauw betaald hebben (alleen al aan verzekeringen voor het personeel). En dat is enkel mijn persoonlijke ervaring, laat staan de mensen wiens leven gered wordt door een Sea King of die maar al te gretig gebruik maken van evacuaties en beveiliging (zoals recent op Haïti). Een leger is nodig maar moet zijn taken en grenzen kennen. Zo snap ik niet waarom ons leger bv nog over artillerie beschikt daar die, voor zover ik weet, al tientallen jaren niet meer zijn ingezet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be