Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   InBev plooit nu de oplossing voor Opel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134111)

JurgenD 21 januari 2010 19:09

InBev plooit nu de oplossing voor Opel
 
Dat ze zelf hun electrische auto maken in Antwerpen.

Een Belgische electrische auto. Waar zijn die mannen van DAF ?

solidarnosc 21 januari 2010 19:13

De Belgische elektrische auto klinkt mooi maar waar ga je die vandaan toveren. Wie zal die verdelen en onderhouden? etc....

Boduo 22 januari 2010 13:33

???
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4556592)
De Belgische elektrische auto klinkt mooi maar waar ga je die vandaan toveren. Wie zal die verdelen en onderhouden? etc....

In de fabriek van A'pen moet het mogelijk zijn om een hybridewagen te produceren.
Voor een elektrische auto is het nu te vroeg.
Voka en andere wergevers-organisaties krijgen hier de kans om radikaal te doen wat ze zeggen: kiezen voor innovatie.
De kennis en de werkkracht zijn er. In Amerika heeft men hiervoor de 4 M's: Men, money, machines and materials. In A'pen ontbreekt 1 M...

Herr Flick 22 januari 2010 13:52

Ge zou er voertuigen in licentie kunnen bouwen voor andere merken,

Ge zou bvb kunnen proberen, met Aziatische merken die geen fabriek in Europa hebben een deal te sluiten, aangezien ze vanuit Apen makkelijk hun spullen kwijt kunnen naar de rest van Europa. Maar dat moet dan nog interresant zijn voor dat merk natuurlijk.

Boduo 23 januari 2010 00:19

dat merk...
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4557789)
Ge zou er voertuigen in licentie kunnen bouwen voor andere merken,

Ge zou bvb kunnen proberen, met Aziatische merken die geen fabriek in Europa hebben een deal te sluiten, aangezien ze vanuit Apen makkelijk hun spullen kwijt kunnen naar de rest van Europa. Maar dat moet dan nog interresant zijn voor dat merk natuurlijk.

Ik vrees dat er geen merk geïnteresseerd is.
Wat we zèlf doen, doen we béter.. Dat geldt nog altijd.
Beginnen met een hybride wagen.
:evil:

Busse87 23 januari 2010 00:29

Die fabriek met de grond gelijk maken en er is extra plaats voor opslag .

Laat die autosector toch gaan en investeer in technologische bedrijven ( bv onderzoeken voor elec. wagens , andere energiebronnen , enz... )

Boduo 23 januari 2010 00:31

???
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4558706)
Die fabriek met de grond gelijk maken en er is extra plaats voor opslag .

Laat die autosector toch gaan en investeer in technologische bedrijven ( bv onderzoeken voor elec. wagens , andere energiebronnen , enz... )

Sorry Busse maar d�*t is jezuïetenpraat !

:x

Busse87 23 januari 2010 00:55

Een Belgische elec. auto ook . Precies of wij kunnen een automodel uit de grond stampen .

Jazeker 23 januari 2010 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4558728)
Een Belgische elec. auto ook . Precies of wij kunnen een automodel uit de grond stampen .

Waarom niet? We moeten het wel in nichemarkten gaan zoeken.

pajoske 23 januari 2010 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4558986)
We moeten het wel in nichemarkten gaan zoeken.

Dat klopt. Maar daarom hoef je geen ganse wagen te bouwen. In die nichemarkten kan je ook producten bouwen die in meerdere markten kunne gebruikt worden. Als de ene afzetmarkt dan vermindert heb je nog altijd iets anders achter de hand.

Zwartengeel 23 januari 2010 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4558986)
Waarom niet? We moeten het wel in nichemarkten gaan zoeken.

En als wij het niet doen gaat straks Maleisië, Vietnam of India wel met de eer lopen. Hebben we wéér eens de boot gemist.

Jantje 23 januari 2010 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4558710)
Sorry Busse maar d�*t is jezuïetenpraat !

:x

Nee, men heeft dat ook met plan 1 gedaan en na 5 jaar werkten er daar meer mensen dan toen het een autofabriek was.

Men staat nu hard te roepen omdat het over een groot getal arbeidsplaatsen gaat, het is juist daarom dat Vlaanderen niets kan doen tegen de sluiting.

Moest hetzelfde aantal jobs verloren gaan met kleine bedrijven die sluiten, dan zou men er zelfs nog niets van weten.
In 2009 bedraagt slechts 10278 bedrijven. Reken per bedrijf een gemiddelde van 5 arbeidsplaatsen en tel daarbij de arbeidsplaatsen die verloren zijn gegaan zonder dat het bedrijf volledig sloot.

En je komt op een veelvoud van wat er met Opel verloren gaat.
Voor 2010 verwacht men een stijging van +/-60000 werkzoekende werklozen die er gaan bijkomen, zonder de sluiting van Opel.

Men moet in Vlaanderen gewoon stoppen om super grote bedrijven te willen hebben, die brengen immers niets dan last mee.
Dus ja, die boel plat en kmo's op laten vestigen.
Als er dan ééntje sluit voelt men het niet.

Fieseler 23 januari 2010 23:03

Hoe kan men concurrentieel een produkt proberen te maken als je voor elke euro die een arbeider verdient er 2,7 moet betalen omdat we in het zuiden jaar na jaar wereldkampioen politieke benoeming willen worden, we jaar na jaar daarvoor 12 miljard wegsmijten waar de gewone man in het zuiden geen rotte frank van ziet, we wereldkampioen immigratie willen worden, enz .
Wat de arbeiders van oa Renault, Opel, Ford en Volvo betreft... hun bloedeigen volk heeft de verantwoordelijken van hun faillisement verkiezing na verkiezing gefiatteerd.
Het zijn de kiezers die verantwoordelijk zijn voor het financiële gewicht dat het ondernemerschap van Vlaanderen de grond in aan het stampen is.

Het is al te gemakkelijk om, nu het kalf is verdronken, door de verkozenen DES VOLKS de schuld in de door hunzelf gesubsidieerde media op iemand/iets anders te zien afschuiven.

Pelgrim 23 januari 2010 23:08

men moet niet "concurrentieel een product proberen maken". Men moet van het kapitalisme gewoon af. Opel moet genationaliseerd worden, om te beginnen.

Den Ardennees 23 januari 2010 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4560005)
men moet niet "concurrentieel een product proberen maken". Men moet van het kapitalisme gewoon af. Opel moet genationaliseerd worden, om te beginnen.

Het scheelt dat alle genationaliseerde sectoren het zo goed deden en doen: de spoorwegen en vroeger het Waalse staal, het glas, de textiel en de scheepsbouw

Zipper 23 januari 2010 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4560010)
Het scheelt dat alle genationaliseerde sectoren het zo goed deden en doen: de spoorwegen en vroeger het Waalse staal, het glas, de textiel en de scheepsbouw

De Vlaamse automobielsector gaat dezelfde richting uit van het destijds Waalse staal.

Fieseler 23 januari 2010 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4560005)
men moet niet "concurrentieel een product proberen maken". Men moet van het kapitalisme gewoon af. Opel moet genationaliseerd worden, om te beginnen.


:roll:

Ooit van Europa gehoord...hoe noemt ze weer?...Croes of zo...

Den Ardennees 23 januari 2010 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4560013)
De Vlaamse automobielsector gaat dezelfde richting uit van het destijds Waalse staal.

dat weet ik niet, misschien is er wel een toekomst, maar om er definitief een overheidsbedrijf van te maken, lijkt me geen goede zaak. Zoals ik hier al eerder aangaf: een tijdelijke staatsovername, met een verzelfstandiging op termijn zou misschien een toekomst kunnen bieden. Soit, ik ben er zeker van dat dit scenario niet zal plaatsvinden.

Zipper 23 januari 2010 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4560021)
dat weet ik niet, misschien is er wel een toekomst, maar om er definitief een overheidsbedrijf van te maken, lijkt me geen goede zaak. Zoals ik hier al eerder aangaf: een tijdelijke staatsovername, met een verzelfstandiging op termijn zou misschien een toekomst kunnen bieden. Soit, ik ben er zeker van dat dit scenario niet zal plaatsvinden.

Mij ook niet. Soit, er worden/werden teveel auto's gemaakt. Tijd dat sommigen dat eens gaan beseffen.

Pelgrim 23 januari 2010 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4560016)
:roll:

Ooit van Europa gehoord...hoe noemt ze weer?...Croes of zo...

Pek en veren, afvoeren. 8-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be