Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Politiekers kopen is een vrijemenings-uiting. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134127)

eno2 22 januari 2010 10:28

Politiekers kopen is een vrijemenings-uiting.

VS-hooggerechtshof heeft beslist dat bedrijven en vakbonden voortaan geld mogen doneren aan verkiezingscampagnes.

Geld doneren is een manier van beoefenen van de heilige vrijemenings-uiting, vindt het hooggerechtshof.

Gun 22 januari 2010 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4557411)
VS-hooggerechtshof heeft beslist dat bedrijven en vakbonden voortaan geld mogen doneren aan verkiezingscampagnes.

Geld doneren is een manier van beoefenen van de heilige vrijemenings-uiting, vindt het hooggerechtshof.

Alsof dit in het verleden niet gebeurde?

eno2 22 januari 2010 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4557436)
Alsof dit in het verleden niet gebeurde?

Jawel maar nu zijn alle eerdere beperkingen opgeheven.

Antoon 22 januari 2010 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4557411)

Voor de goede orde : ik ben het niet eens met de uitspraak van het hooggerechtshof, want het geeft de kapitaalkrachtige ondernemers en andere organisaties zoals vakbonden en dergelijke een veel te grote stem tegenover de stemmen van de individuen.

Maar uw titel is desinformatie.

Gun 22 januari 2010 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4557454)
Voor de goede orde : ik ben het niet eens met de uitspraak van het hooggerechtshof, want het geeft de kapitaalkrachtige ondernemers en andere organisaties zoals vakbonden en dergelijke een veel te grote stem tegenover de stemmen van de individuen.

What's new?

eno2 22 januari 2010 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4557454)

Mijn titel is helemaal geen desinformatie.

In de VS worden de politiekers en de politiek gekocht.

Gun 22 januari 2010 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4557473)

Volmondig mee eens, is trouwens al eeuwen zo

Zeikstraal 22 januari 2010 11:11

Corporate facism. Nog meer. Yay. With the judge in their backpocket :)

Antoon 22 januari 2010 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4557473)

Dat is uw meninig, kan ook waar zijn.

Maar het hooggerechtshof heeft niet beslist dat politiekers kopen een vrije-meningsuiting is. En dat is wat u wilt laten schijnen.

Een amalgaam en dus desinformatie.

AdrianHealey 22 januari 2010 11:27

Het principe dat gehanteerd is, is dat iedereen vrij moet kunnen zijn om zijn fondsen uit te geven aan de meningen die hij belangrijk vindt.

Lijkt mij redelijk.

eno2 22 januari 2010 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4557510)
Het principe dat gehanteerd is, is dat iedereen vrij moet kunnen zijn om zijn fondsen uit te geven aan de meningen die hij belangrijk vindt.

Lijkt mij redelijk.

In een plutocratie

eno2 22 januari 2010 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4557487)
Dat is uw meninig, kan ook waar zijn.

Maar het hooggerechtshof heeft niet beslist dat politiekers kopen een vrije-meningsuiting is. En dat is wat u wilt laten schijnen.

Een amalgaam en dus desinformatie.

Gooi de steen dan naar de media die dit zo voorstellen.
Ik heb echter voorlopig geen reden om aan de berichtgeving van de BBC te twijfelen.

eno2 22 januari 2010 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4557480)
Corporate facism. Nog meer. Yay. With the judge in their backpocket :)

KLopt. Corporate fascism

Bovenbuur 22 januari 2010 11:35

Enfin, de kiezer zal gewoon een stukje beter moeten worden in door een gelikte campagne heen kijken. Wie gaat het ze leren?

D'ARTOIS 22 januari 2010 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4557470)
What's new?

X2

Je hebt te maken met een volk dat 40% van de wereldeconomie opslurpt en oorlog en geweld weer uitspuwd. En waar meer krankzinnigen dan normale mensen leven.

Derhalve ligt een uitspraak als deze volkomen binnen de lijn der verwachtingen van een bende ongeregeld dat VS heeft - waar meer advocaten dan artsen zijn. Een spiegelbeeld van een bedorven maatschappij.

RodeLantaarn 22 januari 2010 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4557529)
Enfin, de kiezer zal gewoon een stukje beter moeten worden in door een gelikte campagne heen kijken. Wie gaat het ze leren?

En zelfs al kijken ze door die propaganda, dan nog hebben Amerikanen weinig keuze, niet? Het ene vergif voor het andere, beiden opgekocht door de private sector.

Savatage 22 januari 2010 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4557636)
En zelfs al kijken ze door die propaganda, dan nog hebben Amerikanen weinig keuze, niet? Het ene vergif voor het andere, beiden opgekocht door de private sector.

Ja, we zullen ze onze toppolitici even uitlenen, dan zal het wel in orde komen ...

RodeLantaarn 22 januari 2010 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4557648)
Ja, we zullen ze onze toppolitici even uitlenen, dan zal het wel in orde komen ...

Alsof dat langs hier niet gaande is...

straddle 22 januari 2010 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4557607)
X2

Je hebt te maken met een volk dat 40% van de wereldeconomie opslurpt en oorlog en geweld weer uitspuwd. En waar meer krankzinnigen dan normale mensen leven.

Derhalve ligt een uitspraak als deze volkomen binnen de lijn der verwachtingen van een bende ongeregeld dat VS heeft - waar meer advocaten dan artsen zijn. Een spiegelbeeld van een bedorven maatschappij.

X3

.

AdrianHealey 22 januari 2010 15:02

Dit betekent ook dat de vakbonden, Oxfam, Greenpeace en al die organisaties ook naar hartelust geld mogen uitgeven, he.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be