Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Zeg eens iets aardigs over Arabieren... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134186)

liberalist_NL 22 januari 2010 22:25

Zeg eens iets aardigs over Arabieren...

Als je net als ik denkt dat Arabieren schuldig zijn aan het bedenken van de bloeddorstigste religie die de aarde ooit gekend heeft, vind je het misschien moeilijk om iets aardigs over dit veelbesproken volk te zeggen. Toch zal ik voor de verandering de tijd nemen om enkele dingen te noemen, die ik positief vind. Ik nodig u uit hetzelfde te doen.

liberalist_NL 22 januari 2010 22:26

Sommige muziek is niet eens zo slecht. Christelijke Arabieren hebben talent voor cultuur, daar staan ze in het Midden-Oosten om bekend.

liberalist_NL 22 januari 2010 22:28

Hoewel ik geen idee heb wat er staat, waardeer ik de esthetische waarde van kaligrafie.

liberalist_NL 22 januari 2010 22:32

De Arabieren hebben het noteren van getallen een stuk gemakkelijker gemaakt.

Beter dan al die X'jes, C'tjes en I'tjes.

liberalist_NL 22 januari 2010 22:34

Dankzij Arabische islamcritici kan men nu veel makkelijker godsdienst bekritiseren, zonder als racist te worden bestempeld.

NoTuma 22 januari 2010 22:45

Arabieren hebben door de eeuwen heen een van de prachtigste paardenrassen gekweekt... ;)

Johan Bollen 22 januari 2010 22:49

Hoofddoeken beschermen tegen een zonneslag

Hertog van Gelre 22 januari 2010 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma (Bericht 4558571)
Arabieren hebben door de eeuwen heen een van de prachtigste paardenrassen gekweekt... ;)

En ook legendarische draaiorgels:

Johan Bollen 22 januari 2010 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4558550)
Als je net als ik denkt dat Arabieren schuldig zijn aan het bedenken van de bloeddorstigste religie die de aarde ooit gekend heeft

Dat verkies je te denken omdat je een politeke agenda hebt waar die religie dient gecriminalizeerd te worden.

Johan Bollen 22 januari 2010 22:52

Zand is goed om u in terug te trekken

liberalist_NL 22 januari 2010 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4558579)
Dat verkies je te denken omdat je een politeke agenda hebt waar die religie dient gecriminalizeerd te worden.

Dat heb ik nooit gezegd. Ik zou de Islam graag zien verdwijnen, maar het doel heiligt de middelen niet.

Johan Bollen 22 januari 2010 22:53

Al evenveel aandacht voor grootse architectuur als de christenen in Europa.

Johan Bollen 22 januari 2010 22:54

Mooie glazuren

Mcnab 22 januari 2010 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma (Bericht 4558571)

Ik heb het privilege gehad om een tijd met een arabisch volbloed te mogen werken en het zijn idd edele dieren.
Niet te vergelijken met een ander ras.
Knap werk van die arabieren wat paarden betreft.

Johan Bollen 22 januari 2010 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4558582)
Dat heb ik nooit gezegd.

Misschien niet, maar het is wel duidelijk voor iemand die dit forum enige tijd volgt.

Johan Bollen 22 januari 2010 22:58

Wat met Afghaanse windhonden?

Diego Raga 22 januari 2010 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4558558)
De Arabieren hebben het noteren van getallen een stuk gemakkelijker gemaakt.

Beter dan al die X'jes, C'tjes en I'tjes.

Sorry, maar voel me zachtjes geroepen, om even een hardnekkig misverstand wat bij te lichten:

"Een cijfer is een enkelvoudig symbool waarmee een telbaar aantal wordt aangeduid. De westerse cijfers van het tientallig stelsel zijn: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9. Ze worden Arabische cijfers genoemd, maar in feite zijn ze afkomstig uit India. De Arabieren zelf hebben ze van daar overgenomen. Het woord "cijfer" komt van het Arabische sifr, dat "nul, leeg" betekent en op zijn beurt uit het Sanskriet ontleed werd: sunyata "ledig". http://nl.wikipedia.org/wiki/Cijfer

Het is verder aan de Italiaanse wiskundige Fibonnaci te danken, dat we hier rond de helft van de dertiende eeuw van het romeinse naar het indiase stelsel overstapten.

Johan Bollen 22 januari 2010 22:59

Goedkope olie (mits wat in stand houden van wat autoritaire regimes)

filosoof 22 januari 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4558594)
Wat met Afghaanse windhonden?

Afganen zijn geen Arabieren.

Hertog van Gelre 22 januari 2010 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab (Bericht 4558589)
Ik heb het privilege gehad om een tijd met een arabisch volbloed te mogen werken en het zijn idd edele dieren.
Niet te vergelijken met een ander ras.
Knap werk van die arabieren wat paarden betreft.

Die draaiorgels geven een mooier geluid hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be