![]() |
Volkswagens roep alle Golfs uit 1974 terug:
Het slotje van het dashboard kan soms weigeren, er wordt gratis een nieuwe ingezet.
Opel: Koop nu snel de nieuwe Corsa. Alle motoren zijn sterk en het koetswerk zijn sterk verbeterd. Maw, de vorige modellen waren slecht. Moraal: Ik koop dus geen Opel meer, maar een VW of Subaru. Ik kan Opel adviseren om een ander reclamebureau te nemen. |
:cheer: Sti :cheer:
|
Citaat:
Beetje komen lachen met 8000 gezinnen die zonder inkomen vallen? Is dat je doel? |
Citaat:
|
Citaat:
Mentaal is het zwaar natuurlijk, van hard werken de ene dag naar luie dopper en profiteur de andere. |
Citaat:
Ik ben ooit ook al een paar keren zonder inkomen gevallen maar daar is toen niks van in't nieuws geweest. Waarom is het voor iemand erger dat hij samen met nog enkele duizenden ontslagen wordt dan dat hij als enige sukkelaar bij een kleine baas op straat gezet wordt? Ok, toegegeven, leuk is anders maar het grootste probleem in de massaontslagen bij Opel is het feit dat er duizenden werklozen bijkomen. Ze moeten bij mij op't nieuws niet afkomen met snikkende Opel-arbeiders. Voor die mensen is het probleem niks groter dan voor enig welke andere ontslagene. |
Citaat:
Het ging me vooral om het leedvermaak van Derk. |
Ach, Opel kennende zullen die mensen daar vertrekken met 100k brutto en meer aan premies.
Een ontslag kan soms een financiele zegen zijn. En natuurlijk meteen terug werk....kassa kassa ! |
Koop enkel nog Ford en Volvo
|
Citaat:
|
Ik versta de titel niet:
Citaat:
Volkswagens, roep alle Golfs uit 1974 terug! 'k verstoagetni :? |
drank of seniliteit, het is niet altijd duidelijk bij derk.
|
Citaat:
Heb reeds een aantal sollicitanten over de vloer gehad die van bij VW kwamen. We konden hun met veel moeite een Brutto loon aanbieden van hetzelfde bedrag als zij Netto verdienden bij VW ... soms gewoon om schroeven vast te zetten ... De meesten met een lange staat van dienst hebben op 30 jaar al verdiend wat ze eigenlijk over gans hun carrière zouden verdienen bij een reguliere job |
Citaat:
Das serieus kassa kassa hoor....en als ge een beetje goed zijt in wat ge doet hebt ge meteen terug werk ;) |
land rover ;-)
|
Ik doelde niet op de ontslagen bij Opel Antwerpen, maar hoe die advertentie van VW (die echt is geplaatst in de dagbladen in NL.) aangeeft dat je bij VW-dealers gerust met een Kever of VW-Golf 1974 aan kunt komen. (De eerste Golfjes waren trouwens ook roestbakken, net als Lada's).
Mijn Corsa is nu 9 jaar, en de dealer zit constant aan mijn kop te zeiken dat ik aan een nieuwe wagen toe ben. Ik merk dat dit type Corsa niet meer zo goed is als het model daarvoor, die pas op 17-jarige leeftijd naar de sloop bracht. In advertenties van Opel benadrukt het merk altijd dat de nieuwe modellen stukken beter zijn dan de vorigen. Maw onze oudere modellen deugen niet. Bij de lokale VW-dealer wordt je met een oude Golf met elan behandeld. Heb ooit gezien hoe iemand met een kapotte B-Kadett werd weggestuurd bij mijn dealer onder het mom van "daar beginnen we niet meer aan". Verder valt het me op dat je vrijwel geen D- of E-Kadett meer ziet rijden. Kern van de zaak is dus "wie het ouwe niet deert, is het nieuwe niet weerd. |
Citaat:
300.000 km voor een 1.6 liter benzinemotor met slechts één kapotte alternator,één keer radiator stuk ,de twee achterste schokdempers,en één achterste uitlaat vervangen als extra kosten in al die jaren... En géén spoor van roest te bekennen... Spijtig voor hem werk ik inmiddels bij Mazda zodat de opvolger van de Bluebird een Mazda 5 highpower is geworden... Ach, ter compensatie heb ik voor mijn oudste een Nissan Micra 1.2 liter automaat bij hem gekocht.... ;-) |
Mijn garagist deed nog regelmatig onderhoud op Golf 2'kes....
Die rijden dus nog steeds rond. |
Citaat:
Er zijn er die daar voor meer dan 20€ per uur een hele dag rondrijden met een borstelwagen. Andere die enkel met de vorkheftruck rijden daar zelfs niet afkomen. Andere die gewoon rondwandelen om na te kijken of alle lampen wel branden. En de ontslagpremies zijn er inderdaad om "U" tegen te zeggen. Voor sommigen zelfs meer dan het dubbele van hun jaarinkomen. De meeste van Opel-Antwerpen zullen trouwens pas over een jaar zonder inkomen uit arbeid komen te zitten en op den dop komen. Vele zelfs pas binnen 2 jaar na sluiting wat ook nog eens enkele maanden duurt. Maar vele van de mensen uit de toeleveringsbedrijven of transportbedrijven van Opel-Antwerpen, blijven echt achter zonder enige bescherming of premie. En dan nog de interimarissen niet vergeten, die zelfs geen recht hebben op 1 dag ontslagvergoeding en van de ene op de andere dag zonder inkomen uit arbeid zitten. Citaat:
De echte sukkelaars zijn zij die niet ingeschreven zijn op de loonlijst van Opel. En daar kraait geen haan over. |
Citaat:
Maar ook nog de R4 's en andere oude modellen. Ook bij Citroën wordt het onderhoud van geen enkel model afgedaan als te veel en te moeilijk of geweigerd omdat het model te oud is. Veel van die garagehouders gaan er zelfs prat op dat ze nog zulke oude modellen in hun onderhoudslijsten hebben staan. En gebruiken hen zelfs om nieuwe klanten te overtuigen van de kwaliteit van hun merk en hun garage. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be