artisjok |
26 januari 2010 20:21 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
(Bericht 4563401)
Sebiet komt artisjok hier nog iedereen vragen waarom we niet allemaal Triodos producten kopen en het spel is weer compleet ..
|
Omdat je het zo mooi vraagt; en omdat mijn vragen gelden voor aandelen van alle jaren; maar bovenal omdat ik geen antwoord kreeg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
(Bericht 4496571)
Indien hij bij het selecteren van aandelen rekening had gehouden met jouw criteria, dan had hij nu geen cent verdiend.
|
Geen cent is toch wat overdreven.
Waar haal je het vandaan dat je geen geld zou kunnen verdienen zonder de mens/maatschappij schade te berokkenen?
Citaat:
Door je geld te beleggen in Coca Cola of Harley Davidson of Walt Disney (3 bedrijven waardoor Buffett rijk is geworden) richt je geen schade aan aan mensen/maatschappij.
|
Dan kan je toch geld verdienen zonder schade aan te richten aan mens/maatschappij.
Maar met Coca Cola zou ik toch voorzichtig zijn.
Citaat:
Ik weet niet hoe je oud bent, maar tegen dat je de 80 gepasseerd wil ik gerust de vergelijking maken tussen jou en Buffett om te kijken wie "het goed gedaan heeft". Maar iets zegt me alvast dat je je jezelf al gelukkig mag prijzen als je 1/100.000 deel kan schenken aan goede doelen van wat Buffett reeds geschonken heeft.
|
Hangt ervan wat je "het goed gedaan heeft" noemt: en waarmee je je gelukkig prijst. Mijn geluk is niet afhankelijk van cijfertjes kijken op de rekening.
Ik vind het ietwat tegenstrijdig te stellen dat je geen geld kan verdienen als je ook met andere criteria rekening houdt; en dat alle investeringen aan de criteria voldoen en dat die criteria niets veranderen.
|