![]() |
Vlaanderen geen voorbeeld voor (con)federaal Zwitserland
Flaminganten schermen wel eens met het voorbeeld van (con)federalisme zoals in Zwitserland.
Omgekeerd geldt dat echter niet. In Humo van 19jan2010 zegt de Zwitserse vriendin van (bijna?) slimste mens Brent Van Looy: Je moet weten: in Zwitserland bestaat België niet. Ik had nog nooit iets over België gehoord of gelezen. |
Citaat:
|
Sorry, maar ergens mis ik de relevantie van dit topic over één persoon die België/Vlaanderen niet kent.
|
En trouwens, hoe vaak lees je hier iets over Zwitserland?
|
Het meest belachelijke contra - Vlaanderen argument van uwentwege tot nu toe. U wordt wanhopiger (en gekker) met de dag... Nog eventjes en u denkt dat u Napoleon bent, klaar om "Het heilige Vaderland te beschermen tegen het Kwade van buitenaf".
|
Goh, waar ik als tiener op vakantie ging, was er een familietje café-uitbaters die zelfs wat Nederlands konden omdat ze jaarlijks op vakantie gingen in Brugge...
Azert jongen, ik denk dat ge uw motor eens moet laten nakijken, want hij doet maar vies. |
Citaat:
|
Citaat:
En in die basisopleiding zit een deeltje aardrijkskunde en het kennen van alle Europese landen. Je posting zegt dus meer over die vriendin en over jou, dan over de Zwitsers en over de bekendheid van Vlaanderen. Daarbij is Zwitserland een skiland en leeft het van de skitoeristen uit landen die geen of weinig sneeuw en hoogte verschillen hebben. Het zou mij dus heel erg verbazen als de Zwitsers niet beide landen waar de meeste van hun skitoeristen vandaan komen niet kennen. Het politieke systeem zullen ze waarschijnlijk niet begrijpen, maar wie begrijpt dat wel? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...e-worden.dhtml |
Citaat:
Grappig, dat heen en weer getrappel van azert, schiet hij in zijn eigen been. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier wordt Zwitserland vaak opgevoerd als voorbeeld van 1 en ander. |
Citaat:
|
Citaat:
Probeer je even deze mooie jas uit? ![]() |
Citaat:
|
Zwitserland is een voorbeeld, omdat het een democratie is en opgebouwd van onderuit. Niet zoals België waar men van bovenuit het land in elkaar flanste, enkelen de macht toekenden en die enkelen nu eventjes een beetje van hun macht willen delen met de Vlamingen.
Doe zoals Zwitserland en dit land is te redden, maar zoals die Re-BELlers reageerden: België wil geen democratie of beter, sommige Belgen verdragen geen democratie... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be