Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaanderen geen voorbeeld voor (con)federaal Zwitserland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134247)

azert 24 januari 2010 13:26

Vlaanderen geen voorbeeld voor (con)federaal Zwitserland

Flaminganten schermen wel eens met het voorbeeld van (con)federalisme zoals in Zwitserland.

Omgekeerd geldt dat echter niet.
In Humo van 19jan2010 zegt de Zwitserse vriendin van (bijna?) slimste mens Brent Van Looy:

Je moet weten: in Zwitserland bestaat België niet. Ik had nog nooit iets over België gehoord of gelezen.

born2bewild 24 januari 2010 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4560460)
Flaminganten schermen wel eens met het voorbeeld van (con)federalisme zoals in Zwitserland.

In Humo van 19jan2010 zegt de Zwitserse vriendin van (bijna?) slimste mens Brent Van Looy:

Je moet weten: in Zwitserland bestaat België niet. Ik had nog nooit iets over België gehoord of gelezen.

:lol:

de kleine 24 januari 2010 13:33

Sorry, maar ergens mis ik de relevantie van dit topic over één persoon die België/Vlaanderen niet kent.

Zeno! 24 januari 2010 17:25

En trouwens, hoe vaak lees je hier iets over Zwitserland?

Schelfie 24 januari 2010 17:31

Het meest belachelijke contra - Vlaanderen argument van uwentwege tot nu toe. U wordt wanhopiger (en gekker) met de dag... Nog eventjes en u denkt dat u Napoleon bent, klaar om "Het heilige Vaderland te beschermen tegen het Kwade van buitenaf".

Txiki 24 januari 2010 17:35

Goh, waar ik als tiener op vakantie ging, was er een familietje café-uitbaters die zelfs wat Nederlands konden omdat ze jaarlijks op vakantie gingen in Brugge...

Azert jongen, ik denk dat ge uw motor eens moet laten nakijken, want hij doet maar vies.

Renesse 25 januari 2010 07:48

Citaat:

Je moet weten: in Zwitserland bestaat België niet.

Slimme jongens, die Zwitsers.

Jantje 25 januari 2010 08:02

Citaat:

Elk kind in Europa moet een basisopleiding volgen.
En in die basisopleiding zit een deeltje aardrijkskunde en het kennen van alle Europese landen.

Je posting zegt dus meer over die vriendin en over jou, dan over de Zwitsers en over de bekendheid van Vlaanderen.

Daarbij is Zwitserland een skiland en leeft het van de skitoeristen uit landen die geen of weinig sneeuw en hoogte verschillen hebben.

Het zou mij dus heel erg verbazen als de Zwitsers niet beide landen waar de meeste van hun skitoeristen vandaan komen niet kennen.

Het politieke systeem zullen ze waarschijnlijk niet begrijpen, maar wie begrijpt dat wel?

respublica 25 januari 2010 08:24

Citaat:

Ik snap niet wat uw punt is. Blijkbaar is de merknaam 'Belgie' toch niet zo sterk in het buitenland? ;-)

djimi 26 januari 2010 09:06

Citaat:

...

Hoe relevant zou u Zwitserse flaminganten eigenlijk vinden als u Vlaamse flaminganten al zo onbetekenend mogelijk voorstelt?

Sidharta 26 januari 2010 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4561717)
Ik snap niet wat uw punt is. Blijkbaar is de merknaam 'Belgie' toch niet zo sterk in het buitenland? ;-)

Belgie wordt Griekenland aan de Noordzee.

http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...e-worden.dhtml

Renesse 26 januari 2010 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4561717)

Ah ja! :lol:

Grappig, dat heen en weer getrappel van azert, schiet hij in zijn eigen been.

solidarnosc 26 januari 2010 12:56

Citaat:

Tja 3/4 van Vlaanderen heeft ook nog nooit van mijn dorpie gehoord. So what?

solidarnosc 26 januari 2010 12:56

Citaat:

Tja 3/4 van Vlaanderen heeft ook nog nooit van mijn dorpie gehoord. So what? Onlangs aangesloten bij de BUB of zo?

azert 26 januari 2010 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4564234)
Tja 3/4 van Vlaanderen heeft ook nog nooit van mijn dorpie gehoord. So what? Onlangs aangesloten bij de BUB of zo?

in je dorpje probeer je geen geschillen te betwisten door te vergelijken met bijv. wat in VL gebeurt.
Hier wordt Zwitserland vaak opgevoerd als voorbeeld van 1 en ander.

Scarabaeida 26 januari 2010 20:00

Citaat:

Zijn er dan zoveel domme Zwitsers?

Renesse 26 januari 2010 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4565188)
Hier wordt Zwitserland vaak opgevoerd als voorbeeld van 1 en ander.

En dus moeten de Zwitsers ons kennen, Vlamingen/Belgen (schrappen wat niet past)?

Probeer je even deze mooie jas uit?

Pieter B 26 januari 2010 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kleine (Bericht 4560469)
Sorry, maar ergens mis ik de relevantie van dit topic over één persoon die België/Vlaanderen niet kent.

²

Burry 30 januari 2010 14:19

Zwitserland is een voorbeeld, omdat het een democratie is en opgebouwd van onderuit. Niet zoals België waar men van bovenuit het land in elkaar flanste, enkelen de macht toekenden en die enkelen nu eventjes een beetje van hun macht willen delen met de Vlamingen.
Doe zoals Zwitserland en dit land is te redden, maar zoals die Re-BELlers reageerden: België wil geen democratie of beter, sommige Belgen verdragen geen democratie...

Shadowke 30 januari 2010 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burry (Bericht 4573091)
Zwitserland is een voorbeeld, omdat het een democratie is en opgebouwd van onderuit. Niet zoals België waar men van bovenuit het land in elkaar flanste, enkelen de macht toekenden en die enkelen nu eventjes een beetje van hun macht willen delen met de Vlamingen.
Doe zoals Zwitserland en dit land is te redden, maar zoals die Re-BELlers reageerden: België wil geen democratie of beter, sommige Belgen verdragen geen democratie...

België eindigt waar democratie begint.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be