Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israël betaalde VN 10 miljoen dollar voor herstellingen Gaza (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134316)

Europahater 25 januari 2010 23:13

Israël betaalde VN 10 miljoen dollar voor herstellingen Gaza

bron: het laatste nieuws

Israël heeft de VN 10,5 miljoen dollar herstelbetalingen overgemaakt voor schade die is ontstaan tijdens het offensief van de Joodse staat tegen Gaza in december 2008 en januari 2009, zo heeft woordvoerder Martin Nesirky van de VN bekendgemaakt. Een en ander is het gevolg van een overeenkomst tussen Israël en de volkerenorganisatie.

Scholen en voertuigen VN beschadigd
"Met deze betaling acht de VN het financieel geschil met Israël van de baan", zei de woordvoerder.

Kort na de slag in Gaza zei secretaris-generaal Ban Ki-moon van de VN dat hij meer dan 11 miljoen dollar compensatie zou eisen van de Joodse staat voor geleden schade. Bij het offensief zijn meerdere installaties, opslagplaatsen, scholen en voertuigen van de VN vernietigd of beschadigd. Israël heeft altijd ontkend dat het doelwitten ware

Wat een ongeloofelijke goedzakken zijn die Israëli,s toch. We wachten NU vol ongeduld op minstens 5 miljoen dollars van die Hamas haatbaarden voor de slachtoffers van de zelfmoordaanslagen en de afgeschoten raketten op Israëlische steden.........Ik wacht....(maar ik vrees dat het wachten nog lang zal duren.......)

Alvas 25 januari 2010 23:14

Gtfo

RodeLantaarn 25 januari 2010 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvas (Bericht 4563463)
Gtfo

²

Hoogmoed 25 januari 2010 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europahater (Bericht 4563456)
bron: het laatste nieuws

Israël heeft de VN 10,5 miljoen dollar herstelbetalingen overgemaakt voor schade die is ontstaan tijdens het offensief van de Joodse staat tegen Gaza in december 2008 en januari 2009, zo heeft woordvoerder Martin Nesirky van de VN bekendgemaakt. Een en ander is het gevolg van een overeenkomst tussen Israël en de volkerenorganisatie.

Scholen en voertuigen VN beschadigd
"Met deze betaling acht de VN het financieel geschil met Israël van de baan", zei de woordvoerder.

Kort na de slag in Gaza zei secretaris-generaal Ban Ki-moon van de VN dat hij meer dan 11 miljoen dollar compensatie zou eisen van de Joodse staat voor geleden schade. Bij het offensief zijn meerdere installaties, opslagplaatsen, scholen en voertuigen van de VN vernietigd of beschadigd. Israël heeft altijd ontkend dat het doelwitten ware

Wat een ongeloofelijke goedzakken zijn die Israëli,s toch. We wachten NU vol ongeduld op minstens 5 miljoen dollars van die Hamas haatbaarden voor de slachtoffers van de zelfmoordaanslagen en de afgeschoten raketten op Israëlische steden.........Ik wacht....(maar ik vrees dat het wachten nog lang zal duren.......)

Die som is enkel voor de schade aangericht aan VN materiaal, gebouwen en personen :oops:

Zodus wat wil je hiermee bewijzen ... dat ze gewoon alles hebben platgebombardeerd zonder onderscheid te maken tussen strijders, VN personeel, moeders, kinderen en ouderen :oops: :lol:

RodeLantaarn 25 januari 2010 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed (Bericht 4563511)
Die som is enkel voor de schade aangericht aan VN materiaal, gebouwen en personen :oops:

Zodus wat wil je hiermee bewijzen ... dat ze gewoon alles hebben platgebombardeerd zonder onderscheid te maken tussen strijders, VN personeel, moeders, kinderen en ouderen :oops: :lol:

Woorden zijn onvoldoende voor de plaatsvervangende schaamte die ik nu voel.

Savatage 25 januari 2010 23:44

Hoeveel hebben de Palestijnen eigenlijk al terugbetaald aan Israël voor de schade van die 5.000 raketten op Israël die de aanleiding vormden voor het Gaza-offensief?

Zeikstraal 25 januari 2010 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4563535)
Woorden zijn onvoldoende voor de plaatsvervangende schaamte die ik nu voel.

/end thread

Alvas 25 januari 2010 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4563555)
Hoeveel hebben de Palestijnen eigenlijk al terugbetaald aan Israël voor de schade van die 5.000 raketten op Israël die de aanleiding vormden voor het Gaza-offensief?

Agh die hebben geld met hopen. Palestina daarentegen :o

RodeLantaarn 25 januari 2010 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4563555)

De naïeviteit!

Savatage 26 januari 2010 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4563588)
De naïeviteit!

Ik wist best wel dat die Palestijnen daar geen fluit om geven horen hoor, maar ik wou het hier even herhalen.

Palestijnen lanceren 5.000 raketten op Israël - Palestijnen betalen geen barst
Israëliërs vallen Gaza strook binnen - Israëliërs vergoeden de gemaakte schade

Zoals zo vaak in het Israël/Palestina conflict, komen de oplossingen maar van 1 kant.

RodeLantaarn 26 januari 2010 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4563621)

Israël vergoedt schade aan Europa.
Even beter lezen kan wonderen doen, trouwens.

straddle 26 januari 2010 00:49

Duitsland heeft reeds 63.5 Miljard EUR betaald aan holocaustslachtoffers als schadevergoeding, waaronder 1.5 Miljard EUR aan de staat Israel.
Bron: Der Spiegel

65 jaar na de holocaust, blijft Israel nog altijd meer vragen...

Citaat:

Finance Minister Yuval Steinitz will demand between 450 million to 1 billion euros in reparations from Germany on behalf of Jews forced into slave labor during the Holocaust, it emerged on Sunday.
Citaat:

In addition to the one-time payment, the survivors are also entitled to a monthly allowance, which adds up to around 100 million euros a year. ...
In September, Germany's top court dismissed a claim yesterday for the return of land seized by the Nazis from its Jewish owner in 1933.
bron: Haaretz 20-12-2009

Johan Bollen 26 januari 2010 00:53

Ik begrijp niet dat Israël zich verantwoordelijk voelt voor de schade die ze aanrichtten aan de VN installaties, maar niet voor de schade die ze aanrichtten aan andere installaties, zoals bv. de vernietiging door F16's van een meelfabriek of een waterzuiveringsstation waardoor de Gazanen in de uitwepselen zijn komen te zitten.
http://www.gara.net/paperezkoa/20100...a-militar-Gaza

Ik begrijp ook niet waarom dat Israël heel wat elementaire voedselprodukten niet Gaza laat binnenkomen omdat het een kwestie zou zijn van 'nationale veiligheid'. Ik begrijp niet dat Israël kan beslissen wie en wat gaza binnen en buiten komt, zelfs over zee en in de lucht. Wat is het verschil met een gevangenis eigenlijk?

funzo 26 januari 2010 08:45

Citaat:

Ik wist best wel dat die Palestijnen daar geen fluit om geven horen hoor, maar ik wou het hier even herhalen.

Zoals zo vaak in het Israël/Palestina conflict, komen de oplossingen maar van 1 kant.

Palestijnen lanceren 5.000 raketten op Israël : 8 burger doden in 60 jaar
Israëliërs vallen Gaza strook binnen en onderdrukt voor 60 jaar : 10duizenden doden

palestijnen betalen met bloed, joden met geld

Alvas 26 januari 2010 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 4563658)
Duitsland heeft reeds 63.5 Miljard EUR betaald aan holocaustslachtoffers als schadevergoeding, waaronder 1.5 Miljard EUR aan de staat Israel.
Bron: Der Spiegel

65 jaar na de holocaust, blijft Israel nog altijd meer vragen...

bron: Haaretz 20-12-2009

Wow shit ik dacht da Israel zelf toch al wel genoeg was :/

Savatage 26 januari 2010 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door funzo (Bericht 4563843)
Israëliërs vallen Gaza strook binnen en onderdrukt voor 60 jaar : 10duizenden doden

Dat de Palestijnen dan geen raketten afvuren op onschuldigen of niet op bussen vol met onschuldige mensen en kinderen zichzelf doen ontploffen.

funzo 26 januari 2010 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4564194)
Dat de Palestijnen dan geen raketten afvuren op onschuldigen of niet op bussen vol met onschuldige mensen en kinderen zichzelf doen ontploffen.

wie hier zou niet in het verzet stappen als men hier ons land zou komen afpakken.... ons 60 jaar opsluiten in open lucht gevangenis enz...

grievous 26 januari 2010 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed (Bericht 4563511)

Leugen want als de tegenstander zich in de buurt van een VN gebouw opstelt dan lijdt dat ook schade. :boo:

grievous 26 januari 2010 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door funzo (Bericht 4563843)

Bewijst wie efficiënt is en wie niet.:lol:

abou Anis 26 januari 2010 14:47

Citaat:

Maar Savatage kan nog steeds niet lezen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be