Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bruno Valkeniers onder vuur door "partij-uitkering" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134359)

Metternich 27 januari 2010 02:30

Bruno Valkeniers onder vuur door "partij-uitkering"

Bron: http://www.werktitel.be/2010/01/vb-p...er-valkeniers/

Citaat:

In een mail die De Werktitel kon bekijken, plaatst Pieter Huybrechts, Vlaams parlementslid voor het VB zijn voorzitter Bruno Valkeniers voor een prangende vraag. Klopt het dat u zich, bovenop uw parlementaire wedde, door de partij jaarlijks nog eens 25.000 euro extra laat uitkeren? [...] Zijn er soms nog zaken die de leden van de Partijraad niet (mogen) weten. Persoonlijk stel ik mij toch vragen of in een periode waar het Vlaams Belang zwaar moet bezuinigen – zo wordt ons toch verteld – ondermeer op publicaties, brochures,… het ontslaan van personeel (met de 2.000 euro netto die u extra ontvangt, zou het Vlaams Belang bijvoorbeeld een poetsvrouw in dienst hebben kunnen houden), het te verantwoorden is dat u een dergelijke extra vergoeding krijgt.
Wat is de mening van de rest hier? Persoonlijk is mijn sympathie voor Pieter Huybrechts enkel nog vergroot. De man heeft groot gelijk met dit aan te klagen.

forzaflandria 27 januari 2010 03:38

Is De Werktitel een betrouwbare bron? Het waren ook de mensen die met dat 'Deleu is een antiekdief' -verhaal afkwamen.

Nu, als het waar is, zou zo'n betaling uiteraard niet mogen.

Metternich 27 januari 2010 03:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4565847)

Het is waar.

Honoré gepluimd 27 januari 2010 07:02

Ik dacht dat dit bericht reeds enkele maanden geleden in " ' T Scheldt " stond.

In ieder geval schandalig, wat een verschil met de militanten die in weer en wind zich inzetten voor de partij (ikzelf ben jarenlang zo dwaas geweest om veel tijd en geld in die partij te steken).
Het zijn trouwens niet de enige (financiële) mistoestanden in de partij...geen wonder dat ze amper nog mensen hebben die zich willen inzetten voor de partij.

Zoals Karel Dillen zei; " de vis begint te rotten aan de kop".

Bert Deckers 27 januari 2010 11:18

Waar blijft Lucien?

toccata 27 januari 2010 13:53

Toch vreemd: mocht bekend worden dat Gennez of Dedecker gaan, deze draad stond vol met diep verontwaardigde reacties uit de VB-hoek, nu bijna geen commentaren

dominatrix 27 januari 2010 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4565847)
Is De Werktitel een betrouwbare bron? Het waren ook de mensen die met dat 'Deleu is een antiekdief' -verhaal afkwamen.

Tom Cochez heeft dit geschreven en Hybrechts heeft al gereageerd dat hij weer wat uit zijn duim aan het zuigen is.

Brugge Veilig en Leefbaar 27 januari 2010 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 4566090)
Waar blijft Lucien?

At your service ! ;-)
Waarom verwondert mij dat allemaal niet ? Jaren geleden schreef ik al dat de fracties boemelden op partijkosten in dure hotels, inclusief lekkere hoeren. :-P

Max van Dietschland 27 januari 2010 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 4567342)
At your service ! ;-)
Waarom verwondert mij dat allemaal niet ? Jaren geleden schreef ik al dat de fracties boemelden op partijkosten in dure hotels, inclusief lekkere hoeren. :-P

Was gij daar dan ook bij, gij ouwe snoeper :-P

Brugge Veilig en Leefbaar 27 januari 2010 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4567351)
Was gij daar dan ook bij, gij ouwe snoeper :-P

Weg, nu al zowat 10 jaar geleden. Ongeveer een paar jaar nadat het begon de verkeerde kant uit te gaan. Geld, gat en macht. U ziet waarmee ik 'godsdienst' heb vervangen... :lol:

solidarnosc 27 januari 2010 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 4567659)
Weg, nu al zowat 10 jaar geleden. Ongeveer een paar jaar nadat het begon de verkeerde kant uit te gaan. Geld, gat en macht. U ziet waarmee ik 'godsdienst' heb vervangen... :lol:

Euh, dat is geen antwoord op zijn vraag.

Rr00ttt 27 januari 2010 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4565834)
Bron: http://www.werktitel.be/2010/01/vb-p...er-valkeniers/

Wat is de mening van de rest hier? Persoonlijk is mijn sympathie voor Pieter Huybrechts enkel nog vergroot. De man heeft groot gelijk met dit aan te klagen.

Ik kan ergens begrijpen dat een Valkeniers een (bijkomende) vergoeding heeft gevraagd voor het voorzittersschap. Het risico versus de pay-off van de operatie (van havenbaas naar voorzitter van het VB) lijkt me niet echt weg te cijferen.

Dat gezegd zijnde zou het mij een mooie geste lijken als de hogere regionen uit de partij hun vergoedingen beperken in 'tijden van crisis'. Maar haast niemand doet dat daadwerkelijk. Ik verwacht niet van politici dat ze heiligen zijn, als ze zich al aan hun politieke programma zouden houden is voor mij voldoende.

Dat gezegd zijnde, het feit dat zo'n mails bij een Tom Cochez belanden kan bijna niet anders dan betekenen dat de partij op het hoogste niveau geinfiltreerd is door politieke tegenstanders. Ik zou daar geenszins van verschieten - er zijn precedenten genoeg zoals bvb met de NPD in Duitsland.

Ik ken Tom Cochez als een hoogst onbetrouwbaar journalist die er niet voor schroomt om 'eender welke roddel' als feit te presenteren, zeker als hij denkt er het VB mee te kunnen schaden. Nu, veel journalisten zijn zo, maar Cochez is echt nog wel een categorie apart. Ik kreeg vaak de indruk dat Cochez de artikels mocht schrijven waar zelfs Yves Desmet zich voor zou schamen.

Aldus kan ik me niet inbeelden dat iemand die het goed voor heeft met het VB mails naar uitgerekend Cochez zou lekken.

Savatage 27 januari 2010 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 4567819)
Ik ken Tom Cochez als een hoogst onbetrouwbaar journalist die er niet voor schroomt om 'eender welke roddel' als feit te presenteren, zeker als hij denkt er het VB mee te kunnen schaden. Nu, veel journalisten zijn zo, maar Cochez is echt nog wel een categorie apart. Ik kreeg vaak de indruk dat Cochez de artikels mocht schrijven waar zelfs Yves Desmet zich voor zou schamen.

Ik denk er hetzelfde van. Gezien de bron van het bericht ga ik er ook geen geloofwaardigheid aan besteden, tot dat het van een meer betrouwbare bron komt. Trouwens zelfs als het waar is, so what? Hij werkt toch ook al full time als politicus?

Brugge Veilig en Leefbaar 27 januari 2010 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4567706)
Euh, dat is geen antwoord op zijn vraag.

Een heel domme vraag hoeft geen antwoord, het was niet eens een vraag maar een provocatie. Hij weet héél goed hoe de zaak in elkaar steekt.

De Prof 27 januari 2010 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4567827)
Ik denk er hetzelfde van. Gezien de bron van het bericht ga ik er ook geen geloofwaardigheid aan besteden, tot dat het van een meer betrouwbare bron komt. Trouwens zelfs als het waar is, so what? Hij werkt toch ook al full time als politicus?

Als het een kwakkel of een leugen is, dan is het aan het VB om het uit te klaren.
Doet ze dat niet, wint diegene die het bericht op straat gooit.

En 'so what'? Je weet maar al tegoed dat politici graag versleten worden als zakkenvullers. Dus zeker iets wat je niet zomaar op pakt met : 'en dan'.

Brugge Veilig en Leefbaar 28 januari 2010 01:11

Citaat:

Om de poen is het te doen. Om het op zijn Bloks te zeggen: 'eigen volk eerst, altijd en overal'. :-P
Het bericht van de poenschepperij staat ten andere in de Standaard Online, mét een (bevestigende) reactie van Annemans, ter bescherming van Valkeniers.

roger verhiest 28 januari 2010 03:07

Ik weet niet hoe het nu is, maar bij de BSP was het de gewoonte dat een deel van de vergoedingen van alle mandatarissen naar de partijkas afvloeiden en niet omgekeerd dat er mandatarissen waren die bovenop hun vergoedingen van den belgischen staat
nog eens extra's ontvingen uit de partijkassen.

Misschien is dat tegenwoordig bij iedereen anders, maar ik vernam toch ook ergens dat men bij de LDD om op een "verkiesbare" plaats te komen op de lijsten men eerst een niet onaanzienlijke som in de partijkas moet storten.

Oorspronkelijk was het ambt van Senator een onbetaalde job en daardoor voorbehouden aan een rijke elite, terwijl de volksvertegenwoordiging om open te staan voor iedereen een betaald jobke was.

Eigenlijk geen wonder dat vooral gemeentelijke lijsten van het Vb volstaat met allerhande ééndagsvliegen en opportunisten (verneem ik van kennissen in diverse gemeenten & ik ken er ook een paar).

Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen overtuigde en zelfs "degelijke" mensen
bij zijn (waarmee ik het niet noodzakelijk eens hoef te zijn).

Metternich 28 januari 2010 03:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4568160)
Ik weet niet hoe het nu is, maar bij de BSP was het de gewoonte dat een deel van de vergoedingen van alle mandatarissen naar de partijkas afvloeiden en niet omgekeerd dat er mandatarissen waren die bovenop hun vergoedingen van den belgischen staat nog eens extra's ontvingen uit de partijkassen.

Bij elke partij moet je een deel van je vergoedingen als mandatarissen aan de partij doorstorten.

N-SA 28 januari 2010 06:29

:lol: Verwondert ons geenszins! We hebben meteen afstand genomen van die kwal van een Valkeniers.

Maar kom, goed voor het VB, wie een "fatsoenlijk-rechtse" partij wil zijn, moet daar een prijs voor betalen! :twisted:

toccata 28 januari 2010 08:37

Citaat:

Annemans bevestigde het al in De Standaard

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be