![]() |
Apparaatje om stroomgebruik te meten?
Apparaatje om stroomgebruik te meten?
In loop der tijd zag ik vaker en vaker mensen bezig om via een stopcontact hun mobiele telefoon op te laden, en in horeca laptops die electriciteit gebruiken, en intussen is er ook het opladen van auto's via stopcontact. Zou het niet handig zijn als er een apparaatje zou bestaan die bevestigd kan worden tussen het stopcontact en het betreffende instrument, om daarmee het electriciteitsgebruik te meten? En zo'n apparaatje kan dan toch ook handig zijn gewoon in huishoudelijk gebruik? Hoeveel electriciteit gebruikt de koelkast, de tv, de computer etc..? |
Was je weer wakker om half 4? :-)
|
Citaat:
Echt waar, 's morgens vroeg kan ik me beter concentreren om bezig te zijn met berichten via Internet. Buiten is het dan stil, en weinig mogelijkheden om naar buiten de deur te gaan. |
Citaat:
|
Je kan natuurlijk ook gewoon elke dag je meterstand noteren...
|
Ik heb zoiets een paar maanden geleden eens uitgeleend bij mijn elektriciteitsleverancier om het standby verbruik van mijn elektrische apparaten te meten.
Bleek toch dat mijn Philips Senseo machientje bijna 15 Watt verbruikte zodra aangesloten op het net. :( Een eenvoudige schakelaar ertussen kan veel besparen. |
Apparaatjes, apparaatjes
we leven bij gratie van apparaatjes Gezond verstaaa- aaand Gezond verstaaa aand Dat is er niet meer bij Apparaatjes, apparaatjes Heilig zij hun naam Hun wil geschiede, hun rijk kome Geef ons onze dagelijkse gegevens Allleeeellluuuujaaaaaahhh 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
En daarbij... koopt u ne koffiezet, eh. |
Op elk apparaat staat toch op wat het opgenomen vermogen is? Op uw koffiezet zal bv 2000W staan, "verbruikt" 2kw/uur dus.
Of met een A-tang over 1 fase en even omrekenen P= UxI Maar er zijn inderdaad apparaatjes in de handel die dat laten uitlezen, of ze nauwkeurig zijn tot op 1 Watt? |
Citaat:
|
|
Citaat:
misschien vindt ge het hier wel www.conrad.nl |
Citaat:
Voor uw stroomverbruik maar ook voor oververhitting en zelf brand te voorkomen. Den timeshift in mijne sattelietdecoder staat daarvoor ook af, anders staat die disk constant te spinnen, na een uur kunde daar een ei op bakken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be