![]() |
Waarom Pedagogische studiedagen niet tijdens de vakantie ?
Waar ik mij nu al een halve eeuw bijna aan erger, is waarom vallen die pedagogische studiedagen tijdens het schooljaar ??
Je moet het effect daarvan zien: 1° de leraars hebben al allemaal 3 maand vakantie. Dus sowieso tijd zat om pedagogie te organiseren 2° de kinderen moeten allemaal opvang weten te vinden ?? Immens probleem want de ganse maatschappij wordt toch verondersteld te werken... Dus al wie kinderen heeft, zit met een opvangprobleem 3° de kinderen krijgen allemaal die dag geen les: nu moest die pedagogische studiedag zo toevallig de enige snipperdag zijn, dan zou je daar nu geen topic aan weiden, maar enfin wat hebben we allemaal - bij elke examen, eindigt het examen steevast op maandag, of van de maandagmiddag tot de vrijdag zitten uw kinderen zonder les, zonder opleiding, zonder schooltoezicht te lummelen op straat. Dat is al 3 weken - ze moeten dan steevast op schoolreis, en uiteraard ook niet te organiseren tijdens de vakantie... - ze moeten uiteraard nog zeker 3 keer aan cultuur doen, meestal een film bekijken... uiteraard ook tijdens het lesrooster - dan hebben we die fameuze pedagogische studiedag. Dus als je ons zo bejubeld onderwij bekijkt, dan slagen we erin volgend contrast in systeem te komen: wij werkmens krijgen amper 21 werkdagen vrijaf. en onze kindjes, zitten 4 maand of NOTEER GOED 1/3 van het jaar THUIS... zonder toezicht, zonder opleiding NEDERLAND doet het weer beter, de scholen zijn daar verplicht die toezicht te organsieren. EN noteer goed, het MONOPOLIE spelletje van het onderwijzend personeel die probeert zo weinig mogelijk te werken (want daar lijkt het toch sterk op !) is op die manier geneutraliseerd ! |
Horen we hier jaloezie?
|
Dus het opvoeden moet volledig aan de school overgelaten worden?
|
Die kinderen zijn nog zo blij als ze eens een dag vrij hebben.
Overigens moeten leraren tijdens de vakantieperiode ook werken hoor..Het beroep van leraar wordt hier zwaar onderschat. |
Citaat:
|
Ze zouden beter de job van een leerkracht eens volledig normaliseren hier in België. 38 uur per week werken, waarvan minstens 33 voor het klaslokaal. In de overige uren en vrije tijd kunnen ze hun testen en taken verbeteren. Voor de rest, geef ze 25 dagen verlof in het jaar (en geen maanden) en laat ze in die dagen hun lessen voorbereiden, cursussen volgen en taken opstellen. En ook pas op pensioen als ze 65 zijn.
|
Ik vind eerlijk gezegd niet dat het de taak van de school is om als goedkope babysit op te draaien.
Voor kinderen in de basisschool is dat misschien wat moeilijker, maar gasten die naar het middelbaar gaan, kunnen toch zelf hun plan wel trekken zeker ? |
Citaat:
gebeuren bijscholingen, uitstapjes, teambuilding etc. in de privé dan tijdens het verlof van 't personeel? Citaat:
het fabeltje van 3 maanden 'betaald verlof' is daarmee hopelijk ook de wereld uit. Citaat:
het is ook nogal gemakkelijk om de school op te zadelen met verantwoordelijkheden die eigenlijk van de ouders zijn. Citaat:
nederland doet het vooral niét beter op vlak van onderwijs. nederlanders die op minder dan een uur rijden van de grens wonen sturen hun kinderen niet zonder reden in belgië naar school. dat er enkele oudere, vastbenoemde leerkrachten zijn die er de kantjes wat aflopen (veel ziekteverzuim e.d.) is misschien zo, maar dat is in de privé niet anders. zeker beginnende leerkrachten hebben het zeer druk. en als het toch zo'n luxeleventje is moet je toch gewoon leerkracht worden? hopelijk worden je achterhaalde clichés over het onderwijs op die manier geneutraliseerd. |
Ik zou het echt niet willen doen, ...
Dan mogen ze mij nog even veel betalen als nu (of nog meer) Zo uw vak wat staan uitleggen aan een bende gedemotiveerde onozele pubers, nee merci, trouwens ik zou er ook gene goeie voor zijn. heb daar totaal geen geduld voor. Als iets niet goed is, is het ook niet goed, ik zou niet iemand kunnen laten passeren zoals dat tegenwoordig de mode is om de subsidies maar veilig te stellen of om er vanaf te zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik weet het ook niet in Belgie, maar wat ziekteverzuim betreft, scoort het lesgevend personeel niet hoger dan andere beroepen... alleen valt het meer op. De postbediende die een week met griep in zijn bed steekt, dat zie je niet, maar de leraar die ziek is, dat wordt opgemerkt. Eerlijk gezegd, ik zou niemand aanraden om het beroep van leraar aan te nemen, tenzij die er een heel erg grote passie voor heeft, en kan beroep doen op het "familiefortuin". Louter als baan beschouwd, is het vrij slecht betaald voor iets dat heel stressvol, arbeidsintensief en weinig geapprecieerd is. |
Citaat:
ik ken mensen uit de banksector (toch een van de meest commerciële en competitieve sectoren) die soms een half jaar thuis zitten, doktersbriefje met 'depressie' op. goed beschermde, oudere kaderleden uiteraard. die meer dan 2500 euro netto per maand verdienen. of op 55ste een mooie uitstapregeling, volle pot doorbetaald tot hun 60ste. moet je in het onderwijs niet proberen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En zo ik het begrijp ben je betaald. Dus dat is ok, je bent ook niet onderbetaald dat is ook OK, en je krijgt een dubbel pensioen dan de privé, dat is feitelijk weggegeven maar kom Citaat:
Bij het onderwijs is dat hetzelfde... Je moet zoeken hoe je een kind kunt opvoeden, en het product onderwijs maken zodat het kind opgevoed wordt Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Een kind mag kind zijn, en daar hoeft de school niet steeds bij betrokken te worden, als ze pedagogische uitstapkes willen doen in de vakantie zullen ze dat ook wel doen, maar dan eens met de ouders, zo zien die mensen hun kind ook nog is, wat me wel nodig lijkt.
|
Citaat:
|
vooral veel afgeven op het onderwijs en leerkrachten.
is er straks helemaal niemand meer die het wil doen en kunnen de klagers en zagers hun dutskes zelf onderwijzen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be