Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Mars voor werk en respect. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134390)

skaldis 27 januari 2010 16:02

Mars voor werk en respect.

Spijtig dat niet met de ondernemers is gesproken om ook mee te doen.
Een grote mars tegen de grootkapitalisten die het steeds weer verkloten voor de ondernemers, de werknemers en de zelfstandigen. Er zitten bij die drie van alle slag uiteraard. Zowel potverteerders als rotsen waarop te bouwen valt.
Maar bij de echte schuldigen zitten enkel psychopaten, mensen zonder positieve drijfveer die over lijken gaan en enkel macht en winst en ego kennen. De gewetenloze grootbankiers, de wapenhandelaars, de kaders in de ontmenselijkte multinationals, ... Stop de mensen zonder hart !!

Er moet zware internationale druk komen van de gewone mensen om een gezondere regelgeving voor het spel economie te krijgen op wereldvlak. Europese en wereldstakingen en betogingen en nog wat terroristen die een paar Goldman Sachs achtigen de nek oversnijden kunnen misschien een kentering teweeg brengen.
Vooralsnog blijft het kleinschalig en waarschijnlijk zelfs contraproductief maar toch ga ik.

Tavek 27 januari 2010 16:14

Werkgevers hebben alle baat bij gelukkige werknemers dus ze zijn uw vijand niet.

Zoek die eerder bij de heren en dames die enkel cijfertjes zien op hun papier en geen enkel contact hebben met de workforce. De traders, investeerders, holdings, etc....

Daar zit inderdaad fors wat crapuul bijeen: zo snel mogelijk geld verdienen zonder enige ethisch besef (want ze staan ook ver van de gevolgen van hun gedrag).

Buyck Ruben 27 januari 2010 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 4566881)

Een grote mars tegen de grootkapitalisten die het steeds weer verkloten voor de ondernemers, de werknemers en de zelfstandigen. Er zitten bij die drie van alle slag uiteraard. Zowel potverteerders als rotsen waarop te bouwen valt.
Maar bij de echte schuldigen zitten enkel psychopaten, mensen zonder positieve drijfveer die over lijken gaan en enkel macht en winst en ego kennen. De gewetenloze grootbankiers, de wapenhandelaars, de kaders in de ontmenselijkte multinationals, ... Stop de mensen zonder hart !!

Er moet zware internationale druk komen van de gewone mensen om een gezondere regelgeving voor het spel economie te krijgen op wereldvlak. Europese en wereldstakingen en betogingen en nog wat terroristen die een paar Goldman Sachs achtigen de nek oversnijden kunnen misschien een kentering teweeg brengen.
Vooralsnog blijft het kleinschalig en waarschijnlijk zelfs contraproductief maar toch ga ik.

Lees de kranten en volg de actualiteit in de plaats van dat gezeur...

Er gebeuren interessante ontwikkelingen op het World Economic Forum.

Sarkozy hekelt bankiers en lage dollar.
http://www.tijd.be/nieuws/buitenland...289166-439.art

Trichet schaart zich achter bankenplannen van Obama.
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...an-Obama.dhtml

Txiki 27 januari 2010 22:00

Present.

Nr.10 28 januari 2010 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4566924)
Werkgevers hebben alle baat bij gelukkige werknemers dus ze zijn uw vijand niet.

Zoek die eerder bij de heren en dames die enkel cijfertjes zien op hun papier en geen enkel contact hebben met de workforce. De traders, investeerders, holdings, etc....

Daar zit inderdaad fors wat crapuul bijeen: zo snel mogelijk geld verdienen zonder enige ethisch besef (want ze staan ook ver van de gevolgen van hun gedrag).

En hoe komt het dat ze ver staan van de gevolgen van hun gedrag?

Pelgrim 28 januari 2010 01:31

Misschien zal ik er zijn.

globalmedia 28 januari 2010 01:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4568063)

dankzij onder andere de hoofddoeken en de boerkas

skaldis 28 januari 2010 06:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben (Bericht 4567656)
Lees de kranten en volg de actualiteit in de plaats van dat gezeur...

Er gebeuren interessante ontwikkelingen op het World Economic Forum.

Sarkozy hekelt bankiers en lage dollar.
http://www.tijd.be/nieuws/buitenland...289166-439.art

Trichet schaart zich achter bankenplannen van Obama.
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...an-Obama.dhtml

Veel blabla, Sarkozy is een Amerikaanse havikkenmarionet door familie en andere banden en doet niet anders dan grootse uitspraken om zijn populariteit niet te zien zakken. Hij liegt echter steeds dat hij zwart ziet. Hij heeft nog maar net de grootste depositobank in de eurozone gecreëerd.

Van de bankenplannen van oorlogsgod Obama komt nooit iets in huis. Die geraken van ze leven niet door het huis of de senaat. Hij is ook een liefhebben van het hoge woord en de gebroken beloften.

Zeikstraal 28 januari 2010 07:24

Waar is het?

Wisord 28 januari 2010 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal (Bericht 4568199)
Waar is het?

'Mars voor jobs en respect' vindt plaats op vrijdag 29 januari vanaf 10u op het Schumanplein in Brussel

Henri1 28 januari 2010 07:59

Straffe gasten daar bij "Mars".

Ik maar denken dat "Mars" alleen maar direkt energie gaf....
Nu geeft "Mars" ook nog eens werk en respect....

Ge gaat het zien, het omzetcijfer van Mars gaat door het plafond.

Buyck Ruben 28 januari 2010 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 4568181)
Veel blabla, Sarkozy is een Amerikaanse havikkenmarionet door familie en andere banden en doet niet anders dan grootse uitspraken om zijn populariteit niet te zien zakken. Hij liegt echter steeds dat hij zwart ziet. Hij heeft nog maar net de grootste depositobank in de eurozone gecreëerd.

Van de bankenplannen van oorlogsgod Obama komt nooit iets in huis. Die geraken van ze leven niet door het huis of de senaat. Hij is ook een liefhebben van het hoge woord en de gebroken beloften.

Ik heb niets tegen een staking maar de sfeer zal steeds grimmiger worden. De werkgevers zullen dit absoluut niet waarderen. En ik zie niet in hoe dit ons uit de crisis zal halen? Ik wens de stakers alle succes.

funzo 28 januari 2010 11:34

kan niet komen, kmoet werken

Nr.10 28 januari 2010 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben (Bericht 4568477)
Ik heb niets tegen een staking maar de sfeer zal steeds grimmiger worden. De werkgevers zullen dit absoluut niet waarderen. En ik zie niet in hoe dit ons uit de crisis zal halen? Ik wens de stakers alle succes.

Ik heb soms de indruk dat sommige "werkgevers" liever "werkgever" zouden zijn in Haïti of Sierra Leone. Altijd maar dat gezeur over de overheid en de vakbonden. Wel, in beide landen heb je een minimale overheid en geen vakbonden. Het klimaat om te "ondernemen" moet daar schitterend zijn.

Zeikstraal 28 januari 2010 12:31

Ik moedig elk begin aan. Dit gaat geen reet uitmaken of je daar nu zal staan of niet. Maar we moeten de wetstraat maar eens ontslaan

Vette Pois(s)on 28 januari 2010 12:32

Geeft dat geen problemen op het werk, die mars op een werkdag?

Tavek 28 januari 2010 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4568063)

Omdat ze enkel geld versluizen en geen toegevoegde waarde scheppen.

Jozef Ostyn 28 januari 2010 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 4566881)

Ik ben benieuwd naar de eerste vakbondsleider die daar dus durft zeggen dat ze daar betogen tegen Barack Obama, de hoofdaandeelhouder van GM.

Vlaamse Patriot 28 januari 2010 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4568220)
Straffe gasten daar bij "Mars".

Ik maar denken dat "Mars" alleen maar direkt energie gaf....
Nu geeft "Mars" ook nog eens werk en respect....

Ge gaat het zien, het omzetcijfer van Mars gaat door het plafond.

Ik dacht dat Mars een soort van maand was in één of andere taal?

Henri1 28 januari 2010 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot (Bericht 4569049)
Ik dacht dat Mars een soort van maand was in één of andere taal?

Jij denkt te weinig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be