![]() |
17 jarige pleegt zelfmoord
17-jarige leerling pleegt zelfmoord op school in Namen
DM update Een zeventienjarige leerling heeft zichzelf van het leven beroofd in de inkomhal van het Institut Saint-Louis in Namen, net na de speeltijd vanochtend. De leerling had zijn daad enkele minuten daarvoor aangekondigd in een sms'je aan een vriendin. Dat heeft de substituut van de procureur des konings van Namen, Axel Delannay, gezegd. Zeer goede leerling De jongeman werd als een zeer goede leerling beschouwd en leek geen problemen te hebben, zei Delannay aan het Franse persagentschap AFP. "Hij heeft een 357 Magnum-revolver gebruikt en was op slag dood." De magistraat voegde toe dat de leerling niet geprobeerd heeft anderen te verwonden. "Er is geen schietpartij of zo geweest", luidt het. Het drama vond plaats rond 10 na 10, net na de speeltijd, zo zeiden enkele leerlingen ter plaatse. Zij omschrijven de jongeman als in zichzelf gekeerd. Wapen van vader Het wapen dat de jongen gebruikte blijkt wettig eigendom van zijn vader te zijn. Die hield het thuis verborgen. Volgens het parket had de man vermoedelijk nog niet gemerkt dat zijn wapen verdwenen was. De leerling had het weggeborgen in een koffertje in zijn tas. In de revolver zaten twee kogels. De jongeman kwam volgens het parket uit een normaal gezin. Hij werkte goed, had geen voorgeschiedenis en was niet gekend bij de politie. Knal De leerlingen van het Institut Saint-Louis hoorden een knal. Het lichaam werd ontdekt door een leerlinge die net verzorgd was omdat ze zich niet zo goed voelde. De leerlingen en onderwijzers zijn sterk onder de indruk van de feiten. De lessen werden wel voortgezet. De jongere broer van de jongeman werd op de hoogte gebracht door de leerlingenbegeleiding. Minister van Onderwijs Minister van Onderwijs in de Franse gemeenschap Marie-Dominique Simonet (cdH), reageert in een persbericht verbijsterd op de zelfmoord. Ze meldt ook dat ze al aandrong op psychologische begeleiding. "Het dringendst is een zo goed mogelijke begeleiding van de familie, de jongeren en het personeel van de school", stelt ze. Daarom heeft ze meteen gevraagd dat een mobiele ploeg van de Franse gemeenschap naar de school werd gestuurd om er psychologische ondersteuning te kunnen bieden. (belga/jv/vbd) De kist met het lijk van de jongen werd opgehaald aan de school. 27/01/10 17u43 |
Wat heeft dit met politiek te maken?
|
Ik stel mij de vraag of het wel verstandig is om vuurwapens thuis te hebben , en hoe die aan de kogels kwam ? Was het pistool geladen toen hij het nam ?
|
Triest.
|
Heeft niks met politiek te maken maar is wel een moment om stil te staan bij de zinloosheid en uit respect voor deze jongeman
|
Citaat:
|
Citaat:
Als iemand echt zijn zinnen op zelfmoord heeft gezet zal gebrek aan een vuurwapen hem echt niet tegenhouden :roll: |
Citaat:
Misschien niet maar het is wel veel simpeler en vraagt minder lef ... Waarom heeft een gezin met kinderen een wapen in huis mij lijkt dat niet kunnen. |
Tjah met een 357 magnum dan nog wel !!!
|
Citaat:
|
Alle wapens verbieden!
Oh wacht, dat is al... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
In het land met de meeste zelfmoorden (Japan) is elk particulier vuurwapenbezit verboden. Case closed |
Citaat:
Heb je al eens beelden gezien van mensen die een schot door hun hoofd overleefden? Lelijk zenne. Pijnlijk ook lijkt me, als zo de helft van uw hoofd weg is. |
Ik denk dat Fallen Angel ons wel zal kunnen vertellen wat zo nen magnum doet met uw koppeke ?
|
Citaat:
Ik denk dat ge moogt stellen dat er een andere reden is dat er zoveel zelfmoorden zijn in japan als wapenbezit ;) Maar ik ben wel akkoord met u dat wapenbezit an sich een manisch depressieve mens niet gaat tegenhouden om zelfmoord te plegen. Overdosis pillen is ook al genoeg eh...en echt pijnloos. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Pak dan eerst de Politie hun vuurwapens af.
Die schieten heden ten dage op alles wat beweegt. |
Citaat:
ik vind dat treinen niet meer mogen om dezelfde reden, en haal uw nestels maar uit uw schoenen en uw riem uit uw broek, al die pijnstillers hoestsiroop en andere farmaceutische rommel moet ook maar uit de rekken gehaald worden, en lever allemaal maar uw messen in ook. (ja ook die patattenschiller uit de schuif. ) Als dat wapen regelementair opgeborgen was, dan zat dat in een afgesloten koffer, en was de munitie ook appart opgeslagen. Met kinderen in huis moet je als wapenbezitter natuurlijk extra voorzichtig zijn, en er voor zorgen dat ze daar niet aankunnen. Maar iemand die iemand anders naar het leven staat, of zichzelf niet graag meer ziet, vind echt wel een manier. ... Ik stel voor alle scholen niet hoger te bouwen dan 2 meter, ze zouden wel eens naar beneden kunnen springen. Ik ken er genoeg die voor alternatieve methoden gingen en het allemaal niet overleefd hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be