Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Limburg onafhankelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134541)

Zapatista 29 januari 2010 22:43

Limburg onafhankelijk

Dit is een idee dat me steeds meer aantrekt.

Waarom wel en/of waarom niet volgens u?

Hollander 29 januari 2010 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 4572272)

belgisch Limburg? Nederlands Limburg? Beide?
Historisch Limburg? Historisch Limburg wat nu binnen de staatsgrenzen van Nederland en of België valt en of beide?

kortom, kunt u iets preciezer zijn?

Zapatista 29 januari 2010 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4572284)
belgisch Limburg? Nederlands Limburg? Beide?
Historisch Limburg? Historisch Limburg wat nu binnen de staatsgrenzen van Nederland en of België valt en of beide?

kortom, kunt u iets preciezer zijn?

Ik dacht aan Belgisch Limburg of Belgisch en Nederlands Limburg.

edit: liefst zie ik het tweede.

Hollander 29 januari 2010 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 4572288)
Ik dacht aan Belgisch Limburg of Belgisch en Nederlands Limburg.

edit: liefst zie ik het tweede.

Tja, ik kan vanuit hier niet beoordelen hoe de bevolkingen uit die gebieden daar tegen aankijkt. Vermits de huidige Limburgen niet voortkomen uit één historisch gebied (sec) kan het zijn dat de bevolkingen liever hun heil zoeken binnen huidige staatsverbanden. Maar als men wil, dan lijkt het me een prima initiatief om na te streven. Zó onlogisch vind ik de gedachte niet.

mja, of dat de beste optie is voor onze Lage Landen betwijfel ik. We zijn al verdeeld, en dat wordt hiermee niet beter. Grote landen zullen ons op deze manier volledig overvleugelen.

LiberaalNL 29 januari 2010 22:58

Nee, omdat er niet tot nauwelijks seperatisme bestaat. Reden: De Limburgers voelen zich binnen Nederland thuis.

Zapatista 29 januari 2010 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4572303)
Tja, ik kan vanuit hier niet beoordelen hoe de bevolkingen uit die gebieden daar tegen aankijkt. Vermits de huidige Limburgen niet voortkomen uit één historisch gebied (sec) kan het zijn dat de bevolkingen liever hun heil zoeken binnen huidige staatsverbanden. Maar als men wil, dan lijkt het me een prima initiatief om na te streven. Zó onlogisch vind ik de gedachte niet.

mja, of dat de beste optie is voor onze Lage Landen betwijfel ik. We zijn al verdeeld, en dat wordt hiermee niet beter. Grote landen zullen ons op deze manier volledig overvleugelen.

Dit is ongeveer hetzelfde wat ik denk, maar als de beide Limburgen zich verenigen zou dit misschien een aanzet zijn tot een grotere vereniging. Als een soort van tussenoplossing.

Zapatista 29 januari 2010 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4572315)
Nee, omdat er niet tot nauwelijks seperatisme bestaat. Reden: De Limburgers voelen zich binnen Nederland thuis.

In Belgisch Limburg hoor ik meer en meer over een onafhankelijk Limburg, maar hoe bent u zo zeker dat de Nederlandse Limburgers zich thuis voelen?

Txiki 29 januari 2010 23:09

Citaat:

Hoe moeten wij nu weten waarom wel en/of waarom niet dat idee u steeds meer aantrekt?

LiberaalNL 29 januari 2010 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 4572336)
In Belgisch Limburg hoor ik meer en meer over een onafhankelijk Limburg, maar hoe bent u zo zeker dat de Nederlandse Limburgers zich thuis voelen?

Aan alles. Er is geen enkele reden voor seperatisme voor de Nederlandse Limburgers en geen enkele uiting daarvan. De meeste Nederlandse Limburgers zijn desalniettemin trots dat ze uit Limburg komen en voelen zich Nederlander en Limburger.

Zapatista 29 januari 2010 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4572340)
Hoe moeten wij nu weten waarom wel en/of waarom niet dat idee u steeds meer aantrekt?

Flauwerik

Zapatista 29 januari 2010 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4572341)
Aan alles. Er is geen enkele reden voor seperatisme voor de Nederlandse Limburgers en geen enkele uiting daarvan. De meeste Nederlandse Limburgers zijn desalniettemin trots dat ze uit Limburg komen en voelen zich Nederlander en Limburger.

Misschien kan de Limburgse trots de Nederlandse overrompelen.

Txiki 29 januari 2010 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 4572342)
Flauwerik

Tja man, ik lees maar wat daar staat he.

Johan Bollen 29 januari 2010 23:14

Bestaat over de onafhankelijkheidswens geen onafhankelijke enquete in de beide Limburgen?

Zapatista 29 januari 2010 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4572347)
Tja man, ik lees maar wat daar staat he.

Daar staat waarom u wel en/of waarom u niet voorstander bent voor het idee: Limburg onafhankelijk.

Zapatista 29 januari 2010 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4572350)
Bestaat over de onafhankelijkheidswens geen onafhankelijke enquete in de beide Limburgen?

Geen idee, eerlijk gezegd.

Fetai 30 januari 2010 01:28

Nee, omdat ik het ze gewoon niet gun.

NoTuma 30 januari 2010 02:09

Voor mij is het goed, op één voorwaarde, het Graafschap Vlaanderen moet ook in ere worden hersteld...;-)

liberalist_NL 30 januari 2010 02:43

Zonder economische steun wordt Limburg een Nederlandstalig Wallonië.

Renesse 30 januari 2010 08:59

Citaat:

En wat met de solidariteit? :twisted::twisted::twisted:
:twisted::twisted::twisted::twisted:

Renesse 30 januari 2010 09:00

Vlaanderen is al zo klein! :twisted::twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be