![]() |
responsabiliseren
De meritocraten (lees: de goedverdieners) hebben altijd het mondje vol over "responsabiliseren".
Dwz. dat de have-nots, de armen, de lagere klassen maar zelf hun plan moeten trekken. Als de meritocraatjes zichzelf nu eens responsabiliseerden, en hun werkelijke inkomsten declareerden? Dan was de nationale schuld in één jaar afbetaald en de sociale zekerheid gered. |
Ik betaal een hoooooooooooooop belastingen. Dat is de reden waarom jij naar het strand kan.
|
8 miljard minder belastingen geïnd.
Misschien kan de Belgische Staat eens die computerschijf lenen van Kanselier Merkel, met de lijst van Belgische réfugiés bij de Zwitserse banken... |
zwitserse banken zijn zo passé ... geeuw
|
Citaat:
|
Citaat:
accijnzen op drank en brandstoffen vergeten ? successierechten vergeten ? gij geeft 80% af aan de staat, vermoed ik zo ... |
Ik ben 's nachts eens door de gouden bergen van Zwitserland gereden, 's nachts, om al dat geëxpatriëerde goud niet te moeten zien.
|
Citaat:
Rechtstreeks: voordelen, premies, subsidies, belastingsaftrek, lagere BTW, ... Onrechtstreeks: lonen, premies en subsidies voor klanten die je anders niet had. Bijkomend: zgn. negatieve externaliteiten (overheidsdiensten/infrastructuur die je gebruikt zonder te betalen). En natuurlijk ook: sociale zekerheid voor het geval je in de problemen zit. Ik betaal ook belastingen, niet als zelfstandige. Ik kan nauwelijks sjoemelen. De kans is groot dat ik van mijn bijdrage veel minder terugkrijg dan dat ik ervan aan jou betaal :-D Of ben je gewoon loontrekkende? |
Citaat:
|
De welgestelden moeten geresponsabiliseerd worden door alle overheidstegemoetkomingen middelenafhankelijk te maken,
ipv de rijkjes te laten parasiteren op de staat. |
Citaat:
|
Citaat:
Een sociaal vangnet dient om mensen te helpen die ongewild zonder inkomen raken. Niet om je een levenslange vakantie te garanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be