Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe taak voor leger ? Interventieteam bij overvallen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134562)

brother paul 30 januari 2010 14:24

Nieuwe taak voor leger ? Interventieteam bij overvallen...

Ik was zo aan het doorredeneren op het artikel dat politievakbond de alarmbel trekt...

Citaat:

politie luidt alarmbel na overval wisselkantoor

ReageerMailShare / Save
Politievakbond VSOA vindt dat de maat vol is na een nieuwe schietpartij met overvallers in het Brusselse. Een agent kreeg zaterdagvoormiddag drie kogels in het been na een hold-up op een wisselkantoor.
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...290731-438.art

Xenophon 30 januari 2010 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4573099)
Ik was zo aan het doorredeneren op het artikel dat politievakbond de alarmbel trekt...

Misschien moeten we een politiedienst oprichten die in aktie komt als er iets gebeurt, zo kunnen de andere politiemensen rustig frietjes halen en drank voor op het bureel.

Steve_M 30 januari 2010 14:46

Citaat:

Dan kunnen we net zo goed de politie afschaffen. Alles wat gevaarlijk zou kunnen zijn doet het leger en parkeerboetes schrijven hebben ze ook al uitbesteed. Bende huilies.

Cut de krap 30 januari 2010 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4573180)
Dan kunnen we net zo goed de politie afschaffen. Alles wat gevaarlijk zou kunnen zijn doet het leger en parkeerboetes schrijven hebben ze ook al uitbesteed. Bende huilies.

T'is het gerecht dat niet wil volgen.

kgeefgenefok 30 januari 2010 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4573155)
Misschien moeten we een politiedienst oprichten die in aktie komt als er iets gebeurt, zo kunnen de andere politiemensen rustig frietjes halen en drank voor op het bureel.

Problemen met begrijpend lezen? Ik ben er rotsvast van overtuigd dat internethelden zoals jij het wel anders zouden aanpakken ...

Citaat:

De drie vielen het wisselkantoor binnen met oorlogswapens, maar konden geen buit maken. Ze gingen ervandoor met een vluchtwagen en werden achtervolgd door de politie. De daders openden het vuur op het Rogierplein en op de Antwerpsesteenweg. De politie trachtte het trio te onderscheppen met een blokkade. De overvallers openden het vuur en raakten een van de agenten drie maal in het rechterbeen. De drie zouden zich zaterdagmiddag ophouden in een appartementsgebouw in Laken. De speciale eenheden van de politie zijn ter plaatse en een helikopter evalueert de situatie vanuit de lucht. Het is niet bekend of de daders een gijzelaar hebben.

winnezele 30 januari 2010 14:55

Citaat:

De gewone politie moet beter opgeleid en beter betaald worden om met dit tuig te wedijveren. Indien niet leger inzetten.

kgeefgenefok 30 januari 2010 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4573180)

Nog zo'n koene krijger

Xenophon 30 januari 2010 14:57

Citaat:

De overvallers openden het vuur en raakten een van de agenten drie maal in het rechterbeen.
Dat wil dan zeggen dat de agent nadat hij de eerste maal geraakt was nog te lui was om uit de weg te gaan.

Agenten zijn gewoonlijk zo lui dat moesten ze in brand staan ze nog te lui zijn om zichzelf te blussen.

Steve_M 30 januari 2010 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kgeefgenefok (Bericht 4573212)
Nog zo'n koene krijger

Ik laat mij niet betalen om wapens te gebruiken en de "koene krijger" uit te hangen. Als iemand schrik heeft om uit te rukken omdat hij gekwetst zou kunnen geraken dan had hij maar parkeerwachter moeten worden.

winnezele 30 januari 2010 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4573219)
Dat wil dan zeggen dat de agent nadat hij de eerste maal geraakt was nog te lui was om uit de weg te gaan.

Agenten zijn gewoonlijk zo lui dat moesten ze in brand staan ze nog te lui zijn om zichzelf te blussen.

Ga es een weekendje mee in Brussel en hou dan je verdomde smoel.

winnezele 30 januari 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4573223)
Ik laat mij niet betalen om wapens te gebruiken en de "koene krijger" uit te hangen. Als iemand schrik heeft om uit te rukken omdat hij gekwetst zou kunnen geraken dan had hij maar parkeerwachter moeten worden.

Hoop in dat geval (en het is al ferm bezig) dat men niemand nog vindt om te solliciteren bij de politie. Dan kun jij op niemand meer staan roepen langs de kant.

Xenophon 30 januari 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door winnezele (Bericht 4573233)
Ga es een weekendje mee in Brussel en hou dan je verdomde smoel.

Je bent precies kwaad? Ik kan er niets aandoen dat de politie corrupt, lui en incompetent is.

brother paul 30 januari 2010 15:06

Xeno heeft hier wel zijn grappigste kantje, zo ken ik u nog niet kerel

Xenophon 30 januari 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4573223)

De politieagenten zijn bij de politie gegaan omdat ze gewoonlijk te lui zijn om zelfs maar taxichauffeur te worden, parkeerwachter is veel te hoog gegrepen voor hen.

Xenophon 30 januari 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4573244)
Xeno heeft hier wel zijn grappigste kantje, zo ken ik u nog niet kerel

Allez man? Waar heb je dan gezeten heel de tijd dat ik hier al ben?

winnezele 30 januari 2010 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4573242)
Je bent precies kwaad? Ik kan er niets aandoen dat de politie corrupt, lui en incompetent is.

Is onwetendheid van jouw kant. Daarom zeg ik, ga es weekendje mee ipv langs de kant te staan lullen.

winnezele 30 januari 2010 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4573245)
De politieagenten zijn bij de politie gegaan omdat ze gewoonlijk te lui zijn om zelfs maar taxichauffeur te worden, parkeerwachter is veel te hoog gegrepen voor hen.

Niet aanvaard als parkeerwachter ofzo?

Xenophon 30 januari 2010 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door winnezele (Bericht 4573248)
Is onwetendheid van jouw kant. Daarom zeg ik, ga es weekendje mee ipv langs de kant te staan lullen.

Hoe kom je erbij dat ik onwetend ben? Je kent me toch niet?

Xenophon 30 januari 2010 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door winnezele (Bericht 4573252)
Niet aanvaard als parkeerwachter ofzo?

Ik ben geen flik hé!

Steve_M 30 januari 2010 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door winnezele (Bericht 4573241)
Hoop in dat geval (en het is al ferm bezig) dat men niemand nog vindt om te solliciteren bij de politie. Dan kun jij op niemand meer staan roepen langs de kant.

Ik geef elke maand zo'n 55% van mijn inkomen af in ruil voor functionerende diensten. In ruil daarvoor mag ik verwachten dat diensten hun werk doen.

Wat een idioot antwoord ook: doe het dan zelf. M.a.w. als morgen de brandweer niet uitrukt omdat het gevaarlijk werk is, dan moet ik zelf maar branden gaan blussen? Als leerkrachten morgen niet opdagen op hun werk omdat er toch leerlingen bijzitten die dom gaan blijven, dan moet ik zelf maar gaan lesgeven? Als dokters en verplegend personeel geen zieken meer verzorgen omdat ze dan ziektes kunnen oplopen, dan moet ik maar geneeskunde gaan studeren? Zo moeten we hier over niet veel meer discussiëren natuurlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be