Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   tips gevraagd voor N-Frankrijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134624)

Pieke 1 februari 2010 11:30

tips gevraagd voor N-Frankrijk

Vrijdag vertrek ik op weekend met Mevr. Pieke naar het noorden van Frankrijk, de streek rond Valenciennes.

Iemand er al geweest? Ergens lekker gegeten? Dingen gedaan die ab-so-luut gedaan moeten worden daar? Mooi dinges bezocht? Elke tip is welkom.

Yucagira 1 februari 2010 11:53

frankrijk

up :-P

Voltian 1 februari 2010 12:18

Het NOORDEN van Frankrijk ?! ;-)

Xenophon 1 februari 2010 13:24

Amuseer u met uw madam. ;-)

Anna List 1 februari 2010 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4576406)
Amuseer u met uw madam. ;-)

hihi de gouden tip ... heb je niet zo wat concretere tips ? :lol:

kgeefgenefok 1 februari 2010 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4576205)
Vrijdag vertrek ik op weekend met Mevr. Pieke naar het noorden van Frankrijk, de streek rond Valenciennes.

Iemand er al geweest? Ergens lekker gegeten? Dingen gedaan die ab-so-luut gedaan moeten worden daar? Mooi dinges bezocht? Elke tip is welkom.

Ja, blijf er weg en steun uw lokale economie ;-) Noord-Franse kost, beeeiii kaka.. en fuckin' veel te duur om met de typisch Franse air dégouté bediend te worden.

funzo 1 februari 2010 15:10

Valenciennes is misschien een beetje ver, maar wij gaan regelmatig naar pas blanc-nez.
wissant, wimereux, heel rustige buurt met lekker vers eten uit de zee :) lange wandelingen op lege stranden, beestig, zelf mosseltjes plukken MMMM

Johan217 1 februari 2010 15:12

Ik weet niet of soldatenkerkhoven passen in het idee van een gezellig dagje uit? Maar in de streek van Valenciennes - Cambrai - Arras zijn er anders genoeg.

Everytime 1 februari 2010 15:15

Citaat:

- Het "Musée des Beaux-Arts" van Valenciennes is zeker en vast het moeite waard!:-P

Tot volgende zondag is er een tentoonstelling over Franse schilder Jean-Baptiste Vanmour.

- De kerk Saint-Géry met dichterbij het park Saint-Géry met het standbeeld van Watteau. Watteau was een Franse schilder van de 17 en 18de eeuw en hij is in Valenciennes geboren, een van de schilders die het rococo-stijl vertegenwoordigt. De beeldhouwer van dit standbeeld komt trouwens ook uit Valenciennes : Jean-Baptiste Carpeaux.

- "La maison du Prévost", het oudste huis van Valenciennes

- Over restaurants in Valenciennes is er keuze genoeg in "le quartier des Wantiers".

Als het u al kan helpen!;-)

Jedd 1 februari 2010 15:20

Citaat:

als ge het niet erg vindt om ook de belgische kant van de schreve te verkennen en om te birdwatchen raad ik je aan eens te stoppen in de moerassen van Harchies. En echt vr zit ge dan ook niet van 't kasteel van beloeil.

voorts zou ge in die streken naar verluidt goe kunnen kajakken. Toegegeven, dan moet het ijs wel gesmolten zijn

funzo 1 februari 2010 15:31

en ge kunt in frans vlaanderen ier en daar nog een woordje vlaams spreken, met de oudere medemenshen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be