Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Speciaal rijbewijs voor snelle wagens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134683)

guido 007 2 februari 2010 18:14

Speciaal rijbewijs voor snelle wagens

De jongste zoon van "onze" koning heeft een briliant voorstel.

Het Nieuwsblad
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF02022010_009
Prins Laurent heeft enkele voorstellen gedaan om het verkeer veiliger te maken. Hij stelt onder andere voor om een speciaal rijbewijs in te voeren voor wie met een snelle wagen rijdt. De prins wil ook dat elke autobestuurder voor vertrek een checklist doorneemt, zoals een vliegtuigpiloot doet. En zelf is hij extra voorzichtig... in de paartijd.

Laurent deed zijn visie op verkeer uit de doeken in een interview met het gratis magazine 'Thema Nieuws', schrijft Het Laatste Nieuws.

Volgens de prins zou er een speciaal rijbewijs moeten komen voor wagens die 300 km/u kunnen rijden. Verder verklaart hij dat er voor een vliegtuig- of helikopterpiloot strikte regels gelden bijvoorbeeld in de vorm van waarschuwingsfiches. Zo wordt onder andere gecheckt of er genoeg olie is. Waarom dit principe niet invoeren bij automobilisten?

Over zijn eigen rijgedrag zegt Laurent dat hij extra voorzichtig is in de paartijd, 'de periode van het jaar dat de dieren zich voortplanten en ook veel meer afstanden afleggen'. De prins let ook extra op voor mensen die plots kunnen oversteken of een rood licht passeren omdat ze te veel gedronken hebben of drugs gebruikt hebben.

Busse87 2 februari 2010 18:27

Is dat nu werkelijk een post waard ??

Laat die Laurent toch is mekkeren . Hoe minder aandacht , hoe beter . En zijn ideeen zijn al helemaal te gek voor woorden .

Zoiets kon ik verzinnen toen ik 7 jaar was...

giserke 2 februari 2010 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4578935)
Is dat nu werkelijk een post waard ??

Laat die Laurent toch is mekkeren . Hoe minder aandacht , hoe beter . En zijn ideeen zijn al helemaal te gek voor woorden .

Zoiets kon ik verzinnen toen ik 7 jaar was...

Niet lachen met het werk de studiedienst van de BUB of BA.

:-D

Resqin 2 februari 2010 19:26

Het koningshuis goedpraten wordt hoe langer, hoe meer een hopeloze zaak.

guido 007 2 februari 2010 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4578984)
Niet lachen met het werk de studiedienst van de BUB of BA.

:-D

Ik vond het zo lachwekkend dat ik het moest posten.

DONG ZHUO 3 februari 2010 11:57

Bestaat er nergens ter wereld een organisatie die af en toe een prijs uitreikt voor de meest hilarische uitspraak of voorstel ?????????

onze prins valt daar ongetwijfeld iedere keer in de prijzen !!!:lol::lol::lol:

Henri1 3 februari 2010 11:58

Dubbel topic......

Raven 3 februari 2010 13:08

ja, Ik kan dat begrijpen, toch vervelend hé, die snelheidslimieten van 120 terwijl hij die zelfs met zijn goedkoopste wagen al haalt in 2de versnelling

Raven 3 februari 2010 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Resqin (Bericht 4579019)
Het koningshuis goedpraten wordt hoe langer, hoe meer een hopeloze zaak.

Beetje vechten tegen windmolens :-( . Ik denk dat als BUB'ber je elke avond beschaamd moet gaan slapen

lomeanor 3 februari 2010 18:26

Belachelijk.
En die mogen dat wel meer dan 120 rijden zeker ;-)

DONG ZHUO 3 februari 2010 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 4580806)
Belachelijk.
En die mogen dat wel meer dan 120 rijden zeker ;-)

Maar natuurlijk mogen die dat.....

kijk als ge in uwe peignoir in uwe porsche of ferarri springt om bij uwe pa een paar lengtes te gaan zwemmen in zijn zwembad dan kunt ge niet rap genoeg daar zijn..... wat zouden de "gewone" mensen wel niet denken als ze u zo zien rondrijden.... dat is dus een geval van heirkracht en dan mag dat hé.... uwe familienaam moet dan wél Von Sexen Coburg of Dé Belgique zijn nietwaar ! :mrgreen:

Raven 4 februari 2010 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 4580870)
Maar natuurlijk mogen die dat.....

kijk als ge in uwe peignoir in uwe porsche of ferarri springt om bij uwe pa een paar lengtes te gaan zwemmen in zijn zwembad dan kunt ge niet rap genoeg daar zijn..... wat zouden de "gewone" mensen wel niet denken als ze u zo zien rondrijden.... dat is dus een geval van heirkracht en dan mag dat hé.... uwe familienaam moet dan wél Von Sexen Coburg of Dé Belgique zijn nietwaar ! :mrgreen:

of de fiscus te ontlopen... die mannen rijden toch maar met een opel corsa + een gewoon rijbewijs.

De schoofzak 4 februari 2010 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 4580156)
Bestaat er nergens ter wereld een organisatie die af en toe een prijs uitreikt voor de meest hilarische uitspraak of voorstel ?????????

onze prins valt daar ongetwijfeld iedere keer in de prijzen !!!:lol::lol::lol:

De Lorre heeft al elke maand 'prijs': een pree waarvoor gij meer dan een jaar uwe frak moet afdraaien.

Quentin 5 februari 2010 08:37

Dit is gewoon te belachelijk voor woorden...

guido 007 5 februari 2010 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4582756)
De Lorre heeft al elke maand 'prijs': een pree waarvoor gij meer dan een jaar uwe frak moet afdraaien.

Inderdaad, en die hoeft er zelfs niets voor te doen.
Wij mogen ons gelukkig prijzen met een prins die gratis en voor niets zulke goed voorstellen kan lanceren. Een normale mens staken ze daarvoor in het gesticht.

skaldis 5 februari 2010 10:20

Laurant is net gebuisd voor zijn brevet van Preins door deze voorstellen. Preins af en alle dotaties met terugwerkende kracht terug storten.

Wisord 5 februari 2010 19:16

Ze moeten toch iets te doen hebben als best betaalde doppers van ons land .

guido 007 9 februari 2010 17:59

Voor mij mag ie de pot op.

Fallen Angel 9 februari 2010 18:40

Los van het koningshuisbashen heeft Laurent wel een punt.

Iedereen weet dat er in Duitsland op de helft van de autosnelwegen geen limiet is. Toch zijn er minder doden en gewonden per ingeschreven voertuig dan in België.

Verkeersongelukken heeft veel meer met onaangepast tot slecht rijgedrag te maken dan met snelheid. Alleen is snelheid veel gemakkelijker te meten (en te beboeten) dan onaangepast rijgedrag.
De reactie van politici bij slechte verkeersveiligheidscijfers is altijd: snelheid verminderen en superboetes (voor de begroting he).
Nooit maatregelen voor betere rijvaardigheid.
En ervaring biedt mij te zeggen dat Belgen na Grieken (Grieken negeren soms rode lichten) de slechtste chauffeurs in Europa zijn.

In Finland bijvoorbeeld duurt het minstens 2 jaar (inclusief slipcursus, nachtelijk rijden, etc) vooraleer je een definitief rijbewijs krijgt.

daiwa 9 februari 2010 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4590518)
Los van het koningshuisbashen heeft Laurent wel een punt.

Een kerel die in een normale rechtstaat al tien keer zijn rijbewijs zou kwijt geweest zijn die met zo'n voorstel komt is te zot om los te lopen, totaal ongeloofwaardig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be