![]() |
Vlaamse vrienden, Franstaligen denken zoals jullie
Titel van het artikel overgenomen als topictitel. Kon niks bedenken.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=AH2LNB6F Citaat:
|
Da's goed om weten.
Dat belooft een prima internasionale samenwerking voor binnenkort. |
altijd alleen maar Destexhe ...
die ga nog eens eindigen lijk cools ... |
Nagel op de kop. Ik probeer dat reeds jaren wijs te maken aan bepaalde extreem-linkse familieleden en kenissen van mij. Misschien helpt dit arikel.
|
Tis te hopen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Prachtig artikel. Het is zo helder, duidelijk en rationeel dat ik me afvraag hoe iemand dit ooit in twijfel kan trekken. Helaas leert de ervaring me dat de beste reactie die je van bepaalde mensen hierop kan verwachten "Ja, maar (..)" is.
Als meer mensen op deze manier zouden redeneren in plaats van in oneindige nuances en minimaliseringen te vervallen, dan zou vooruitgang misschien niet zo'n ijdele hoop zijn. |
Wie dit niet gelooft, moet maar eens het onderwerp opzoeken op het forum van "Le Soir".
Ook de franstalige Brusselaars nemen die agressie en die criminaliteit niet langer meer! Als ze nu ook nog kunnen bereiken dat hun politici het niet langer aanvaarden, dan kunnen er eindelijk maatregelen worden getroffen. Zolang echter die politici en burgemeesters vinden dat het enkel om een fait divers gaat, is het verloren werk. Trouwens eigenlijk geven zowel Moureau als Tielemans toe dat dit dagelijkse kost is , vermits het "maar " een fait divers is. Ze spreken dus zichzelf tegen. |
om het in de woorden te zeggen van Picqué... ik veeg mijn voeten aan wat Vlaanderen zegt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vermoed dan ook dat 'de leegte' waar u het over heeft, zich vooral situeert in de hoofden van mensen die koppig willen blijven volhouden: "tout va bien, Madame la Marquise". |
Dat de Vlaamse en Franstalige kiezer lang niet zo verschillend denken, is juist. Dat zich dat niet weerspiegelt in de politieke vertegenwoordigers ligt primair bij het grotere democratische deficit in Wallonië, een minder onafhankelijke pers en het onvermogen van conservatief-rechts om zich deftig te organiseren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Everytime zal dat ongetwijfeld bevestigen, want volgens hem/haar leven Franstalige Belgen al lang 'apart', in dit geval met het hoofd in de roze wolken, en de blik op oneindig (TF1, wellicht): "Problèm? Problèm? Comment ça? Moi, je vois pa d'problèm, donc ya pa d'problèm! Tout ce que je veux, c'est des sous. Donne-moi mes sous, et casse-toi. Sale flamin!" |
Citaat:
Het is dan ook uit die hoek dat de geposte reactie komt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be