Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   NSA en Google tekenen samenwerkingsverdrag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134782)

D'ARTOIS 4 februari 2010 16:03

NSA en Google tekenen samenwerkingsverdrag

Volgens Webwereld en The Washington Post gaan/hebben Google en de NSA een samenwerkingsverdrag op stapelstaan die verband houden met de laatste cyberaanval uit China.

NSA is een beruchte schender van de privacy getuige de volgende mededeling:

http://webwereld.nl/nieuws/65065/-go...=news_overview

http://www.washingtonpost.com/?nid=top_news

grievous 4 februari 2010 17:06

Goed nieuws voor normale mensen.:-D

Nr.10 5 februari 2010 05:23

China deed er goed aan Google een lesje te leren.

grievous 5 februari 2010 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4583142)

Daarmee weten we in welk kamp gij zit.

illwill 5 februari 2010 12:44

Citaat:

Hoe heeft China google een lesje geleerd? Denk je dat google eronder geleden heeft? Het enige wat China heeft is de sensuur voor zijn eigen inwoners...

Vreemd dat al degene die hier jaren moord en brand roepen wanneer het gaat over camera beveiliging en afluisteren van telefoongesprekken...in naam van vrijheid en schending van de privacy nu plots zwijgen terwijl mensen hun vrijheid word afgenomen. Indien het om de VS ging die zou sensureren...het forum zou weer te klein zijn om alle topics te kunnen plaatsen.
De hypocrisie van velen op dit forum druipt er gewoon vanaf.

the_dude 5 februari 2010 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grievous (Bericht 4583244)
Daarmee weten we in welk kamp gij zit.

het kamp van de goeie

Renesse 5 februari 2010 13:25

Amaai, waar is de tijd dat NSA nog een extreem-rechts marginaal groepje was dat vitten op "kleinburgers" tot hun core-business heeft verheven?

D'ARTOIS 5 februari 2010 14:05

De reden dat ik deze gebeurtenis op dit forum neerzette is dat ik daarmee wil aantonen dat het internet een gevaarlijk platform is als vervanging voor data-gevoelige communicatie.
Als banken en overheden hun hele hebben en houden inzetten en via een uiterst zwak en labiel transportmiddel zoals het internet is (en beter zal het niet worden) dan vraag ik me af waar hun gezonde vertsand is.
het heeft niets te maken met mensenrechten maar als een monopolistische organisatie zich samendoet met een van 's werelds meest beruchte anti-mens en individu gerichte organisaties, onafhankelijk van welke politieke signatuur er aan kleeft, meen ik toch te mogen stellen dat dit een niet onbelangrijk evenement is.

In geval van ernstige calamiteiten kan internet in delen uit elkaar vallen en op die manier een compleet economiksch bestel uit elkaar rukken.

grievous 5 februari 2010 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4583721)
De reden dat ik deze gebeurtenis op dit forum neerzette is dat ik daarmee wil aantonen dat het internet een gevaarlijk platform is als vervanging voor data-gevoelige communicatie.
Als banken en overheden hun hele hebben en houden inzetten en via een uiterst zwak en labiel transportmiddel zoals het internet is (en beter zal het niet worden) dan vraag ik me af waar hun gezonde vertsand is.
het heeft niets te maken met mensenrechten maar als een monopolistische organisatie zich samendoet met een van 's werelds meest beruchte anti-mens en individu gerichte organisaties, onafhankelijk van welke politieke signatuur er aan kleeft, meen ik toch te mogen stellen dat dit een niet onbelangrijk evenement is.

In geval van ernstige calamiteiten kan internet in delen uit elkaar vallen en op die manier een compleet economiksch bestel uit elkaar rukken.

Duidelijk iemand met een raar wereldbeeld.

roger verhiest 5 februari 2010 16:44

eigenlijk een nieuwe wet van Murphy :

Wat kan afgeluisterd worden zal afgeluisterd worden.

RodeLantaarn 5 februari 2010 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grievous (Bericht 4583900)
Duidelijk iemand met een raar wereldbeeld.

Realisme is niet voor iedereen weggelegd. Jij boven alle andere zou dat moeten weten.

Metternich 5 februari 2010 23:27

Google & Co: over de samenwerking tussen Google en NSA

D'ARTOIS 5 februari 2010 23:42

Het punt is dat iedereen die gebruikt maakt van Google's produkten Google onwillekeurig toegang verleent tot zijn pc en de inhoud daarvan.
De Google bots lezen elk woord dat in je pc staat, ongeacht in welk programma.
Dat is te zien aan de advertenties die ze op je afsturen.
Wil je een redelijk veilige pc dan zal je moeten afzien van alle googleprodukten en dat is een van de moverende redenen waaromhet aanbod van Google produkten zo groot is.
Een samenwerking met een van de meest beruchte diensten van de VS, te vergelijken met de vroegere KGB, is de NSA.
De NSA kan dus in feite beschikken over elk woord dat in een bij Google aangesloten pc configuratie staat. Als dat geen goor stukje privacyschending is dan kun je beter op het dak gaan zitten. Cyberaanvallen? Op wie? Google?
En waarom dan wel. Ze komen toch een stukje vrijheid brengen? En hebben ze daar Chinese Google accounts voor nodig? Laat me niet lachen, Google werkt alheel lang samen met VS veiligheidsdiensten en daarvoor mag zij gebruikmaken van Satfoto's.

grievous 6 februari 2010 08:35

Om de NSA met de KGB te vergelijken moet ge een raar wereldbeeld hebben.

illwill 6 februari 2010 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4584718)
Het punt is dat iedereen die gebruikt maakt van Google's produkten Google onwillekeurig toegang verleent tot zijn pc en de inhoud daarvan.
De Google bots lezen elk woord dat in je pc staat, ongeacht in welk programma.
Dat is te zien aan de advertenties die ze op je afsturen.
Wil je een redelijk veilige pc dan zal je moeten afzien van alle googleprodukten en dat is een van de moverende redenen waaromhet aanbod van Google produkten zo groot is.
Een samenwerking met een van de meest beruchte diensten van de VS, te vergelijken met de vroegere KGB, is de NSA.
De NSA kan dus in feite beschikken over elk woord dat in een bij Google aangesloten pc configuratie staat. Als dat geen goor stukje privacyschending is dan kun je beter op het dak gaan zitten. Cyberaanvallen? Op wie? Google?
En waarom dan wel. Ze komen toch een stukje vrijheid brengen? En hebben ze daar Chinese Google accounts voor nodig? Laat me niet lachen, Google werkt alheel lang samen met VS veiligheidsdiensten en daarvoor mag zij gebruikmaken van Satfoto's.

Pff, ik heb al jarenlang een oude pc welke met het net is verbonden. Mijn laptop met zeg maar al mijn "gevoelige" data op is niet met het net verbonden.

Denk je nu echt dat deze instanties iets hebben aan de info op jou of mijn pc? :lol: Echt niet.

Raven 6 februari 2010 14:50

Citaat:

Door de google accounts van politieke dissidenten te hacken???

illwill 6 februari 2010 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4585342)
Door de google accounts van politieke dissidenten te hacken???

Alles tegen bepaalde dingen met 1 of andere link met de VS is altijd goed voor sommigen. Als het dus maar tegen de VS is mag alles.

Fallen Angel 6 februari 2010 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4582108)
Volgens Webwereld en The Washington Post gaan/hebben Google en de NSA een samenwerkingsverdrag op stapelstaan die verband houden met de laatste cyberaanval uit China.

NSA is een beruchte schender van de privacy getuige de volgende mededeling:

http://webwereld.nl/nieuws/65065/-go...=news_overview

http://www.washingtonpost.com/?nid=top_news

Nu kan de NSA de privacy van googlegebruikers legaal schenden..............

Nr.10 6 februari 2010 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4585700)
Nu kan de NSA de privacy van googlegebruikers legaal schenden..............

Tijd voor de EU om google aan te pakken.

Nr.10 7 februari 2010 06:16

NSA bouwt nieuw datacenter.
Citaat:

Het Amerikaanse National Security Agency bouwt een nieuw datacenter in de woestijn van Utah, waar het ettelijke yottabytes aan gegevens kan bewaren. Wat-bytes? Blij dat je het vraagt. Een yottabyte is niet minder dan een triljoen gigabyte. In cijfers: 1.000.000.000.000.000 GB.
Citaat:

De NSA bouwt zijn nieuwe datacenter in het midden van de woestijn, op een oppervlakte van meer dan negen hectaren. Het complex kost een kleine twee miljard dollar en heeft een elektriciteitsrekening zo groot als die van Salt Lake City.
  • 1.000 gigabyte is een terabyte
  • 1.000 terabyte is een petabyte
  • 1.000 petabyte is een exabyte
  • 1.000 exabyte is een zettabyte
  • 1.000 zettabyte is een yottabyte
Bron

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be