![]() |
Waarom armoede hier meer voorkomt dan gemiddeld in de EU
Armoede onder huurders komt meer voor dan gemiddeld in de EU omdat ons land geen huursubsidies heeft.
Woningeigenaars kennen minder armoede omdat huiseigenaars van de overheid allerlei fiscale stimulansen krijgen. 2 De armoede onder gepensioneerden is hoger dangemiddels in de EU omdat onze pensioenen zo laag zijn 3 Ook de armoede onder de niet-werkenden is hoger, omdat zoveel werkloosheidsvergoedingen betaald worden, dat die wel laag moeten zijn. Zie ook het artikel van Guy Tegenbos in de standaard van 22/1/10 |
Citaat:
|
Blijf weg van de prive huurmarkt, dat is alles wat ik kan zeggen. Als je 600-700 per maand kan uitgeven aan een appartement, kan je evengoed kopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie dus geen beetje geld in handen heeft en niet aan vast werk geraakt, mag het vergeten om iets te kopen. Net die mensen die reeds in een financieel zwakke situatie zitten, zijn verplicht om iedere maand veel geld aan een huiseigenaar te betalen en kunnen dus niet sparen enzovoort. Ze komen in een vicieuze cirkel terecht. |
Citaat:
Veel arme gepensioneerden zijn dat omdat ze met huurlast zitten. Als je 900 per maand hebt, maar geen huurlast hebt, dan trek je het wel nog. Als daar 400-500 vanaf gaat aan huur zit je in de problemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Net zoals rijkdom is armoede erfelijk.
Je moet serieus op je tanden kunnen bijten en geduldig zijn om uit deze vicieuze cirkel te geraken. Als het dan lukt, dan kan je het zeer ver schoppen! De meeste groten uit de geschiedenis of wat dan ook hebben vaak eerst moeten afzien. Als je karakter en een tikkeltje geluk hebt dat kan je dat zwaar nadeel in een voordeel veranderen! |
Citaat:
"Hoe groot is de kans dat ze de lening niet zouden kunnen afbetalen" is hier een goeie richtgever.... |
Citaat:
Mijn vorige huisbaas kon inderdaad niet verkroppen dat ik, eerst de hele, en daarna zelfs niet de de helft van de kosten voor mijn rekening nam om de immer falende badkamerboiler te vervangen. Toen zette hij mij eruit, en verhuurde het appart niet meer, omdat het niet verhuurbaar meer is (er zijn geen afzonderlijke meters voor verbruik bv...) Dat zwaar verslaafde alcoholcrapuul van beneden, waarvoor om de haverklap de politie moet komen, dat mag wél blijven... |
Citaat:
http://www.poverty.org.uk/summary/eu.htm Belgie valt wel mee. Tenzij je Turk, Marrokaan of Italiaan bent natuurlijk: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wel profuus, Truus.. Maak je beklag liever bij Tegenbos. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be