Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Winters knoeiwerk op E313 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134874)

Descartes Jr 6 februari 2010 07:40

Winters knoeiwerk op E313
 
Men rukte uit met groot materieel :
pekemmers, borstels en een truweel.
De corruptiesfeer
bij het wegbeheer
bezorgt ons jaarlijks zo'n ritueel.



http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...l-op-e313.aspx

born2bewild 6 februari 2010 08:55

en het is niet de schuld van Nederlanders?
naaah...onmogelijk

Henri1 6 februari 2010 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4584962)
en het is niet de schuld van Nederlanders?
naaah...onmogelijk

Die hebben hun eigen problemen.
Neen dus.

http://www.autoblog.nl/archive/2009/...se-wegen-kapot

kelt 6 februari 2010 08:59

tsja....

De "asfaltbaan" is niet meer geschikt voor het verkeer anno 2010....

Zelfs een betonbaan heeft het al zwaar....

Men spreekt vaak van het ontwikkelen van verkeerstechnische ingrepen,misschien moet eens een serieus en vernieuwend onderzoek gestart worden omtrent een nieuwe generatie wegbedekkingen en/of een supersnelle reparatiemethode....Met bitumen en zo raken we er duidelijk niet meer uit...


DAT zou pas een innovatie zijn...

born2bewild 6 februari 2010 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4584965)
Die hebben hun eigen problemen.
Neen dus.

http://www.autoblog.nl/archive/2009/...se-wegen-kapot

ja jong, 't is wreed he.
hoe kan kleenex laurent nu nog deftig racen op zo'n wegdek wanneer hij bronstig staat

Descartes Jr 6 februari 2010 09:15

In Duitsland hebben alle autobahnen een fundering in gewapend beton met een dikte van 60 cm. Scheelt niks aan. Hier heeft men dat geld nodig om politieke partijen te sponsoren en 6 regeringen te financieren.

Max van Dietschland 6 februari 2010 09:41

Een deel van de Duitse autobahnen zijn dan ook nog aangelegd geweest in het Derde Rijk. Dat scheelt ook al. Alleen het beste was goed genoeg voor de Führer.

Descartes Jr 6 februari 2010 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4584988)
Een deel van de Duitse autobahnen zijn dan ook nog aangelegd geweest in het Derde Rijk. Dat scheelt ook al. Alleen het beste was goed genoeg voor de Führer.

Klopt niet. Die hernieuwing is pas de laatste decennia gebeurd. Overigens werd onze E40 (vroegere E5) aangelegd op bevel van ... Hitler.

born2bewild 6 februari 2010 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4584988)
Een deel van de Duitse autobahnen zijn dan ook nog aangelegd geweest in het Derde Rijk. Dat scheelt ook al. Alleen het beste was goed genoeg voor de Führer.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4584991)
Klopt niet. Die hernieuwing is pas de laatste decennia gebeurd.

lijkt ons geen tegenspraak.
Wij zien Max van Dietschland nergens beweren dat er sinds de jaren 30 geen onderhoud op de autobahnen is gebeurd
:roll:

een beetje eerlijk blijven aub

Tejokus 6 februari 2010 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4584966)
tsja....

De "asfaltbaan" is niet meer geschikt voor het verkeer anno 2010....

Zelfs een betonbaan heeft het al zwaar....

Men spreekt vaak van het ontwikkelen van verkeerstechnische ingrepen,misschien moet eens een serieus en vernieuwend onderzoek gestart worden omtrent een nieuwe generatie wegbedekkingen en/of een supersnelle reparatiemethode....Met bitumen en zo raken we er duidelijk niet meer uit...


DAT zou pas een innovatie zijn...

Als men eens werk maakte, zoals in Duitsland, van het gewicht te controleren
van vrachtwagens.

Veertig jaar geleden toen er weinig verkeer was, kon ik met de ogen dicht
de grens over steken met Nederland en ik kon dan precies vertellen
wanneer ik op Nederlandse bodem was.

Raven 6 februari 2010 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4584966)
tsja....

De "asfaltbaan" is niet meer geschikt voor het verkeer anno 2010....

Zelfs een betonbaan heeft het al zwaar....

Men spreekt vaak van het ontwikkelen van verkeerstechnische ingrepen,misschien moet eens een serieus en vernieuwend onderzoek gestart worden omtrent een nieuwe generatie wegbedekkingen en/of een supersnelle reparatiemethode....Met bitumen en zo raken we er duidelijk niet meer uit...


DAT zou pas een innovatie zijn...


Nonsens, de asfalt baan is wel degelijk geschikt... maar je hebt afsaltbanen die 20 jaar goed zijn (deze vereisen voornamelijk betere fundamenten), en degene die je elk jaar een nieuwe bovenlaag moet geven... beter kan je ze een schilleke noemen op de grond i.p.v. een weg.

Op korte termijn is de tweede variant goedkoper, en daarmee is al meteen de beslissing genomen voor het gros van de wegen door onze kortzichtige politici. De wegen in tunnels bijvoorbeeld zijn van de tweede variant, en daar komen heus geen gaten in :-)

stropke 6 februari 2010 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4584973)
In Duitsland hebben alle autobahnen een fundering in gewapend beton met een dikte van 60 cm. Scheelt niks aan. Hier heeft men dat geld nodig om politieke partijen te sponsoren en 6 regeringen te financieren.

:lol::lol::lol:
Zo 'n kapotte autostrade is ook een "fait diver" zekers?

Raven 6 februari 2010 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4585098)
:lol::lol::lol:
Zo 'n kapotte autostrade is ook een "fait diver" zekers?

Is het een federale bevoegdheid? Dan is het zeker een fait diver! Als vlaanderen geld steekt in de E313, moet ze ook geld steken in Waalse snelwegen! En zijn deze niet kapot, dan moeten ze versiering kopen voor langs die waalse wegen nonde dieu :twisted:. Per euro die naar vlaanderen rolt, ook al is dat gerechtvaardigt, zal ook een moeten rollen naar Wallonie. Anders alarmbel, en rij je nog maar een paar jaar langer langsom die gaten

Luddo 6 februari 2010 12:28

Naar het schijnt ligt de oorzaak aan de zware vorst in België. In Duitsland hebben ze daar geen last van en vriest het bijna niet. Daarom dat de wegen daar beter aan toe zijn. En als je dat niet gelooft...

djimi 6 februari 2010 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4584988)
...Alleen het beste was goed genoeg voor de Führer.

Ja, dat hebben o.m. de Duitsers aan den lijve mogen ondervinden.

Elk jaar een beetje meer van het beste.


En content dat ze er mee waren, jong.

Raven 6 februari 2010 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo (Bericht 4585120)
Naar het schijnt ligt de oorzaak aan de zware vorst in België. In Duitsland hebben ze daar geen last van en vriest het bijna niet. Daarom dat de wegen daar beter aan toe zijn. En als je dat niet gelooft...

mens kan zich afvragen hoe ze in zwitserland nog uberhaupt wegen hebben hé :-)

jbl 6 februari 2010 16:35

Vlaanderen heeft van onze wegeninfrastructuur een puinhoop gemaakt. De administratie wegen en verkeer wordt bezet door corrupte en incompetente ambtenaren. Enkele voorbeelden: volgens de ambtenaar van van de dienst wegen tijdens de nieuwsuitzending bij de aanvang van het putjes vullen stelde dat de werken maar een dag zouden duren, wel zelfs een ezel zou kunnen inschatten dat er veel meer werk aan was, een inschattingsfout of incompetentie? De affaire Janssens, ja die met zijn verkeersborden, Sauwens die als minister van verkeer alle palen geel en zwart liet schilderen, gelukkig heeft crevits miljoenen uitgegeven aan dynamische borden nu kunnen ze de putten tenminste aankondigen, ecotunnels en kilometers afsluitingen naast de autostrade voor de reeën en varkens weg te houden, flitspalen zet vlaanderen bij de vleet, strooidiensten die niet komen opdagen of in panne vallen, inhaalverboden voor vrachtwagens waar geen enkele buitenlander aan uit kan, de slechte afwatering en verstopte goten waardoor er bij een zomeronweer plassen blijven staan dat soms de boot een goed alternatief is, slechte planning van samenvallende werken waardoor de files onmenselijk lang worden, de zo noodzakelijke Oosterweelverbinding, de vele knelpunten (vb de N 74) waar nu al tientallen jaren over vergaderd wordt en de overheid in haar eigen wetgeving en regels vastloopt kortom een gepruts en geknoei van de goed besturende vlaamse overheid die geen weerga kent. Dit zijn ronduit congolese toestanden, geen enkel buurland heeft in die mate met deze problemen te kampen dat zegt toch veel over de verantwoordelijkheid en de keuzes van onze overheid.
In plaats van nieuwe rijstroken, betere wegen neen want da's vandaag geen politiek correcte houding, met het hele gedoe rond de opwarming, dat krijgt chiroleidster crevits waarschijnlijk niet over haar hart.
Kuis die administratie eens op want het is duidelijk dat er een gebrek is aan kennis, toezicht en bekwaamheid van de wegbeheerder, nu alles op de aannemers steken die de herstellingen uitvoeren is schandalig, zij voeren ook maar uit wat de administratie hen oplegt.
Het is duidelijk dat de werkende mens die dagelijks op weg is, bovendien hiervoor een pak belastingen betaald en in de toekomst misschien nog meer gaat betalen (want dat rekeningrijden gaan we ook nog te slikken krijgen) gegijzeld wordt door zijn eigen incompetente overheid en dit tot mijn verbazing maar blijft aanzien, hij schoof, schuift en zal blijven aanschuiven....


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be