Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Moet Moderatie méér optreden tegen persoonlijke aanvallen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134891)

eno2 6 februari 2010 14:45

Moet Moderatie méér optreden tegen persoonlijke aanvallen?

Ja, want die verzieken nog het meest het forum.

artisjok 6 februari 2010 16:58

Ja, dat vind ik ook.
Persoonlijke aanvallen dragen niet bij tot de discussie en horen niet thuis op een discussieforum.

liberalist_NL 6 februari 2010 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4585332)
Ja, want die verzieken nog het meest het forum.

De moderatie is selectief hierin, vind ik. Diepe beledigingen verpakt als neutrale opmerkingen worden niet beboet, terwijl een simpel ''je hebt oogkleppen op'' bij mij al tot strafpunten leidt. Dus liever alles of niets, daar pleit ik voor. Geen arbitraire strafpunten meer.

Alboreto 6 februari 2010 18:43

Ik vind dat de moderatie een goede gulden middenweg volgt.

artisjok 6 februari 2010 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 4585621)

Nu en dan begrijp ik niet hoe die weg loopt.
Soms heb ik de indruk dat die weg niet altijd even rechtdoor loopt.

Sus Iratus 6 februari 2010 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4585548)
De moderatie is selectief hierin, vind ik. Diepe beledigingen verpakt als neutrale opmerkingen worden niet beboet, terwijl een simpel ''je hebt oogkleppen op'' bij mij al tot strafpunten leidt. Dus liever alles of niets, daar pleit ik voor. Geen arbitraire strafpunten meer.

Ik heb strafpunten gehad omdat ik in een discussie met iemand naar iemand anders verwees met "die groente"...

Toen ik om tekst en uitleg vroeg aan de desbetreffende moderator, kreeg ik dit:
Citaat:

En dan nog dit: wij kunnen onmogelijk alles lezen op het forum. En er zijn dus ongetwijfeld overtredingen van het forumreglement die aan onze aandacht ontsnappen. Daarom ook dat berichten kunnen gerapporteerd worden via het rode driehoekje (let wel: veel rapporteringen zijn onterecht en worden zonder gevolg geklasseerd). Bovendien worden persoonlijke aanvallen niet berispt wanneer duidelijk is dat de persoon aan wie de aanval gericht is daar geen aanstoot aan neemt.
Op mijn vraag wie dan degene is die bepaalt of de persoon aan wie de aanval zou zijn gericht er wel of niet aanstoot aan neemt, heb ik tot op heden géén antwoord mogen vernemen.

Hoe dan ook riekt het zeer sterk naar absolute willekeur van de zijde van (bepaalde) moderators enerzijds, en naar hele lange tenen van bepaalde forumleden anderzijds. Een forumlid dat kwaad wil, hoeft enkel maar spijkers op laag water te gaan zoeken, dit als persoonlijke aanval/belediging te melden, gaarne vergezeld van een uitvoerige beschrijving van de gekrenkte gevoelens en ziel, en hoplakee de strafpunten zijn onderweg.

Karma 6 februari 2010 21:39

Misschien moet de moderatie eens afspraken maken onder elkaar dat ze allemaal op dezelfde manier modereren. Wat bij de ene toegelaten wordt krijgt bij de andere strafpunten.

Ik heb bijvoorbeeld al enkele keren in een verkeerd forum een draad begonnen (niet opzettelijk) en ben daar totnogtoe eenmaal met strafpunten voor bedeeld geweest.

Mijn laatste strafpunten heb ik gekregen omdat ik in strijd was met het forumreglement zogezegd. Ik had gewoon een openingspost gequoot en daar commentaar op gegeven. Blijkt achteraf dat de openingspost in strijd was met het forumreglement en omdat ik er op heb gereageerd .... ik dus ook. Bij navraag bij de moderatie heb ik nooit antwoord gekregen. Tja ... rare jongens die Romeinen ...

Alboreto 6 februari 2010 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4585758)
Op mijn vraag wie dan degene is die bepaalt of de persoon aan wie de aanval zou zijn gericht er wel of niet aanstoot aan neemt, heb ik tot op heden géén antwoord mogen vernemen.

Blijkbaar was het de persoon die aanstoot nam die het driehoekje heeft gedrukt waardoor het duidelijk was?

liberalist_NL 7 februari 2010 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4585758)
Hoe dan ook riekt het zeer sterk naar absolute willekeur van de zijde van (bepaalde) moderators enerzijds, en naar hele lange tenen van bepaalde forumleden anderzijds. Een forumlid dat kwaad wil, hoeft enkel maar spijkers op laag water te gaan zoeken, dit als persoonlijke aanval/belediging te melden, gaarne vergezeld van een uitvoerige beschrijving van de gekrenkte gevoelens en ziel, en hoplakee de strafpunten zijn onderweg.

Hier kan ik me in vinden.

Txiki 7 februari 2010 05:27

Weer een bos bomen tegen de grond... :roll:

Rudy 7 februari 2010 15:07

Ik ben ervan overtuigd dat als iemand zich persoonlijk aangevallen voelt, en daar ook melding van maakt, daar ook op gepaste wijze op wordt gereageerd.
Je moet het wel melden. Zoals ik ook al elders in reacties van de moderatie heb gelezen: de moderatie kan niet alles lezen.

filosoof 7 februari 2010 15:11

Citaat:

Duidelijk : ik kreeg vorig jaar 4 punten aan mijn broek omdat ik een post begon met "Maar moeke toch!"
en 4 punten omdat ik op een persoonlijke aanval beantwoorde met "schreef".. en een copy/paste van de avatar van de aanvaller.

filosoof 7 februari 2010 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4586138)
Weer een bos bomen tegen de grond... :roll:

Hoge bomen vangen veel wind, hé.

globalmedia 7 februari 2010 15:38

Hilarisch!!

Zwartengeel 8 februari 2010 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4586620)
Duidelijk : ik kreeg vorig jaar 4 punten aan mijn broek omdat ik een post begon met "Maar moeke toch!"

Wellicht was de persoon aan wie dat gericht was zijn moeder net dat weekend overleden.

Anna List 8 februari 2010 09:54

moderatie moet daar niks aan doen

da's de verantwoordelijkheid van elke forummer zelf

en ja, iemand die zoiets doet, valt bij mij heel diep.

eno2 8 februari 2010 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4585548)

Jawadde, voor oogkleppen strafpunten!!!!
Je kan hier ook geen strafpunten betwisten hé, zelfs niet erover discussiêren, want dan gaat de draad stelselmatig op slot.

Het valt dus niet te bepalen wat arbitrair is en wat niet...

eno2 8 februari 2010 09:56

Citaat:

Hoe krijg jij daar zicht op?

eno2 8 februari 2010 10:00

Citaat:

Ik heb bijvoorbeeld al enkele keren in een verkeerd forum een draad begonnen (niet opzettelijk) en ben daar totnogtoe eenmaal met strafpunten voor bedeeld geweest.
Ik ook, bovendien beweert de bestraffende moderator dat ik gewaarschuwd was, terwijl de datum van mijn verkeerde posting nog voor de waarschuwing viel.
Op mijn e-mail aan hem hierover kreeg ik dan weer geen antwoord.

Rudy 8 februari 2010 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4587544)
Ik ook, bovendien beweert de bestraffende moderator dat ik gewaarschuwd was, terwijl de datum van mijn verkeerde posting nog voor de waarschuwing viel.
Op mijn e-mail aan hem hierover kreeg ik dan weer geen antwoord.

Kan best zijn. Maar hoeft iedereen dit te weten ? Waarom je rancune tegenover de moderatie ventileren door zich pertinent te profileren als slachtoffer tegenover de forumleden ?
Op een forum heeft niemand rechten. Je bent overgeleverd aan de perceptie van de initiatiefnemers, zijnde de moderatie. Wie zich niet thuisvoelt zoekt andere oorden.
Beschouw dit aub niet als een persoonlijke aanval.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be