freespirit |
9 februari 2010 05:41 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord
(Bericht 4589415)
Makker djeezus het zit jou diep he .... voor jou zijn het allemaal fundis barbaren , voorhuidslachters en slechten he ...ik heb er toevallig een deel familie van en dat zijn toevallig geen fundis maar brave mensen die zich hier al 4 generaties hebben geworteld op onze vraag er zijn zelfs bierdrinkers bij . En nu zijn het na 9/11 plotseling fundis ..... potentiele opblaasterroristen.... :new-alie:
|
Ik heb die zaken die jij aanhaalt, nooit algemeen gesteld of beweerd. Het zijn enkel maar vaststellingen dat een deel van de moslimallochtonen, vaak onder invloed van de tendensen in de 'thuislanden', fanatieker worden en per se hun religieuze identiteit steviger wensen uit te dragen. Ik weet ook wel dat de meeste islamieten geen zelfmoordterroristen zijn, maar ook bij ons kan je niet ontkennen dat de tendens bestaat om geïmporteerde leefregels en gewoonten op te dringen aan eerst en vooral zichzelf en vervolgens aan de niet-moslims. Dat ontkennen zou gewagen van stekeblindheid. Om nogmaals met een voorbeeld af te komen: twintig jaar geleden moest er in het Antwerps onderwijs geen hoofddoekenverbod worden uitgevaardigd, want dan stelde dat probleem zich quasi niet. Bijna geen enkel jong moslimmeisje of tiener zag je toen met een doekje over straat gaan. Weliswaar de 'oudere' moeders uit de eerste generatie, maar we hoopten dat dit met de integratie van de volgende generaties eruit zou gaan. Niets bleek echter minder waar, nieuwe geïmporteerde fanatieke tendensen staken de kop op. Het gegeven van de voortdurende gezinshereniging vanuit het thuisland en de huwelijken met partners vanuit het land van herkomst heeft daar uiteraard geen goed aan gedaan.
By the way, wel tof dat uw familie bier is gaan drinken. ;-) Helaas neemt het aantal etablissementen in Antwerpse migrantenbuurten waar je geen alcohol meer kan krijgen, dagelijks toe.
|