Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Brussel Vlaams Gekleurd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=13501)

Fribre 8 mei 2004 15:12

De Brusselse N-VA wil "Brussel Vlaams kleuren"

De N-VA stapt in Brussel met de slogan "Brussel Vlaams Gekleurd" naar de verkiezingen. CD&V en N-VA zijn de waakhond voor de Vlamingen in Brussel, aldus N-VA-voorzitter Geert Bourgeois.
De VLD houdt het immers enkel bij woorden en het Vlaams Blok jaagt met een extreem-rechts programma vooral Franstalige kiezers na, luidt het.

De N-VA heeft drie kandidaten op de kartellijst voor het Brussels Parlement: lijstduwer Paul De Ridder, Linda Mbungu-Dinkueno, een Vlaamse met Congolese roots, en Nicole Cambré.

Voor het Vlaams Parlement staan Jo Ory, een in Korea geboren Vlaming, en Karl Vanlouwe, de nieuwe voorzitter van N-VA-Brussel, op de lijst.

Wat wil de N-VA in Brussel:

- Naleving van de taalwet in de gemeenten en de ziekenhuizen. Gemeenten krijgen pas het geld van de Lombard-akkoorden als ze de taalwetgeving volledig respecteren
- Een tweede Vlaams ziekenhuis
- Bijkomende voorrang voor Nederlandstalige kinderen in het Nederlandstalig onderwijs in Brussel
- Toegangspoorten in de metro om bendes uit de stations houden
- Een metro tot aan het AZ VUB in Jette
- Een fusie van de 19 gemeenten tot maximaal zes gemeenten

Vladimir 8 mei 2004 16:57

Ik snap niet hoe mensen voor een partij kunnen stemmen met zo'n prioriteiten. In plaats van Vlaamse ziekenhuizen proberen te bekomen zoud ge beter zorgen dat er meer geïnvesteerd wordt voor het deftig functioneren van alle Brusselse ziekenhuizen. Of telt de gezondheid van franssprekenden niet mee voor jullie?

Spelev 8 mei 2004 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vladimir
Ik snap niet hoe mensen voor een partij kunnen stemmen met zo'n prioriteiten. In plaats van Vlaamse ziekenhuizen proberen te bekomen zoud ge beter zorgen dat er meer geïnvesteerd wordt voor het deftig functioneren van alle Brusselse ziekenhuizen. Of telt de gezondheid van franssprekenden niet mee voor jullie?

Inderdaad er zijn mensen die op straat liggen weg te rotten en jullie prioriteit is het veranderen van een vlag. :roll: Zolang het hun maar populair maakt zeker. :roll:

Jozef Ostyn 8 mei 2004 18:08

Citaat:

U kent helaas de toestand in de Brusselse ziekenhuizen niet. Vlamingen zijn daar meestal niet welkom, tenzij ze bereid zijn om Frans te spreken. In het enige Vlaamse ziekenhuis daarentegen worden de patiënten wel in hun taal onthaald.

Gentenaar 8 mei 2004 18:11

knip (quote probleempje)

Gentenaar 8 mei 2004 18:12

"Brussel Vlaams Gekleurd"

Dat is al sinds de jaren tachtig!

Ik kan me Brussel Vlaams zelfs niet meer in zwart-wit voorstellen!

Trouwens, de goede term is NIR, BRT, BRTN of VRT.

Brussel Vlaams is volkstaal. (niet dat ik daar iets tegen heb, mijn ouders zeiden dat ook altijd)[/quote]

Pelgrim 8 mei 2004 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spelev
Citaat:

Inderdaad er zijn mensen die op straat liggen weg te rotten en jullie prioriteit is het veranderen van een vlag. :roll: Zolang het hun maar populair maakt zeker. :roll:

Jullie schijnen het probleem niet te begrijpen eigenlijk. Er zijn genoeg franstalige ziekenhuizen maar te weinig nederlandstalige.

Spelev 8 mei 2004 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:

Jullie schijnen het probleem niet te begrijpen eigenlijk. Er zijn genoeg franstalige ziekenhuizen maar te weinig nederlandstalige.

Wat gaat van vlag veranderen daar in godsnaam aan doen?

U gaat N-VA stemmen.

Pelgrim 8 mei 2004 19:29

Vlaggen daar hou ik mij zou niet mee bezig. Maar ik vind de eis tot meer nederlandstalige ziekenhuizen toch wel gerechtvaardigd.

Nee, ik stem overigens niet op n-va deze keer. Straf he :wink:

Spelev 8 mei 2004 19:39

Citaat:

U zult het nog een doen. Ik zie het in u ogen.

Pelgrim 8 mei 2004 19:42

:lol:

gij probeert mij te overhalen op n-va te stemmen? Wat gaan we nu weer beleven!

Spelev 8 mei 2004 19:48

Citaat:

Totaal niet ik zeg gewoon wat mijn visioen mij heeft verteld.

Pelgrim 8 mei 2004 19:55

Citaat:

Citaat:

Totaal niet ik zeg gewoon wat mijn visioen mij heeft verteld.

Leuk! Kunt gij ook de lotonummers van volgenbde week doorgeven? Via PB dan.

we zijn serieus aan het afwijken hier

Vlaanderen Boven 8 mei 2004 22:03

Wie heeft het hier over een 'nieuwe vlag'??

En oh zo typisch...'maar er zijn andere problemen, dus daar moeten we geen aandacht aan schenken!'.

Hans1 8 mei 2004 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:

U kent helaas de toestand in de Brusselse ziekenhuizen niet. Vlamingen zijn daar meestal niet welkom, tenzij ze bereid zijn om Frans te spreken. In het enige Vlaamse ziekenhuis daarentegen worden de patiënten wel in hun taal onthaald.

Dat is larie. Er zijn vele tweetalige ziekenhuizen in Brussel.

Waarom streeft uw partij anderzijds niet samen met de B.U.B. naar individuele tweetaligheid voor alle Belgen? Uw partij is zeer hypocriet en stuurt alleen aan op verzuring en vervreemding.

Hans1 8 mei 2004 22:55

Citaat:

Vlaggen daar hou ik mij zou niet mee bezig. Maar ik vind de eis tot meer nederlandstalige ziekenhuizen toch wel gerechtvaardigd.

In Zuid-Afrika hebben ze de apartheid al een tijdje geleden afgeschaft. In België bestaat ze nog...

Ik heb niets tegen tweetalige ziekenhuizen, maar die bestaan er vandaag ook.

Jozef Ostyn 8 mei 2004 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Dat is larie. Er zijn vele tweetalige ziekenhuizen in Brussel.

Waarom streeft uw partij anderzijds niet samen met de B.U.B. naar individuele tweetaligheid voor alle Belgen? Uw partij is zeer hypocriet en stuurt alleen aan op verzuring en vervreemding.

Iedereen weet dat de bi-communautaire ziekenhuizen in Brussel in de praktijk niet echt tweetalig zijn. Dat is nu juist het probleem! Dat u halsstarrig weigert om dit te zien kan ik ook niet helpen.

Overigens, weet u eigenlijk wel welke "mijn partij" is? Eén van de meest verzuurde personen op dit forum bent uzelf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be