![]() |
Genkse school verbiedt GSM
|
ze hebben groot gelijk.
|
Dat zou op elke school moeten verboden worden.
|
hoe gaan ze dat doen ?
|
hmm.verbieden op school vind ik er over. je kan eisen dat de gsm af staat, maar hem op zak hebben kan je niet verbieden. Stel dat je je ouders/voogd/... moet bellen na de schooluren om je ergens op te komen pikken, of gewoonweg om andere redenen?
|
Citaat:
|
Leraars hebben schrik dat ze gefilmd worden als ze erover gaan zoals die cementleraar gefilmd werd. Niks meer dan dat: ouderen die schrik hebben van jongeren en dat afreageren door zo'n regeltjes te stellen.
|
Citaat:
dat ze het eerst maar op een analoge manier leren, zodat ze nog voort kunnen als den digitale snelweg verstopt zit. ;-) rekenen zonder rekenmachine , kaartlezen zonder GPS, opzoeken in boeken , typen op een mechanisch typemachine (als ge die nog zou vinden... ) J spatie, J spatie, ... en als ge dat goed kunt, dan vliegen uw vingers, full speed over het toetsenbord. Ze zouden eigenlijk die dingen terug moeten maken alleen al voor training doeleinden. |
Citaat:
Al die gesemekes zijn net een van de zwakke punten in onze huidige mietjesmaatschappij, "we zullen rap ies bellen..." wij konden onze plan trekken als we platten band hadden of den trein voor onze neus vertrok, zelf al was dat de laatste... Versta mij niet verkeerd, ik verdien goed mijne kost met al die digitale rotzooi, maar net omdat ik het regelmatig moet oplappen weet ik dat de old school methode kennen essentieel is. |
Jongeren hebben geen gsm nodig op school. De ouders weten waar ze zitten (op school, of op de weg tussen school en thuis) en indien ze toch moeten bellen kunnen ze dat wel gaan vragen op het secretariaat.
Overigens, als ge platte band hebt met de fiets, kunt ge evengoed even aanbellen om te vragen of ge uw ma moogt bellen he. Zo deden wij dat. |
Kinderen hebben geen nood aan een GSM. Op school hoort zoiets niet thuis.
Goed zo. |
Citaat:
|
Citaat:
Serieus die mechanische typemachines zijn regelrechte ondingen, ge kunt uw fouten niet verbeteren, dus ge ziet ze staan, dus ge leert ze niet maken, ge leert ook uw aanslag, mijn vingers racen gewoon over een toetsenbord, straffer nog het maakt niet uit in welke layout ze staan, gewoon omdat het een automatisme is. Dat is veel moeilijker te leren op een tekstverwerker, verdoeme, om om die vorige komma te zetten, was mijne pc weer aan het "denken" zie op een mechanisch machine hebt ge dat niet voor, Na die eerste basis training, (als ge het onder de knie hebt) kunt ge op tekstverwerkers tikken zoveel ge wilt, maar de basis leert ge met de moeilijkst beschikbare methode. |
Ik heb hier nog ergens zoiets staan, ja.
|
Citaat:
Wordt steeds meer en meer toegepast (ziekenhuizen, etc) en kan je gewoon in een electronicazaak kopen. |
Citaat:
maar die hebben zo bijna allemaal weggenomen ondertussen eh. |
Citaat:
. Het grote probleem is het feit dat een gsm allang geen telefoon meer is maar tevens een gameboy,sms-machine,mp3 player,fototoestel,filmcamera,videoplayer..kortom multimediaspeelgoed.. |
Citaat:
Ach het hoort erbij. Die gsm, tis een luxeproduct. Velen willen dat niet onder ogen zien. |
Citaat:
|
Citaat:
Toch ben ik gewonnen voor een GSM verbod op school, daar hebben ze hem inderdaad niet nodig. Het misbruik ervan is te groot geworden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be