Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoofddoekaanval : Dewinter vangt bot bij Peumans (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135093)

BlueThunder 10 februari 2010 17:07

Hoofddoekaanval : Dewinter vangt bot bij Peumans

Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter heeft in het Vlaams parlement uitgehaald naar een vrouw met hoofddoek die in de publiekstribune de plenaire zitting van het parlement volgde. Dewinter eiste dat de vrouw uit respect voor het parlement haar hoofddoek zou uitdoen of de publiekstribune zou verlaten.

http://hln.be/hln/nl/1275/Islam/arti...-te-gaan.dhtml

:lol: goede zet van de voorzitter... iedereen draagt wat hij zelf wil en is baas over eigen lichaam

omaplop 10 februari 2010 17:13

Ik zou zeggen : iedereen draagt thuis wat hij wil, voor de rest moet men de anderen respecteren en niet shockeren.

Henri1 10 februari 2010 17:48

Die vrouw met hoofddoek was Alexandra Colen.
Hebben ze gewoon gedaan om een rel uit te lokken.

Peumans had dat onmidellijk door. 8-)

giserke 10 februari 2010 18:57

Er stonden waarschijnlijk geen punten op het agenda waarmee FDW kon in de pers komen.
Dan maar eens rondkoekeloeren in de zaal waar iets te rapen valt.

globalmedia 10 februari 2010 19:09

dewinter die aangevallen word door een losgeslagen hoofddoek,dat zou pas origineel nieuws zijn!

bartje 10 februari 2010 19:41

Met wat hij zich toch bezighoudt... net alsof er geen belangrijkere zaken zijn dan dat er daar toevallig iemand in de tribune zit met een hoofdoek aan..... pfffffff.... doet me denken aan die heisa die hij uitlokte rond de Nina reportage van Hilde Crevits....

solidarnosc 10 februari 2010 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4592341)
Er stonden waarschijnlijk geen punten op het agenda waarmee FDW kon in de pers komen.

Dat was gewoon een pavlov reactie maar dan met hoofddoeken in plaats van handenbrokken. ;-)

grimbergen 10 februari 2010 20:13

Mag men een hoed opzetten in het publiek? Zo ja geen probleem. Zo neen afzetten die hoofddoek.

Tick 10 februari 2010 20:18

Ik weet het niet, moet men in het publiek neutraal zijn, dan moet men neutraal zijn.
Anders kan iedereen daar voor de camera´s gaan zitten met allerlei spandoeken om zaken te eisen of schokeren.

Herr Oberst 10 februari 2010 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4592341)

1/4e van de actuele vragen in het parlement werd vandaag door Vlaams Belangers gesteld. Indien uw redenering doorgetrokken wordt ("men mag niets aankaarten indien er belangrijker zaken te melden zijn") zou de diversiteit van het parlementaire debat totaal onderuit gehaald worden.

ministe van agitatie 10 februari 2010 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4592136)
Ik zou zeggen : iedereen draagt thuis wat hij wil, voor de rest moet men de anderen respecteren en niet shockeren.

Waarom alleen thuis? Mag ik op een ander niet dragen wat ik wil?

Overigens: thuis doen moslima's hun hoofddoek juist af. Uw stelling is nogal idioot dus.

Tejokus 10 februari 2010 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tick (Bericht 4592461)
Ik weet het niet, moet men in het publiek neutraal zijn, dan moet men neutraal zijn.
Anders kan iedereen daar voor de camera´s gaan zitten met allerlei spandoeken om zaken te eisen of schokeren.

Of in zijne blote :lol:

grimbergen 10 februari 2010 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tick (Bericht 4592461)

Een hoofddoek is niet neutraal. Dewinter had dan het recht dit te vragen.

ministe van agitatie 10 februari 2010 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4592481)
Een hoofddoek is niet neutraal. Dewinter had dan het recht dit te vragen.

Wat een onzin... Een kledingstuk is een kledingstuk. Ik begrijp dat Philip graag wil dat iedereen in hetzelfde uniform rondloopt maar die tijden zijn voorbij. We dragen wat we willen.

Xenophon 10 februari 2010 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4592488)
Wat een onzin... Een kledingstuk is een kledingstuk. Ik begrijp dat Philip graag wil dat iedereen in hetzelfde uniform rondloopt maar die tijden zijn voorbij. We dragen wat we willen.

Of, zoals in het geval van vele moslima's, wat we niet willen.

Tick 10 februari 2010 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4592488)

even grof, een nazi uniform is ook een kledingstuk, mag dat dan ook?

system 10 februari 2010 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4592228)
Die vrouw met hoofddoek was Alexandra Colen.
Hebben ze gewoon gedaan om een rel uit te lokken.

Peumans had dat onmidellijk door. 8-)

Ze trok van verre anders ook veel op Marijke Dillen. MD in disguise.

Verbeeld u nu MD met een hoofddoek op.

Had toch nog nipt gekund.

Cut de krap 10 februari 2010 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4592470)
Waarom alleen thuis? Mag ik op een ander niet dragen wat ik wil?

Overigens: thuis doen moslima's hun hoofddoek juist af. Uw stelling is nogal idioot dus.

Waarom doen ze die op een ander dan niet af?

Mahalingam 10 februari 2010 21:04

Het is nog even wachten maar binnenkort zal de Boerka-Bende gaan optreden. Op de publieke tribune gaan ze met 7 boerka's aan zitten.
Moet kunnen.

captain jack 10 februari 2010 21:22

Zou hij ook zo gereageerd hebben indien er een priester met een kruis rond zijn nek tussen het publiek zat?
Iets zegt mij van niet, maar goed...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be